2022-05-08, 23:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Det betyder att de i slummen kommer producera än fler oönskade barn.
Citera
2022-05-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Man kan resonera likadant om jättemycket inom vården. Hjälm vid cykling exempelvis. Det är JÄVLIGT mycket vård som ges som hade kunnat undvikas om folk var försiktigare och tog hand om sin hälsa bättre.

What about...
Citera
2022-05-08, 23:54
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De flesta av oss kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Att ni kvinnor är dåliga på det är gammal skåpmat.

Att lura en man till graviditet borde vara straffbart. Att abortera sent borde inte vara lagligt.

Kvinnan får inte abortera efter vecka 12 och män slipper skuldbörda.

Rättvist och bra.

Förstår i grunden vad du menar med att hålla två tankar i huvudet samtidigt och har inga problem med det normalt sett, bara det att..."lura till sig" graviditet inte är något reellt, mannen har lika stort ansvar för att preventivmedel används som kvinnan; vill han vara helt säker på att undvika graviditet är det kondom som gäller. Därtill så är inga kvinnliga p-medel mer än 98-99% säkra, så shit can happend.

Sena aborter, dock i termer av vecka 18, och senare skulle möjligen kunna diskuteras. Dock kräver ju det särskilt tillstånd i Sverige iaf redan, och det ska till synnerliga skäl för att det ska beviljas, så det är ett icke-problem.
Citera
2022-05-09, 00:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Förstår i grunden vad du menar med att hålla två tankar i huvudet samtidigt och har inga problem med det normalt sett, bara det att..."lura till sig" graviditet inte är något reellt, mannen har lika stort ansvar för att preventivmedel används som kvinnan; vill han vara helt säker på att undvika graviditet är det kondom som gäller. Därtill så är inga kvinnliga p-medel mer än 98-99% säkra, så shit can happend.

Sena aborter, dock i termer av vecka 18, och senare skulle möjligen kunna diskuteras. Dock kräver ju det särskilt tillstånd i Sverige iaf redan, och det ska till synnerliga skäl för att det ska beviljas, så det är ett icke-problem.

I den riktiga världen kommer bestämmanderätt med ansvar och ansvar ofta med bestämmanderätt.

Vill man bestämma får man ta ansvaret.
Citera
2022-05-09, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
What about...
Vad är skillnaden då? För om du nu menar att bara de faktum att det kostar skattepengar och att det hade kunnat undvikas med lite ansvar, så utgår jag från att du vill vara konsekvent och applicera det på alla onödiga vårdkostnader? Såsom cykelhjälm exempelvis. Eller någon som ramlar ner från hustaket pga ingen säkerhetsutrustning.

För om det inte är så att du vill att alla sådana personer ska skämmas så har jag lite svårt att se varför just abortmänniskorna ska vara de som skäms.
Citera
2022-05-09, 00:09
Medlem
Citat:
Varför ser du ner på kvinnor?

Varför är kvinnor oförmögna att ta något eget ansvar enligt dig?

Man kan inte alltid komma med undanflykter lilla gumman.

Hur får du mina förslag till att kvinnan inte ska ta något ansvar?

Mina förslag är att kvinnan ska ta delat ansvar med mannen. Eftersom de är två om att ligga. Två om att göra en oönskad graviditet. Och därmed två som ska ta ansvar.

Jag anser dvs. att båda ska ta ansvar.
1. Antingen genom att båda praktiserar avhållsamhet (vad gäller vaginalsex iaf.), så att det inte blir någon oönskad graviditet.

2. Eller (om det blivit en graviditet) genom att: mannen tar ansvar för att göra kvinnan trygg i relationen/ekonomin osv. och kvinnan tar ansvar att därför gå igenom graviditeten och föda deras gemensamma barn.

Eller så har slö bra förslag: 3. mannen tar ansvar genom att använda kondom och kvinnan tar ansvar genom att tex. ha p-stav. Dubbla p-medel och både mannen och kvinnan tar då ansvar och risken för oönskad graviditet minskar. Men om det ändå blir oönskad graviditet så gäller mitt förslag nummer 2 igen.

Har du problem med att både mannen och kvinnan tar ansvar för att sexakten inte leder till graviditet? Och om den leder till graviditet, att både mannen och kvinnan tar ansvar för att graviditeten fortskrider och barn föds (mannen genom att göra kvinnan trygg och kvinnan genom att vara fortsatt gravid och genomgå både graviditet och förlossning)?
Citera
2022-05-09, 00:09
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden då? För om du nu menar att bara de faktum att det kostar skattepengar och att det hade kunnat undvikas med lite ansvar, så utgår jag från att du vill vara konsekvent och applicera det på alla onödiga vårdkostnader? Såsom cykelhjälm exempelvis. Eller någon som ramlar ner från hustaket pga ingen säkerhetsutrustning.

För om det inte är så att du vill att alla sådana personer ska skämmas så har jag lite svårt att se varför just abortmänniskorna ska vara de som skäms.

