2022-05-09, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo värdering 2 vore ju önskvärt att se. Jag skulle oxå vilja se värdering 1 faktiskt. Jag har svårt att nöja mig med att Notars mäklare råkade skriva fel två månader på värderings datumet. Jag skulle oxå önska en förklaring om vad Ebba menade när hon skriver på sina sociala media att hon gjort 2 värderingar som Esbjörn tagit del av. För mig tar man del av en värdering genom att titta på den på ett papper. Inte genom att få en siffra muntligt. Jag vet att Ebba påstår att värdering 1 var en muntlig värdering. Är det ens en värdering då undrar jag. Vi får ju inte glömma att vi inte har en aning om vad Notar mäklaren skulle sagt när han vittnade.

Du har rätt i att människor här påstår sig ha sett värdering nummer 2. Då får vi anta att den är skriftlig. För annars skulle man väl ha hört den. Men frågorna angående Ebbas värderingar är många och svaren är få.

Som tur är har vi Esbjörns värderingar att läsa i Båda två utmärkta värderingar genomförda på ett proffsigt sätt.

Jag skulle för övrigt vilja se om någon av Ebbotarna tog våra ord som sanning. Om man inte behöver förklara varifrån eller hur man fått informationen kan man ju hitta på vad som helst. Då skulle jag kunna veta att Ebba beter sig omoraliskt för att övertala Esbjörn att skriva på kontraktet, istället för att tro, som jag får göra nu.

Tack för att du kallar mig vuxen i mitt bemötande. Visst kan formuleringar bli skarpa i stridens hetta och visst kan det hända att det slinker iväg ett onödigt ord. Men att upprepar kalla folk för pedofil eller kärring håller jag mig för god för. Det tyder i mina ögon både på dåligt ordförråd och brist på argument. Dessutom gör det att man totalt mister förtroendet eller tilliten till de som använder den typen av språk.

Ja, den värdering Notar har gjort, har ju Ebba enligt hennes gelikar här inne fått på ett sms innan kontraktet skrevs under.
Då borde detta sms ivf finnas om än inte själva värderingen är utskriven, men det lyser även med sin frånvaro. Allt detta låter mer som en godnattsaga än ett agerande av en seriös mäklarfirma.
2022-05-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Ja, den värdering Notar har gjort, har ju Ebba enligt hennes gelikar här inne fått på ett sms innan kontraktet skrevs under.
Då borde detta sms ivf finnas om än inte själva värderingen är utskriven, men det lyser även med sin frånvaro. Allt detta låter mer som en godnattsaga än ett agerande av en seriös mäklarfirma.
På vilket sätt lyser det med sin frånvaro? Kan du inte visa upp din deklaration här också? För även den lyser med sin frånvaro.
För det första är värderingen ovidkommande, för det andra är den inte allmän handling, för det tredje - varför är du så patologiskt besatt av den, för det fjärde vad behöver du den till? Ska du köpa huset?
2022-05-09, 12:35
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det intressanta är oxå att man talar om att anledningen till att Densias värderings är högre än än Notars är att de är gjorda vi olika tidpunkter, och att fastighetspriserna gick upp. Dock är det ju värt att notera att (om smset finns) så gjorde Notars mäklare samma värdering i oktober som i augusti.

Det känns konstigt att priserna skulle stå still mellan augusti och oktober. Men öka lavinartat mellan oktober och januari. I synnerhet som varenda mäklare kan vittna om att december är en död månad på bostadsmarknaden.
2022-05-09, 12:51
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det intressanta är oxå att man talar om att anledningen till att Densias värderings är högre än än Notars är att de är gjorda vi olika tidpunkter, och att fastighetspriserna gick upp. Dock är det ju värt att notera att (om smset finns) så gjorde Notars mäklare samma värdering i oktober som i augusti.

Det känns konstigt att priserna skulle stå still mellan augusti och oktober. Men öka lavinartat mellan oktober och januari. I synnerhet som varenda mäklare kan vittna om att december är en död månad på bostadsmarknaden.

