2022-05-08, 21:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
trn*v hävdar att hon sett värdering 2, vid minst två inlägg, vid ett inlägg har de varit flera vilka sett värdering 2, men trn*v förnekar i inlägg idag att hon överhuvudtaget skrivit att hon sett värdering 2.

Mej veterligt så har ingen sett värdering 2 så därav var det mycket intressant att hon hade sett den. Men idag så hade hon ju inte sett den, så det viktiga för mej är att skribenter ska veta vem i tråden som ljuger och vem som skriver sanning.

Va? Var påstår jag att jag aldrig sett den andra värderingen?

Eller är det bara ännu en lögn från din sida?
Ja, det var det visst. Du bara ljuger hela tiden. Du kan ju inte skriva ett ord utan att ljuga.
Mr7, född mytoman.
2022-05-08, 21:50
Medlem
trngws avatar
Det hela är utomordentligt enkelt.

Jag har sett den andra värderingen.
Jag har påtalat detta sedan länge och jag ha aldrig påstått något annat.
Jag har aldrig påstått att den inte finns, eller att jag inte sett den (efter att jag såg den).
Min utsaga har varit densamma hela tiden. Klar och tydlig.

Lögnaren Mr7 ändrar sin utsago hela tiden, ena stunden påstår hen att jag inte sett den, nästa att jag har sett den, nästa att den inte finns, sedan undrar Mr7 om jag sett den, om den finns, och sedan påstås igen att jag ljuger, eller att jag troligen ljuger.

Mr7 ändrar sin utsaga hela tiden. Precis så som troll och lögnare gör.

I grund och botten är det så att Mr7 har inte sett värderingen. Mr7 har ingen som helst aning om värderingens existens, annat än att flera här i tråden upprepade gånger, många gånger, bekräftat att de sett den. Men Mr7 är aningslös. Om Mr7 inte sett den. Då kan den inte finnas. Tror Mr7. Det är så små barn resonerar - "har jag inte sett den, så finns den inte". Mr7 har intellekt som ett litet barn.
2022-05-08, 21:59
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är ju inte självklart att alla gamla ensamstående gubbar har en handfull med fastigheter så det är inte utan att man börjar att undra hur Majkgård hittar alla dessa gubbar?

Det kan väl inte vara så att det är någon i mäklare/fastighetsbranschen som tipsar henne och är delaktig i upplägget att skinna gamla gubbar?

Men det är allmänt känt att mäklarna redan på 80-talet förde "bok" i sina områden över folk som satt på en eller flera fastigheter och som närmade sig eller passerat pensionsålder, då var det SPADAB på lilla Essingen som hade datautdragen som man kunde köpa loss områdesvis. Farsan fick väl 5-6 brev med "erbjudanden" av mäklartjänster, då man på den tiden började sälja av sina fastigheter kort efter pensioneringen då det var så mycket sämre ersättningar av själva pensionerna i jmf med sin tidigare lön, plus den då förhatliga fastighetsskatten.

Här var det oftast så att mäklarfirma x tog datatutdragen och sen kontaktade kollega Y som då skickade ut "erbjudanden", bara för att inte kunna bli spårade bakåt om man såg till samfundets riktlinjer. I Esbjörns och Ulf:d fall har vi då en viss mäklare som då låter det gå genom en nära bekant, med löftena att sen få uppdragen den dagen fastigheterna ska försäljas, alltså att pinka in sina revir....

Det roliga med SPADAB var att dom hade noll datasäkerhet, de vanligaste trafikproblemen på Essingeleden var ryska långtradare som alltid fick "motorproblem" efter Fredhällstunneln i södergående riktning, där dom alltis stod dikt utanför Spadad på lilla Essingen, man kunde se antennerna genom segelduken på släpen när solen låg lågt på vårkanten runt 14-15 på e.m, och tror det var 1o-15 år senare som man hittade SPADAB:s mantalsskrivningslängder på en soptipp i S:t Petersburg.....

