2022-05-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du förstår fortfarande inte. Du vet inte om mannen anser att barnet är oönskat, speciellt inte till den grad att han vill mörda.

vill mannen ha barn, så är det väl en enkel sak för honom att försöka göra kvinnan trygg så att hon vill föda deras barn. Han kommer ha motivation till att göra detta.

Vill mannen att det ska bli abort, så tja, då lär det bli abort. Lider du personligen av att Bengt och Britta väljer att deras foster ska aborteras bort?
Citera
2022-05-09, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Genom att undvika vaginala samlag kan både män och kvinnor undvika oönskade graviditeter.

Och man är som sagt två om att skapa liv. Dvs.: båda är lika ansvariga, bra att du förstår det.

Nej, det är sjukt att tvångssterilisera folk.

Du vet som sagt var inte om mannen anser att det är så oönskat att han vill mörda.
Citera
2022-05-09, 14:44
Medlem
Citat:
vill mannen ha barn, så är det väl en enkel sak för honom att försöka göra kvinnan trygg så att hon vill föda deras barn. Han kommer ha motivation till att göra detta.

Vill mannen att det ska bli abort, så tja, då lär det bli abort. Lider du personligen av att Bengt och Britta väljer att deras foster ska aborteras bort?

Om kvinnan inte har ansvar utan det är mannens ansvar att göra henne trygg då ska hon heller inte ha befogenheter.
Citera
2022-05-09, 14:50
Medlem
Citat:
Du vet som sagt var inte om mannen anser att det är så oönskat att han vill mörda.

Om han inte vill abort, så får han se till att göra kvinnan trygg så att hon inte gör abort. Det är en enkel match om han vill ha barnet.
Citera
2022-05-09, 14:56
Medlem
Citat:
Om kvinnan inte har ansvar utan det är mannens ansvar att göra henne trygg då ska hon heller inte ha befogenheter.

Jo, hon har också en jädrigt stort ansvar. För när han har gjort henne trygg så att hon beslutar sig för att inte göra abort, så kommer hon vara gravid i flera månader och sedan föda deras barn. Det är ett stort ansvar. Hon behöver leva sunt under graviditeten, undvika viss föda osv. Och sedan krysta fram barn. Hans ansvar: att göra henne trygg att vara gravid och föda hans barn. Hennes ansvar: att ha en sund graviditet och sedan krysta fram barn. Båda har dvs. sina ansvarsområden under graviditet och förlossning. Och efteråt har de ett delat ansvar för avkomman.

Men tar han inte sin del av ansvaret (dvs. inte gör kvinnan trygg med graviditet och förlossning), så kan det leda till att hon inte heller tar sin del av ansvaret (dvs. hon väljer att inte låta graviditeten fortlöpa). Och då är båda ansvariga för att aborten har skett.
Citera
2022-05-09, 14:58
Medlem
Citat:
Om han inte vill abort, så får han se till att göra kvinnan trygg så att hon inte gör abort. Det är en enkel match om han vill ha barnet.

Hon borde kanske göra honom trygg, varför ska det vara hans ansvar?

Vill hon inte ha barn ska hon se till att det inte blir barn.
Citera
2022-05-09, 15:01
Avslutad
Citat:
Jag är emot abort till skillnad från dig, men det är bra att i förväg tala om för sin partner vad man vill så att man inte hamnar i oönskade situationer.

Det är givetvis det jag belyser men Ipsi har bara en sak för ögonen, hat mot män och ansvarslöshet för kvinnor.

Självklart ska man sätta sig ner med sin partner INNAN man börjar pöka på varandra och bena ut hur man ställer sig till en graviditet. Sedan så ingår man då en överrenskommelse. På samma vis som så mycket annat i ett förhållande. Om man som två vuxna kommer överrens om att OM det blir en oönskad graviditet så genomför man en abort. Vidare så kommer man överrens om att OM då kvinnan väljer att ändå fortsätta graviditeten så är det på eget ansvar och med egen ekonomi. Ingen inblandning av sociala, kronofogde et. al. o.s.v. Inga men ifs and buts. Detta menar jag att man noga säkerställer innan med sin partner/kvinna INNAN man går till sängs.