Notars värdering är gjord i augusti vilket framgår av aktbilaga 74 vilket gör att värdeutvecklingen är mellan augusti och januari.

https://www.docdroid.net/fww3AZ7/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-74-yttrande-fran-adv-k-bjorklund-pdf
2022-05-09, 12:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Du har väl inte varit delaktig i fastighetsaffären, varför skulle du ha fått ett sms eller telefonsamtal om värdet?

Tycker att du överdriver din betydelse.
2022-05-09, 12:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
På vilket sätt lyser det med sin frånvaro? Kan du inte visa upp din deklaration här också? För även den lyser med sin frånvaro.
För det första är värderingen ovidkommande, för det andra är den inte allmän handling, för det tredje - varför är du så patologiskt besatt av den, för det fjärde vad behöver du den till? Ska du köpa huset?
Ja MisterSeven och jag tänkte slå vår påsar ihop och försöka köpa loss Esbjörns hus från Ebba. Vi tänkte helt sonika ringa på hennes dörr och bjuda 4,0 för huset. Hoppas vi får det.

Nä, skämt och sido. Vad gör du här om du inte tycker att värderingarna är viktiga. Vad tänker du är viktigt i denna bostadsaffärer då? Att skydda Ebba till varje pris?

Ebba är partiledare för ett kristet parti. Givetvis är värderingarna dels utifrån hur man kom fram till priset på fastigheten men oxå utifrån att Ebba skrivet om dom i sina inlägg. Man vill ju gärna veta att hon talar sanning.

Ebbas inlägg angående denna affär är ju jäkligt intressanta. Du vet dom där en partiledare hänger ut ett flertal personer och det på en sida som är knutit till partier och till hennes roll som parti ledare. Förutom att bara den handlingen i sig är rent förkastlig. Så är det ju dessutom innehållet i inläggen som är intressant. Förutom att hon i dom lyckas skrina till sig en dom gällande grovt förtal och därmed hamna i straffregistret. Så påstår Ebba att Monica, Maggan, en snickare/ vaktmästeriet på Odalgården och dennes dotter är inblandade i någon form av skumrask aktivitet.

För mig blir det oxå ytterst tveksamt när hon beskriver Esbjörn som glasklar, för att i nästa andetag påstå att han låter andra människor styra han val, jag får inte ihop det. Är han glasklar eller inte? Jag tänker att en människa som inte kan stå upp för sina beslut nog inte är helt glasklar.

Om hon nu inte har de värderingarna hon påstår sig ha, och hon inte kan presentera vilka mäklare från Uppsala som var ute och värderade huset. Är det ju lätt att komma till slutsatsen att de inte finns.
2022-05-09, 12:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Det är lite sorgligt att hon inte infriade sitt löfte att släppa huset om Esbjörn inte ville sälja. Istället drog hon igång en rättscirkus. Antar att det är därför som det blivit så viktigt att plantera historien om att Esbjörn varit i händerna på diverse "onda krafter", för att dölja Esbjörns vilja. Det är nog dock bara de mest rättrogna som går på den. Esbjörn har ju trots allt uppgett i media att han inte ville sälja och att han kände sig pressad att skriva under.

Jag har vid ett tillfälle backat ut från en husaffär med en äldre kvinna som visade sig vara ambivalent och lite förvirrad, trots att jag sannolikt hade kunnat få rätt om jag drivit ärendet till rätten. Men till vilket pris? Att kränka en äldre persons vilja och få henne att känna sig ledsen, lurad och berövad hennes ungdoms sommarställe? Nej, inget hus är värt det. Hade inte kunnat leva med det och trivas där då.

Nåväl, Esbjörn lär komma och spöka i huset efter hans död.