I just detta fall är det dessutom dubbelt:
1: Mäklaren går genom "damerna" i detta äventyr...
2: Mycket nära anhörig till mäklaren är gift med en Expressen-medarbetare som sen länkade data vidare till ni vet vem....
Till detta bara att addera diverse politiska intressen att sänka Ebba, då helt ointressant hur hon agerat i denna affär, eftersom målet är/var att svartmåla för att försämra KD:s väljarkrets.
Senast redigerad av vittne-x 2022-05-08 kl. 22:03.
2022-05-08, 22:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det hela är utomordentligt enkelt.

Jag har sett den andra värderingen.
Jag har påtalat detta sedan länge och jag ha aldrig påstått något annat.
Jag har aldrig påstått att den inte finns, eller att jag inte sett den (efter att jag såg den).
Min utsaga har varit densamma hela tiden. Klar och tydlig.

Lögnaren Mr7 ändrar sin utsago hela tiden, ena stunden påstår hen att jag inte sett den, nästa att jag har sett den, nästa att den inte finns, sedan undrar Mr7 om jag sett den, om den finns, och sedan påstås igen att jag ljuger, eller att jag troligen ljuger.

Mr7 ändrar sin utsaga hela tiden. Precis så som troll och lögnare gör.

I grund och botten är det så att Mr7 har inte sett värderingen. Mr7 har ingen som helst aning om värderingens existens, annat än att flera här i tråden upprepade gånger, många gånger, bekräftat att de sett den. Men Mr7 är aningslös. Om Mr7 inte sett den. Då kan den inte finnas. Tror Mr7. Det är så små barn resonerar - "har jag inte sett den, så finns den inte". Mr7 har intellekt som ett litet barn.

Du vet det är lätt att hålla sig till sanningen då behöver man inte ändra och vinkla sina svar hela tiden.
2022-05-08, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du vet det är lätt att hålla sig till sanningen då behöver man inte ändra och vinkla sina svar hela tiden.

Just så. Eftersom jag håller mig till sanningen så kan jag tryggt fortsätta, jag vet att jag inte ljugit eller hittat på något. Jag har ju sett värderingen.

Mr7 å andra sidan, hittar på saker och ljuger hela tiden, har noll koll på vad hen sagt ena stunden och säger något helt annat nästa, eftersom allt är påhitt och lögn.

Ebba var mycket väl medveten om att hon betalade att marknadsmässigt pris för fastigheten. Det var Esbjörn också.

Det enda vi saknar nu, är de där värderingarna om 5.5 och 5.7 mille som Mr7 m.fl. påstår skall finnas, men som inte en enda själ i hela universum tycks ha sett, trots att de borde ha landat på Uppsala Tingsrätts bord å samma ögonblick som de upprättats.

Vi vet att de värderingarna inte finns, eftersom de inte nått UT.
Och om det finns ett dokument som säger sig vara en sådan värdering, så vet vi att den värderingen är ett falsarium, precis på samma vis som vi vet att svindlaren sture tersaeus pizza-"värdering" är ett falsarium.
2022-05-08, 23:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Just så. Eftersom jag håller mig till sanningen så kan jag tryggt fortsätta, jag vet att jag inte ljugit eller hittat på något. Jag har ju sett värderingen.

Mr7 å andra sidan, hittar på saker och ljuger hela tiden, har noll koll på vad hen sagt ena stunden och säger något helt annat nästa, eftersom allt är påhitt och lögn.

Ebba var mycket väl medveten om att hon betalade att marknadsmässigt pris för fastigheten. Det var Esbjörn också.

Det enda vi saknar nu, är de där värderingarna om 5.5 och 5.7 mille som Mr7 m.fl. påstår skall finnas, men som inte en enda själ i hela universum tycks ha sett, trots att de borde ha landat på Uppsala Tingsrätts bord å samma ögonblick som de upprättats.

