2022-05-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Definitivt, jag tror Esbjörn är en tvär tjurgubbe. Han är säkert inte lätt att ha att göra med och vänder troligtvis kappan efter vinden. Men, han är en gammal gubbe som inte har något att förlora på att stångas och krumbuktas. Människorna kring honom kanske har egna syften med denna soppa. Vad vet jag. Men, det finns inga som helst bevis för det, förutom Ebbas ord. De räcker inte för att det ska vara sant för mig. Dessutom är Esbjörn eller någon runt honom inte förtroende vald politiker. Kalla mig Gammeldax, men jag tycker att människor inom förtroende yrken ska ha hög moral, de ska inte göra affärer som lämnar så mycket frågetecken som den här fastighetsaffären gör. Om en vän till mig hade agerat som Ebba hade jag sagt till den att släppa huset. Jag hade själv släppt huset om säljaren ångrat sig vid en försäljning. För till syven och sist var det Esbjörns hus från början, innan det är det ägde han det med sina syskon, och innan det var hans föräldrar. Att Esbjörn försäljningen råd är det ju ingen tvekan om.
Hur kan du ha missat facebooktråden....?
2022-05-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hur kan du ha missat facebooktråden....?

Hen kände heller till att Esbjörn ombud har sagt om mer pengar slängdes på skulle Esbjörn backa.

Även nör man länkat till det flera gånger.
2022-05-08, 16:02
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Vilket jla barnsligt inlägg.
Men när inte det finns ord längre till att försvara Ebbas morallösa ageranden då kommer det ut grodor istället.

På tal om grodor tror jag inte du ska yttra dig, ett jla kvackande o kväkande är ditt eget signum.
Klarar du inte att skriva relevanta inlägg med faktaunderlag, ska du nog inte skriva något alls.
Väl bekomme och ta nu en paus från dina kväkande grodor i allehanda trådar på FB.
2022-05-08, 16:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Du har en helt normal syn på livet, det behöver ingen betvivla, men nu gäller denna affären en Sektdrottning.

Den enda som kallar Margareta Majkgård för sektdrottningen på Odalgården är du 7an, skämmes på dig!
(Tog först bort någon liten groda i inlägget bara)
2022-05-08, 16:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag förstår eller jag har förstått att lögner inte har någon betydelse om man heter Ebba Busch eller för den delen är anhängare till henne.
Men i min värld är lögner inte okej, vara sej man är partiledare eller privatperson.

Du vill helt klart inte svara på mina två frågor, dvs:
1. Vart är värdering nr två?
2. Vart är sms:et vilket bevisar datum för värdering ett (Notar).

Dessa två frågor är oerhört lätta att svara på om de nu inte skulle ha varit rena lögner av Ebba.

Då kan du fråga dig själv - om de nu är så viktiga, varför har Esbjörn inte efterfrågat dem?

Svaret är att Esbjörn redan har dem, bägge två, och han är mycket väl medveten att de är till Ebbas fördel, och därför varken visar han upp dem eller frågar efter dem. Till och med en pungråtta hade fattat det. Men inte du.

Svara du då istället på var de värderingar som Esbjörn låtit göra som säger att huset är värt över 5 miljoner, det lär ju finnas flera sådana. Var är de? Till och med en pungråtta fattar att det inte finns några sådana värderingar värda namnet, men inte du. Därför har Esbjörn inte lagt fram några sådana.
Senast redigerad av trngw 2022-05-08 kl. 16:20.
2022-05-08, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då kan du fråga dig själv - om de nu är så viktiga, varför har Esbjörn inte efterfrågat dem?

Svaret är att Esbjörn redan har dem, bägge två, och han är mycket väl medveten att de är till Ebbas fördel, och därför frågar han inte efter dem. Till och med en pungråtta hade fattat det. Men inte du.

Svara du då istället på var de värderingar som Esbjörn låtit göra som säger att huset är värt över 5 miljoner, det lär ju finnas flera sådana. Var är de? Till och med en pungråtta fattar att det inte finns några sådana värderingar värda namnet, men inte du. Därför har Esbjörn inte lagt fram några sådana.

Nu ljuger du igen, Esbjörn har inte dessa, dvs sms:et och värdering två (den okända).

Däremot har du tidigare skrivit att Ebba själv visat dej (tr...) den okända efterfrågade värdering två, vilken ingen annan i tråden sett irl förutom du.
2022-05-08, 16:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, när cirkusen drog igång, var det två individer som tilldrog sig uppmärksamhet och det var Matz och Majkgård. Matz verkade vara inblandad i början, men följer man faktat, så måste man nyansera sig när motstridig fakta kommer upp. Det är enligt mig det mest ärliga sätt man kan förhålla sig till en sanning. Inte att bestämma sig för vad man tror är sant och hävda det ända in i kaklet, fast alla kända fakta talar emot det.
Det är klokt av dig att säga att man måste nyansera sig när nya saker dyker upp. Tyvärr är väl denna tråd allt annat än nyanserad, från båda sidorna.
Men det första du skriver. Det var ingen här som skrev att Matz eventuellt var inblandad. Han utmålades som ond, och okvädesorden haglade. Tycker du verkligen att det är okey att skriva sådana saker om en människa om man faktiskt bara tror?
Personligen tycker jag inte det är okey att skriva så om någon. Och personerna runt Ebba har till största delen lämnats utanför detta. Det har inte personerna runt Esbjörn, senast idag skrev någon att den visste att Ulf var en dumgubbe. Vet personen det tänker jag, eller väljer personen att låssas att den vet det, för att få informationen att framstå som trovärdig. Ulf är en person som i denna tråd varierar mellan att vara ännu ett offer Majkgård slagit klorna i, till att vara fullt insatt och delaktig i maskopin mot Ebba. Medan det mest troliga är att Ulf precis som Esbjörn är en ensam gammal farbror och det är skälet till att de väljer att bo på Odalgården.

