Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Jag är emot abort till skillnad från dig, men det är bra att i förväg tala om för sin partner vad man vill så att man inte hamnar i oönskade situationer.
Det är givetvis det jag belyser men Ipsi har bara en sak för ögonen, hat mot män och ansvarslöshet för kvinnor.
Självklart ska man sätta sig ner med sin partner INNAN man börjar pöka på varandra och bena ut hur man ställer sig till en graviditet. Sedan så ingår man då en överrenskommelse. På samma vis som så mycket annat i ett förhållande. Om man som två vuxna kommer överrens om att OM det blir en oönskad graviditet så genomför man en abort. Vidare så kommer man överrens om att OM då kvinnan väljer att ändå fortsätta graviditeten så är det på eget ansvar och med egen ekonomi. Ingen inblandning av sociala, kronofogde et. al. o.s.v. Inga men ifs and buts. Detta menar jag att man noga säkerställer innan med sin partner/kvinna INNAN man går till sängs.
OM hon inte tycker det är ok så skiter killen i att gå i säng med henne helt enkelt.
På samma mynt så är det bara att vara väldigt klar med att OM hon bryter överrenskommelsen efter att ha valt att fortsätta graviditeten på egen hand och går till sociala, kronofogde o.s.v. så kommer killen att se till att vägra på alla sätt och vis.
OM tjejen inte tycker det låter bra så skiter hon i att knulla helt enkelt.
Två vuxna människor som ingår en överrenskommelse med olika villkor och utfall som påvisas och ska hållas. Att det ska vara så svårt för kvinnor av Ipsi's typ att kunna se på andra kvinnor som vuxna människor med egen agens?
Ingår man ett avtal så får man fasen hålla det med. Det gäller BÅDE kvinnor och män.
Personligen så är jag mot abort så det var inga konstigheter för mig att komma överrens med min dåvarande flickvän (och hennes familj) att VI skulle genomgå graviditeten om så skedde. Mitt råd ovan är till Svenska pojkar och män som inte inser hur lätt de kan hamna i dålig sits. Var alltid förberedd och acceptera aldrig tomma löften som "Jag skulle aldrig.."..