Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-09, 06:17
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Ganska märklig jämförelse med tanke på att bägge städerna finnas kvar men har bytt namn. Så KPMLR har bytt namn till V men åsikterna är kvar?
Vad? Nej. Varken Vänsterpartiet eller Ryssland är uttalade kommunister. De unipolära globalisterna är däremot kommunister genom dold subversion.
Citera
2022-05-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Vad? Nej. Varken Vänsterpartiet eller Ryssland är uttalade kommunister. De unipolära globalisterna är däremot kommunister genom dold subversion.

Och att du sprider rysk propaganda från din husse i Kreml är däremot inte speciellt dold subversion😉
Citera
2022-05-09, 07:15
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Och att du sprider rysk propaganda från din husse i Kreml är däremot inte speciellt dold subversion😉
Nej Putin har varit öppen sedan talet 2007 inför världen. Se det berömda talet här:

https://youtu.be/hQ58Yv6kP44

Västs husse i Washington med hjälp av Pentagon/CIA använder däremot all väst media som sin subversiva propagandaapparat.

Nu kan sluta vara barnsliga NATO-fan boys.
Citera
2022-05-09, 07:24
Medlem
Citat:
Nej Putin har varit öppen sedan talet 2007 inför världen. Se det berömda talet här:

https://youtu.be/hQ58Yv6kP44

Västs husse i Washington med hjälp av Pentagon/CIA använder däremot all väst media som sin subversiva propagandaapparat.

Nu kan sluta vara barnsliga NATO-fan boys.

Haha fint tal. Som en karikatyr på en James Bond-skurk.
Citera
2022-05-09, 07:25
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skevsosse
Total styrka är en sak Geografi en annan. Det är balterna som blir mosade direkt och vilka ska hjälpa dem då? Först in blir de svenska NATO-mupparna men någon repris på Narva 1700 blir det inte.

Fast detta lär inte inträffa då ryssarna ändå inte behöver gå in där. Det är i Ukraina som rysk befolkning far illa.
Sverige med i NATO. Jag fattar fortfarande inte varför. Inte utifrån det svenska folkets perspektiv.
Ja du har rätt i att det är i Ukraina som rysk befolkning far illa, men inte bara rysk utan alla som är där bombas av Putins trupper. Jag behöver inte lägga till en länk som visar den röda arméns förstörelse, då den är känd för alla.
Citera
2022-05-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag är starkt för Nato men våldsamt emot globalismen så det där stämmer inte riktigt.

Du kanske är förvirrad?
Citera
2022-05-09, 07:59
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Jag tycker inte heller Ryssland är kommunistiskt, det är en kleptokrati. Men att det finns betydande element kommunister i V ser jag som uppenbart.
Citera
2022-05-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Intressant att see Andersson och Kristersson mer eller mindre berömma varandra under NATO- "debatten" i kvällens Agenda. För mig var det en slutlig bekräftelse att i vart fall Andersson är tveklöst för NATO.
Och sa inte S-kvinnorna att dom givetvis böjer sig och står bakom partiet om partitoppen säger ja till Nato? Så det är ett spel för gallerierna, ett spel som S är mästare på att spela upp för väljarkåren när viktiga beslut sägs skall tagas men som då oftast redan är tagna.

Regering och riksdag är ju till för att fatta beslut men ändå är det ett hymlande om Nato. Men kanske är det mer ett politiskt signalspel riktat mer mot den instabile frustande ryssen mer än oss.

Skönt i alla fall när frågan till slut kan läggas till handlingarna och vi blivit ett fullvärdigt Natoland. Den tryggheten skall inte underskattas.
Citera
2022-05-09, 08:32
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Du kanske är förvirrad?
Nope!
Citera
2022-05-09, 08:57
Medlem
rtyuios avatar
När jag hör Nooshi Dadgostar vara den enda vettiga politikern i partiledardebatten igår så vet jag att Sverige är på väg åt helvete med sin Nato ansökan.
Citera
2022-05-09, 09:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag är starkt för Nato men våldsamt emot globalismen så det där stämmer inte riktigt.
Är du skelögd också?
Då ditt ena öga tittar åt ett håll och ditt andra öga andra hållet. Tror du inte globalisterna styr Nato?
Citera
2022-05-09, 09:05
Medlem
Vad skulle det kosta oss per år att vara med i NATO?

Om vi blir medlemmar och USA och exempelvis Turkiet blir inblandade i krig måste vi delta då?

Om vi blir medlemmar kan vi neka att kärnvapen placeras på vår mark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in