Vi vet att de värderingarna inte finns, eftersom de inte nått UT.
Och om det finns ett dokument som säger sig vara en sådan värdering, så vet vi att den värderingen är ett falsarium, precis på samma vis som vi vet att svindlaren sture tersaeus pizza-"värdering" är ett falsarium.
Livet är tufft att leva i så somliga lever i en verklighetsfrånvänd bubbla där jorden är platt och lagar och regler inte gäller.
där saker inte får komma fram och ska stoppas med en vägg av pladder i det oändliga.

Esbjörn sålde inte huset till Ebba han erbjöd henne att köpa det.

Till skillnad från M-gård som endast bjöd ca hälften, en lurig kvinna som har ärv och sett till att saker hamnar i hennes kistbotten.
Hon har till och med försökt ta ut pengar från Esbjörns konto..
2022-05-08, 23:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Livet är tufft att leva i så somliga lever i en verklighetsfrånvänd bubbla där jorden är platt och lagar och regler inte gäller.
där saker inte får komma fram och ska stoppas med en vägg av pladder i det oändliga.

Esbjörn sålde inte huset till Ebba han erbjöd henne att köpa det.

Till skillnad från M-gård som endast bjöd ca hälften, en lurig kvinna som har ärv och sett till att saker hamnar i hennes kistbotten.
Hon har till och med försökt ta ut pengar från Esbjörns konto..

Ja, man kan undra hur mycket kick-back sol-och-vårar-kärringen får på pedofil-binninges saltade räkningar till Esbjörn, som betalas av deras gemensamma vapendragare den ondhjärtade Pernrot. Där snackar vi åldrigsbrott av rang!
2022-05-09, 00:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ja, man kan undra hur mycket kick-back sol-och-vårar-kärringen får på pedofil-binninges saltade räkningar till Esbjörn, som betalas av deras gemensamma vapendragare den ondhjärtade Pernrot. Där snackar vi åldrigsbrott av rang!
Hur vet du att det är så? Du verkar ha en jäkla insikt i sådant vi andra inte har. Varför ska vi tro på att du sett Ebbas andra värdering? Varför ska vi tro på att du sett Binninge faktura till Esbjörn?’

Förövrigt har ni ägnar kvällen åt att försöka vända det jag sa om er till att handla om mig, detta trots att jag gång på gång påpekar att ni får försöka vara lite fantasifulla och hitta på egna grejer.

Bara detta inlägg i sig är ett bevis på beskyllningar och epitet på människor du inte har några som helst bevis emot. Du hänger ut tre personer, personer vars enda brott är att stötta Esbjörn mot Ebba. Motparten varit någon annan Ebba, hade du inte skrivit så här om dessa människor. Att välja att stötta Ebba genom att hänga ut andra människor är en björntjänst. Ingen framstår som sympatisk för att man försöker få någon annan att verka värre, snarare tvärt om.

Esbjörn har ångrat köpet! Han har sagt det i intervjuer, han har skriver det till Ebba. (Det är för övrigt bara fånigt att påstå att jag ljuger när jag ur minnet återger hans brev, att missa ett ord är inte att ljuga). Men låt oss fastslå en gång för alla att Esbjörn ångrat försäljningen. Att trams om att någon agerar i hans namn, någon med onda motiv som är ute efter Ebba är bara löjligt.

För övrigt, varför i herrens namn skulle alla vara ute efter Ebba? Ingen var väl ute efter Alf Svensson. Ebba är en partiledare bland många, dessutom för ett så litet parti att hon besitter marginell makt. Folk har vare sig tid eller lust att gå och tänka ut onda planer för henne. Expressen gör det inte, SVT gör det inte och med största sannolikhet inte människorna kring Esbjörn heller.

Så nu säger vi det allihopa tillsammans. Esbjörn har ångrat sig.
2022-05-09, 01:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hur vet du att det är så? Du verkar ha en jäkla insikt i sådant vi andra inte har. Varför ska vi tro på att du sett Ebbas andra värdering? Varför ska vi tro på att du sett Binninge faktura till Esbjörn?’