OM hon inte tycker det är ok så skiter killen i att gå i säng med henne helt enkelt.

På samma mynt så är det bara att vara väldigt klar med att OM hon bryter överrenskommelsen efter att ha valt att fortsätta graviditeten på egen hand och går till sociala, kronofogde o.s.v. så kommer killen att se till att vägra på alla sätt och vis.

OM tjejen inte tycker det låter bra så skiter hon i att knulla helt enkelt.

Två vuxna människor som ingår en överrenskommelse med olika villkor och utfall som påvisas och ska hållas. Att det ska vara så svårt för kvinnor av Ipsi's typ att kunna se på andra kvinnor som vuxna människor med egen agens?

Ingår man ett avtal så får man fasen hålla det med. Det gäller BÅDE kvinnor och män.

Personligen så är jag mot abort så det var inga konstigheter för mig att komma överrens med min dåvarande flickvän (och hennes familj) att VI skulle genomgå graviditeten om så skedde. Mitt råd ovan är till Svenska pojkar och män som inte inser hur lätt de kan hamna i dålig sits. Var alltid förberedd och acceptera aldrig tomma löften som "Jag skulle aldrig.."..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2022-05-09 kl. 15:15.
Citera
2022-05-09, 15:07
Medlem
Citat:
Hon borde kanske göra honom trygg, varför ska det vara hans ansvar?

Vill hon inte ha barn ska hon se till att det inte blir barn.

Ja, om hon vill ha barn och han inte vill ha barn så är det väl bra om hon gör honom trygg i att vilja bli pappa.

Men om det är hon som inte vill vara gravid eller/och inte vill ha barn och han vill ha barnet, så är det ju hans ansvar att göra henne trygg så att hon inte gör abort.

Om ingen av dem vill ha barn, så kommer det ju bli abort. Och min fråga till dig var då: tar du det personligt om Bengt och Britta väljer abort?

Det bästa är att båda använder p-skydd (om någon av dem eller båda inte vill ha barn), som slö skrivit om. Eller helst undvika vaginalsex. Båda har delat ansvar att se till att ingen oönskad graviditet sker, som sagt.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-05-09 kl. 15:09.
Citera
2022-05-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ja, om hon vill ha barn och han inte vill ha barn så är det väl bra om hon gör honom trygg i att vilja bli pappa.

Men om det är hon inte vill vara gravid eller/och inte vill ha barn och han vill ha barnet, så är det ju hans ansvar att göra henne trygg så att hon inte gör abort.

Om ingen av dem vill ha barn, så kommer det ju bli abort. Och min fråga till dig var då: tar du det personligt om Bengt och Britta väljer abort?

Det bästa är att båda använder p-skydd (om någon av dem eller båda inte vill ha barn), som slö skrivit om. Eller helst undvika vaginalsex. Båda har delat ansvar att se till att ingen oönskad graviditet sker, som sagt.

Nej det är inte hans skyldighet att göra henne trygg och otrygghet är inget försvar för mord.
Citera
2022-05-09, 15:11
Medlem
Citat:
Nej det är inte hans skyldighet att göra henne trygg och otrygghet är inget försvar för mord.

Jo, det är hans ansvar. Annars är han faktiskt medskyldig till aborten. Han vet ju om att hon är på väg att göra abort och döda deras gemensamma foster. Han kan stoppa detta genom att göra henne trygg. Gör han inte det, så är han lika ansvarig för aborten som hon är.
Citera
2022-05-09, 15:13
Medlem
Citat:
Jo, det är hans ansvar. Annars är han faktiskt medskyldig till aborten. Han vet ju om att hon är på väg att göra abort och döda deras gemensamma foster. Han kan stoppa detta genom att göra henne trygg. Gör han inte det, så är han lika ansvarig för aborten som hon är.

Nej det skulle aldrig hålla i rätten. Han gjorde mig inte trygg så jag var tvungen att mörda mitt barn...
Citera
2022-05-09, 15:15
Avslutad
Citat:
Som jag skrev anser jag att en beställning av mord ska ge fängelse. Ett långt sådant.

Inget barn svälter om den som har befogenheterna har sitt ansvar.
Och ska män i Stor-Men-Snabbs exempel ta ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in