Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Du kan må bättre.
Värt ett försök.
men du måste ju hitta något att göra istället och inte bara sitta ner och vänta på att det skall kännas bättre.
Då blir det sämre.
Så....vad skall du ersätta skärmtiden med 8-10 timmar per dag?
Tänkt en del på detta och har en del saker som jag har intresse för men mobilen är även med på dessa aktiviteter hela tiden.
Gymmar konstant men tänker byta detta till löpträning nu när sommaren nalkas. Ska försöka springa i skogen och ta promenader med polare.
Har även mycket plugg då jag tar studenten och sociala medier är just det som förhindrar att jag får saker gjort
Älskar även att rita, måla samt att skriva av mig. Ska börja göra dagböcker där jag antecknar mitt mående så jag kommer ser vad som gör att jag mår bättre osv.
Finns många i min närhet som jag kan hjälpa mer till exempel mina föräldrar, syrran, farmor och farfar osv.
Kommer såklart kolla någon film innan jag ska sova då det oftast lugnar mig.
Har även en hund så tänker även erbjuda mig att ta promenaderna så föräldrarna slipper göra det då jag vet att dom har det stressigt nog.
Ska även söka jobb och då kommer jag ha fullt upp. Vet att när jag jobbade för några månader sedan släppte overklighetskänslorna och ångesten ganska kraftigt i stunden då jag inte kände efter så mycket och snöade in mig på mina känslor och tankar.
Gillar fiske och skytte otroligt mycket så ska iallafall försöka utföra dessa aktiviteter några gånger i veckan. Jag har bil körkort vilket underlättar allt extremt mycket.
Jag hänger även med polare flera gånger i veckan och även på vardagar men brukar även vara fastklistrad i sociala medier även då.
Jag tänkte börja läsa någon bok, brukar lugna ner mig ganska mycket.
Har du några förslag?