Att jag har mer insikt än dig är ingen nyhet. Man kan tycka att du borde ha fattat det vid detta laget.
Trovärdighet är något man förtjänar. Jag är en av de få i tråden som har presenterat en större mängd fakta och dokument, byggd på verkliga referenser och länkar. Därför tror folk som kan tänka själva på mig.

Du har så gott som aldrig presenterat något annat än lögner och smutskastning i tråden. Därför tror ingen på dig.

Konstigare än så är det inte. Man kan tycka att till och med du borde fatta det.

Citat:
Förövrigt har ni ägnar kvällen åt att försöka vända det jag sa om er till att handla om mig, detta trots att jag gång på gång påpekar att ni får försöka vara lite fantasifulla och hitta på egna grejer. Bara detta inlägg i sig är ett bevis på beskyllningar och epitet på människor du inte har några som helst bevis emot.

Stackars lilla dig. Du har så klart aldrig sagt ett ont ord om någon, aldrig använt något "epitet". Eller hur!?

Citat:
Du hänger ut tre personer, personer vars enda brott är att stötta Esbjörn mot Ebba.

Jösses. Är det deras enda brott? Är Binninge inte fälld för grova våldsbrott? Är Esbjörn inte fälld för sitt trafikbrott? Begick Esbjörn inte avtalsbrott? Bara för att nämna några brott. Verkliga brott.
För att nämna några till, i den anda du själv tog upp, så är det helt klart ett brott att konspirera mot Ebba så som pedofil-binninge gjorde på facebook, liksom att medvetet utmåla Esbjörn som dement bara för att pedofil-binninge innan han ens träffat Esbjörn ansåg att det var den bästa lagparagrafen att gå på. Liksom pedofil-binninges påhitt om husets värde. Ja listan kan göras oändligt lång när det kommer till "brott" begågna av Esbjörnligan och Binninge-maffian. Man kan tycka att du borde ha fattat det vid detta laget.

Citat:
Motparten varit någon annan Ebba, hade du inte skrivit så här om dessa människor. Att välja att stötta Ebba genom att hänga ut andra människor är en björntjänst. Ingen framstår som sympatisk för att man försöker få någon annan att verka värre, snarare tvärt om.

Stackars Ebba, vilken björntjänst jag gör henne. Du har förstås aldrig försökt få någon annan att verka värre? Ebba, t.ex.?

Citat:
Esbjörn har ångrat köpet! Han har sagt det i intervjuer, han har skriver det till Ebba. (Det är för övrigt bara fånigt att påstå att jag ljuger när jag ur minnet återger hans brev, att missa ett ord är inte att ljuga).

Nu var det ju så att du inte missade ett ord. Du påstod att det stod något i brevet som inte alls fanns med. Det är så du gör, hela tiden. Påstår en massa saker som är osanna. Rena lögner. Sedan påstår du att du "råkade glömma". Man kan tycka att du borde ha fattat vid detta laget att du inte lurar någon annan än dig själv.

Citat:
Men låt oss fastslå en gång för alla att Esbjörn ångrat försäljningen. Att trams om att någon agerar i hans namn, någon med onda motiv som är ute efter Ebba är bara löjligt.

Jaså, häromdagen fick minsann ingen slå fast något i tråden för dig. Men själv är det visst ok att slå fast vad som helst.

Varför inte låta oss konstatera två saker. Esbjörn sålde huset till Ebba, och han ingick en förlikning. Om han någonstans på vägen ångrade försäljningen, så har han i så fall ångrat sig tillbaka nu. För husaffären är avslutad, Ebbar har slutbetalat och Esbjörn har medverkat till köpebrev och överlämnat nycklar.

Tramset om att någon agerar i hans namn med onda motiv är inte hälften så tramsigt som ditt och övriga trolls trams om att Ebba har lurat honom, förfört honom, och allt vad det är ni hittat på. Det är bara löjligt.