Nu känns det som att du är väldigt desperat med din whataboutism.

Skattebetalarna betalar för ca 40’000 aborter om året. Det är fullständigt orimligt.

Svenska kvinnor är onekligen bland världens sämsta. Det finns få länder där kvinnorna tvingar skattebetalarna att betala för fler aborter sett till befolkningsmängden.

Varför är svenska kvinnor så ansvarslösa, lata och ointelligenta?
Citera
2022-05-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
De flesta av oss kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Att ni kvinnor är dåliga på det är gammal skåpmat.

Att lura en man till graviditet borde vara straffbart. Att abortera sent borde inte vara lagligt.

Kvinnan får inte abortera efter vecka 12 och män slipper skuldbörda.

Rättvist och bra.

Du menar om en kvinna tar satsen i munnen, springer på toaletten och spottar ut den i en kopp och låter sig inseminera sig med den? Ja, det borde vara olagligt. Men om mannen har vaginalt samlag med kvinnan, så finns alltid risken för graviditet. Då kan han knappast se sig som "lurad".
Citera
2022-05-09, 00:17
Medlem
Citat:

Skattebetalarna betalar för ca 40’000 aborter om året. Det är fullständigt orimligt.

Svenska kvinnor är onekligen bland världens sämsta. Det finns få länder där kvinnorna tvingar skattebetalarna att betala för fler aborter sett till befolkningsmängden.

Dessa kvinnor har legat med män. Männen då? Varför har dessa män inte sett till att göra kvinnorna så pass trygga så att kvinnorna väljer att föda barnen? Bakom varje abort står faktiskt både en man och en kvinna. Inte bara en kvinna.
Citera
2022-05-09, 00:17
Avslutad
Citat:

Svenska kvinnor är onekligen bland världens sämsta. Det finns få länder där fler kvinnor tvingar skattebetalarna att betala för fler aborter sett till befolkningsmängden.

Helvete vad tröttsamt det har blivit med alla som kastar ur sig "whataboutism" så fort man försöker sätta saker i någon form av perspektiv.

Känner mig heller inte ens säker på att det nödvändigtvis måste vara en nettokostnad. Barn till ensamstående mödrar är överrepresenterade när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet.

Jag har inget som helst problem med att mina skattepengar går till aborter.
Citera
2022-05-09, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur får du mina förslag till att kvinnan inte ska ta något ansvar?

Mina förslag är att kvinnan ska ta delat ansvar med mannen. Eftersom de är två om att ligga. Två om att göra en oönskad graviditet. Och därmed två som ska ta ansvar.

Jag anser dvs. att båda ska ta ansvar.
1. Antingen genom att båda praktiserar avhållsamhet (vad gäller vaginalsex iaf.), så att det inte blir någon oönskad graviditet.

2. Eller (om det blivit en graviditet) genom att: mannen tar ansvar för att göra kvinnan trygg i relationen/ekonomin osv. och kvinnan tar ansvar att därför gå igenom graviditeten och föda deras gemensamma barn.

Eller så har slö bra förslag: 3. mannen tar ansvar genom att använda kondom och kvinnan tar ansvar genom att tex. ha p-stav. Dubbla p-medel och både mannen och kvinnan tar då ansvar och risken för oönskad graviditet minskar. Men om det ändå blir oönskad graviditet så gäller mitt förslag nummer 2 igen.

Har du problem med att både mannen och kvinnan tar ansvar för att sexakten inte leder till graviditet? Och om den leder till graviditet, att både mannen och kvinnan tar ansvar för att graviditeten fortskrider och barn föds (mannen genom att göra kvinnan trygg och kvinnan genom att vara fortsatt gravid och genomgå både graviditet och förlossning)?
Det där var jävligt bra skrivet.

Det är lustigt att ytterst få som tycker att kvinnor ska ta sitt ansvar för att inte "mörda ofödda barn" även tycker att männen som gjort dem gravida ska ta sitt ansvar.
Citera
2022-05-09, 00:26
Medlem
Citat:
Helvete vad tröttsamt det har blivit med alla som kastar ur sig "whataboutism" så fort man försöker sätta saker i någon form av perspektiv.

Känner mig heller inte ens säker på att det nödvändigtvis måste vara en nettokostnad. Barn till ensamstående mödrar är överrepresenterade när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet.

Jag har inget som helst problem med att mina skattepengar går till aborter.

Hahaha, så att bekosta 40’000 aborter är inte en nettokostnad jämfört med att svenska kvinnor lär sig att använda preventivmedel på ett korrekt sätt?

Fascinerande.

Tråden handlar om abort och du pratar om cyklister 😂😂😂 Mår du bra eller?

Det är på grund av sådana som dig som Sverige blir ett sämre land. Vilken cuck du är. Patetiskt.
Senast redigerad av ViscaCatalunya69 2022-05-09 kl. 00:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in