En liten fråga av intresse gällande ditt backande.
Hur gjorde ni då affären backade och hade ni redan skrivit köpeavtal?
2022-05-09, 12:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Notars värdering är gjord i augusti vilket framgår av aktbilaga 74 vilket gör att värdeutvecklingen är mellan augusti och januari.

https://www.docdroid.net/fww3AZ7/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-74-yttrande-fran-adv-k-bjorklund-pdf
Jo jo jag vet vad Ebba sagt. Men så länge det står ett värderingsdatum i oktober på notars värdering kallar jag Ebbas ord för efterkonstruktion och skitprat.
2022-05-09, 13:03
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jo jo jag vet vad Ebba sagt. Men så länge det står ett värderingsdatum i oktober på notars värdering kallar jag Ebbas ord för efterkonstruktion och skitprat.

Det är inte Ebbas ord, det är personen som har gjort värderingsutdraget på Notar som hävdar att han har gjort värderingen i augusti.

Finns ingen anledning för honom att ljuga då det är enkelt att kontrollera att det stämmer.
Esbjörn och hans ombud har inte ifrågasatt att värderingen skulle vara utförd i augusti.
2022-05-09, 13:03
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Det är lite sorgligt att hon inte infriade sitt löfte att släppa huset om Esbjörn inte ville sälja. Istället drog hon igång en rättscirkus. Antar att det är därför som det blivit så viktigt att plantera historien om att Esbjörn varit i händerna på diverse "onda krafter", för att dölja Esbjörns vilja. Det är nog dock bara de mest rättrogna som går på den. Esbjörn har ju trots allt uppgett i media att han inte ville sälja och att han kände sig pressad att skriva under.

Jag har vid ett tillfälle backat ut från en husaffär med en äldre kvinna som visade sig vara ambivalent och lite förvirrad, trots att jag sannolikt hade kunnat få rätt om jag drivit ärendet till rätten. Men till vilket pris? Att kränka en äldre persons vilja och få henne att känna sig ledsen, lurad och berövad hennes ungdoms sommarställe? Nej, inget hus är värt det. Hade inte kunnat leva med det och trivas där då.

Nåväl, Esbjörn lär komma och spöka i huset efter hans död.
Grejen är ju just den, att de flest vuxna människor gör som du gjorde. Man vill helt enklat inte bo i ett hus där man inte är välkommen. De flesta vuxna människor har oxå med sig från barndomen att man ska visa äldre respekt. Man vill ogärna orsaka dem problem eller ånger på livets senhöst. Och slutligen vet de flesta vuxna att äldre att saker tar lite längre tid när man är gammal, det tar lite längre tid för beslut att fattas och bara för man sagt något en gång finns det inget som säger att det fastnar.
2022-05-09, 13:07
Medlem
Citat:
Grejen är ju just den, att de flest vuxna människor gör som du gjorde. Man vill helt enklat inte bo i ett hus där man inte är välkommen. De flesta vuxna människor har oxå med sig från barndomen att man ska visa äldre respekt. Man vill ogärna orsaka dem problem eller ånger på livets senhöst. Och slutligen vet de flesta vuxna att äldre att saker tar lite längre tid när man är gammal, det tar lite längre tid för beslut att fattas och bara för man sagt något en gång finns det inget som säger att det fastnar.

Flesta människor beter sig inte som Esbjörn gjorde.
2022-05-09, 13:11
Medlem
Uppsala TR Ä 1747-22 Yttrande från Sture Tersaeus

Yttrande från Sture Tersaeus

Akt bilager 24,25,26,27

https://delafil.se/0bb9667c286dae45/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_24,_Bilaga_2_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/b9dd5ce7b6c25e53/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_25,_Bilaga_3_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/90b20d48931d9ce4/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_26,_Bilaga_4_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

https://delafil.se/20bf5931d09a5d76/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Aktbil_27,_Bilaga_5_till_yttrande_fr%C3%A5n_St. pdf

Dagboksbladet: 2022-05-09

https://delafil.se/605fb235b8872917/Uppsala_TR_%C3%84_1747-22_Dagboksblad_2022-05-09.pdf

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in