Citat:
För övrigt, varför i herrens namn skulle alla vara ute efter Ebba? Ingen var väl ute efter Alf Svensson. Ebba är en partiledare bland många, dessutom för ett så litet parti att hon besitter marginell makt. Folk har vare sig tid eller lust att gå och tänka ut onda planer för henne. Expressen gör det inte, SVT gör det inte och med största sannolikhet inte människorna kring Esbjörn heller.

Varför du är ute efter Ebba kan bara du svara på. Det kan du inte be oss andra förklara. Men att du är det har ju blivit extremt tydligt efter alla dina inlägg om just den saken.

Citat:

Du ligger som sagt var efter. Om Esbjörn verkligen hade ångrat sig, så har han ångrat sig tillbaka igen. För affären är nu avklarad med Esbjörns medverkan. Man kan tycka att du borde ha fattat det nu.
2022-05-09, 07:05
Medlem
Citat:
Att jag har mer insikt än dig är ingen nyhet. Man kan tycka att du borde ha fattat det vid detta laget.
Trovärdighet är något man förtjänar. Jag är en av de få i tråden som har presenterat en större mängd fakta och dokument, byggd på verkliga referenser och länkar. Därför tror folk som kan tänka själva på mig.

Du har så gott som aldrig presenterat något annat än lögner och smutskastning i tråden. Därför tror ingen på dig.

Konstigare än så är det inte. Man kan tycka att till och med du borde fatta det.

Stackars lilla dig. Du har så klart aldrig sagt ett ont ord om någon, aldrig använt något "epitet". Eller hur!?

Jösses. Är det deras enda brott? Är Binninge inte fälld för grova våldsbrott? Är Esbjörn inte fälld för sitt trafikbrott? Begick Esbjörn inte avtalsbrott? Bara för att nämna några brott. Verkliga brott.
För att nämna några till, i den anda du själv tog upp, så är det helt klart ett brott att konspirera mot Ebba så som pedofil-binninge gjorde på facebook, liksom att medvetet utmåla Esbjörn som dement bara för att pedofil-binninge innan han ens träffat Esbjörn ansåg att det var den bästa lagparagrafen att gå på. Liksom pedofil-binninges påhitt om husets värde. Ja listan kan göras oändligt lång när det kommer till "brott" begågna av Esbjörnligan och Binninge-maffian. Man kan tycka att du borde ha fattat det vid detta laget.

Stackars Ebba, vilken björntjänst jag gör henne. Du har förstås aldrig försökt få någon annan att verka värre? Ebba, t.ex.?

Nu var det ju så att du inte missade ett ord. Du påstod att det stod något i brevet som inte alls fanns med. Det är så du gör, hela tiden. Påstår en massa saker som är osanna. Rena lögner. Sedan påstår du att du "råkade glömma". Man kan tycka att du borde ha fattat vid detta laget att du inte lurar någon annan än dig själv.

Jaså, häromdagen fick minsann ingen slå fast något i tråden för dig. Men själv är det visst ok att slå fast vad som helst.

Varför inte låta oss konstatera två saker. Esbjörn sålde huset till Ebba, och han ingick en förlikning. Om han någonstans på vägen ångrade försäljningen, så har han i så fall ångrat sig tillbaka nu. För husaffären är avslutad, Ebbar har slutbetalat och Esbjörn har medverkat till köpebrev och överlämnat nycklar.

Tramset om att någon agerar i hans namn med onda motiv är inte hälften så tramsigt som ditt och övriga trolls trams om att Ebba har lurat honom, förfört honom, och allt vad det är ni hittat på. Det är bara löjligt.

Varför du är ute efter Ebba kan bara du svara på. Det kan du inte be oss andra förklara. Men att du är det har ju blivit extremt tydligt efter alla dina inlägg om just den saken.

Du ligger som sagt var efter. Om Esbjörn verkligen hade ångrat sig, så har han ångrat sig tillbaka igen. För affären är nu avklarad med Esbjörns medverkan. Man kan tycka att du borde ha fattat det nu.

Undrar om Esbjörn skulle ångra sig igen om han fick tillbaka huset.
2022-05-09, 07:49
Medlem
Citat:
Detta blir då löjligt. Du vet ju oxå att Majkgård varit på banken både själv och med Esbjörn för att betala tillbaka pengarna. Men att Ebba hade spärrat sitt konto för insättningar. Vem tänker du har glömt bort det när du skriver som du gör? Eller har du fel på ditt korttidsminnet och faktiskt glömmer alla fakta från dag till dag.

Om Ebba tagit tillbaka handpenningen så hade en hävning av köpet varit lätt som en plätt. Det vet du oxå.

Avtal skall gälla säger du, men Ebba tyckte ju inte att avtalet mellan Matz och Esbjörn skulle gälla. Detta på grund av någon teknisk detalj som missats av de båda. När Ebba gör affär så har man här talat om att ett handslag bör räcka. Att det handlar om heder. Hur kommer sig det då att Ebba inte respekterar att det finns ett handslag mellan Matz och Esbjörn.
Vad har du för belägg för att Ebba "spärrat" sitt konto för insättningar? Kan du presentera det eller är det bara något du hittat på som vanligt?
Banken uppger inte kontonumret för obehöriga personer. Om det skulle vara så att du har kontonumret och vill sätta in 390.000 kr kommer de att vilja se dokument som beskriver varför inbetalningen görs. Om du till exempel skall sätta in en handpenning vill de se köpeavtalet. Och om du skall återbetala handpenningen vill de se det avtal som häver köpeavtalet och ligger till grund för återbetalningen.
Det är alltså inte så att det är "lätt som en plätt" när det gäller fastigheter. Det var ett mycket klumpigt försök att ensidigt häva affären som saknar grund i Jordabalken. Jag vet att du avskyr alla de här teknikaliteterna, kära du. Som att handslag saknar betydelse i fastighetsaffärer, liksom sidoavtal som inskränker köparens rätt att överlåta fastigheten. Men utan dem hade vi varit tillbaka på vikingatiden där det räckte med att sätta en yxa i bakhuvudet på ägaren för att förvärva en fastighet.
2022-05-09, 08:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hur vet du att det är så? Du verkar ha en jäkla insikt i sådant vi andra inte har. Varför ska vi tro på att du sett Ebbas andra värdering? Varför ska vi tro på att du sett Binninge faktura till Esbjörn?

Har någon påstått att de sett fakturorna mellan Binninge och Esbjörn?

Rent logiskt så borde Binninge fakturera Esbjörn för sina tjänster. Han jobbar nog inte gratis iallafall, för Esbjörn är inte hans kompis och enligt hans egen prislista är han dyrare än en riktig advokat som är specialiserad inom området.

trngw påstår att h*n har sett Ebbas andra värdering och eftersom personen inte levererat bevis för detta, är detta ett påstående man kan välja att tro på, eller inte tro på. Att det finns folk i tråden som vet mer än andra, det har varit tydligt. Att banken gjort en egen värdering tack vare PEP och att den värderingen ligger under banksekretess, det låter i sig inte som ett orimligt påstående för mig. Att värderingen inte uppstått av sig själv, utan skapats av människor på banken är också rätt troligt. Att trngw är en av dessa människor som har haft tillgång till värderingen är inte orimligt. Den här tråden drar till sig olika intressenter, så varför inte några som är inblandade mer eller mindre?

Citat:
Förövrigt har ni ägnar kvällen åt att försöka vända det jag sa om er till att handla om mig, detta trots att jag gång på gång påpekar att ni får försöka vara lite fantasifulla och hitta på egna grejer.

Varför ska vi vara fantasifulla? Är det inte bättre att vi är tvärtom? Att vi följer fakta och jagar efter sanningen?

Citat:
Bara detta inlägg i sig är ett bevis på beskyllningar och epitet på människor du inte har några som helst bevis emot. Du hänger ut tre personer, personer vars enda brott är att stötta Esbjörn mot Ebba. Motparten varit någon annan Ebba, hade du inte skrivit så här om dessa människor. Att välja att stötta Ebba genom att hänga ut andra människor är en björntjänst. Ingen framstår som sympatisk för att man försöker få någon annan att verka värre, snarare tvärt om.

Är vi här för att stötta Esbjörn eller Ebba? Du kanske är här för att stötta Esbjörn, men jag är iallafall här för att få reda på Sanningen med stort S om affären. För det är affären som är det intressanta. Nu hade det naturligtvis inte blivit känt om det var två civilpersoner, men jag hade kommit till samma slutsats även om det suttit en annan känd politiker i Ebbas stol. Jag försöker se till vad som hänt i affären, inte vad jag tycker om personen i övrigt. Det är ointressant. Så även om det hade varit politiker jag kraftigt ogillar, som Göran Persson, Morgan Johansson, Strandhäll, eller varför inte fifflaren Mona, så hade jag kommit fram till samma sak om händelseförloppet hade varit likadant.

Jag stöttar ingen.

Citat:
Esbjörn har ångrat köpet! Han har sagt det i intervjuer, han har skriver det till Ebba. (Det är för övrigt bara fånigt att påstå att jag ljuger när jag ur minnet återger hans brev, att missa ett ord är inte att ljuga). Men låt oss fastslå en gång för alla att Esbjörn ångrat försäljningen. Att trams om att någon agerar i hans namn, någon med onda motiv som är ute efter Ebba är bara löjligt.

Ja, Esbjörn har ångrat sig. Flera gånger om. Det är vi alla överens om som tittar på faktat.

Det finns många som agerat i Esbjörns namn. Bevisligen alla de med fullmakt att göra så, vilket inte torde vara så kontroversiellt. Tittar man på affären, så har de inte agerat för Esbjörns bästa, det är solklart. Inget de gjort, har gjort Esbjörns situation bättre, bara mycket mycket värre. Både ekonomiskt och på det mer privata planet. Inte ens om de lyckats med uppsåtet att få Ebba att backa och ta all ekonomisk kostnad, så hade det varit en bättre situation för Esbjörn.

Varför anlitade Esbjörn Binninge och Monika att föra hans talan? Kan man välja ett sämre ombud än Binninge att föra ens talan i en dylik tvist? Han bor så långt bort att det kommer kosta massa pengar varje gång man ska träffas, han har ingen utbildning och erfarenhet av dylika tvister, han har noll lokalkännedom och hans timpenning är mycket högre än en riktig advokats timpenning.

Monika då? Hennes fullmakt ger henne mer eller mindre oinskränkt makt att göra allt i Esbjörns namn, utan att behöva riskera granskning från högre ort. Varför ser man till att få en sådan fullmakt?

Nej, hade det varit osjälvisk hjälp från Esbjörns omgivning, hade de anlitat en lokal juridisk expert, fört förhandlingar i tysthet och löst tvisten till minimal kostnad för Esbjörn och Ebba.

Citat:

De är naturligtvis ute efter att sänka KD under riksdagsspärren. Precis som det pyttelilla partiet MP så handlar det om vågmästarrollen som får ena eller andra blocket att få sin efterlängtade makt.

Expressen försökte starta ett drev med osanna uppgifter, det är fakta. SVT vet jag inte, men titta på senaste dagarnas felaktigheter från systerbolaget SR där de publicerat helt galna översättningar på vad Ebba sagt. Så många att det inte bara handlar om misstag, utan en aktiv strategi. Människorna runt Esbjörn är beredda att offra Esbjörn för att sänka Ebba, det är också rätt klarlagt.

Citat:

Ja, han har ångrat sig. Men det finns ingen ångerrätt inom fastighetsaffärer och har man sålt frivilligt, till ett skäligt pris, man är som säljare kapabel att sälja och inte har tillstymmelse till bevis för att affären gått oriktigt till, ja då får man banne mig ta tjuren vid hornen och antingen acceptera försäljningen, eller gå till förhandlingsbordet och försöka köpa tillbaka fastigheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in