Min fråga är alltså om det är okey att skriv vad som helst om vem som helst. Detta utan att ha någon form av underbyggd fakta på vidrighetens man kläcker ur sig stämmer. Är det underordnat att människor blir lidande. Är Ebba så oss överordnad att det överskuggar allt annat?
2022-05-08, 16:54
Medlem
Citat:
Nu ljuger du igen, Esbjörn har inte dessa, dvs sms:et och värdering två (den okända).

Däremot har du tidigare skrivit att Ebba själv visat dej (tr...) den okända efterfrågade värdering två, vilken ingen annan i tråden sett irl förutom du.
Nu är vi där igen - VARFÖR skulle han ha det… det är upp till säljaren att värdera fastigheten om denna vill ha en fingervisning om marknadens åsikt i prisfråga. Var är alla Esbjörns värderingar?
Varför ska Ebba dela med sig av värderingar hon betalat för? Du verkar inte begripa hur saker fungerar i verkligheten. Du lever i någon form av tvångstankebubbla.
Senast redigerad av martinator 2022-05-08 kl. 16:57.
2022-05-08, 17:21
Medlem
trngws avatar
Citat:

Återigen är det du som ljuger och sprider en massa skitsnack, både om Esbjörn och Ebba såväl som om mig. I princip allting du skriver ovan är lögn. Typiskt ett troll som dig att hålla på så.

Bara för att du inte har koll på någonting och inte har sett dokument och kommunikation i affären, så betyder inte det att de inte finns. Bara små barn har en lika begränsad världsuppfattning som du.

Du glömde visst svara på frågan om var Esbjörns värderingar är? Eller vidstår du att de inte existerar, att det är det som är lögnen. Det existerar ingen värdering som säger över 5 miljoner.
2022-05-08, 17:26
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Kommer ni ihåg polaren Ulf, som höll med den Volvo som Esbjörn manglade en cyklist med....

Ulf verkar ha haft 3 olika fastigheter innan han sen hamnade på Odalgården Byggnads AB lilla hus som ligger mitt emot "rucklet".

Återigen ser vi samma personer i bakgrunden.
Ulf ägde (?) fastigheten Norby 29:7 med vilande lagfart-som sen plötsligt står på kommunen, och listan är från "riksmäklaren", som vi mycket vet vem det kan vara....
När Ulf ägde Norby 29:7 var han även bosatt och ägde Kåbo 24:6
Numera är han skriven i en brf på Kyrkogårdsgatan 13 B samtidigt som han bodde i Marielund...

Det här är väl samma som Esbjörn höll på långt senare med med sina brf:er i V-ås och Uppsala....
Kan vi ana att Majkgård redan plockat Ulf ren, förutom bröderna som skänkte sina hus via testamente...

https://www.uppsala.se/contentassets/4f9329b0a6834e07bcdd97a9b063ee3f/planbeskrivning.pdf
https://riksmaklaren.se/estates/CMTOMT4LEDIU7H9TAGGGC1/documents/CFIL4LGJV8S4DQAO1ULN.pdf
https://www.uppsala.se/bygga-och-bo/samhallsbyggnad-och-planering/detaljplaner-program-och-omradesbestammelser/hitta-detaljplaner-och-omradesbestammelser/2001-2011/norby/?AcceptNecessaryCookies=

Bättre manus för en buskis får man leta efter.....Undrar om Majkgård har ryskt påbrå....

Det är ju inte självklart att alla gamla ensamstående gubbar har en handfull med fastigheter så det är inte utan att man börjar att undra hur Majkgård hittar alla dessa gubbar?

Det kan väl inte vara så att det är någon i mäklare/fastighetsbranschen som tipsar henne och är delaktig i upplägget att skinna gamla gubbar?
2022-05-08, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Återigen är det du som ljuger och sprider en massa skitsnack, både om Esbjörn och Ebba såväl som om mig. I princip allting du skriver ovan är lögn. Typiskt ett troll som dig att hålla på så.

Bara för att du inte har koll på någonting och inte har sett dokument och kommunikation i affären, så betyder inte det att de inte finns. Bara små barn har en lika begränsad världsuppfattning som du.

Du glömde visst svara på frågan om var Esbjörns värderingar är? Eller vidstår du att de inte existerar, att det är det som är lögnen. Det existerar ingen värdering som säger över 5 miljoner.

Så dessa ord är fel då:
Att du tidigare skrivit att Ebba själv visat dej (tr...) den okända efterfrågade värdering två.

Har du inte skrivit det till mej tidigare i tråden, eller ljög du då?
2022-05-08, 17:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Definitivt, jag tror Esbjörn är en tvär tjurgubbe. Han är säkert inte lätt att ha att göra med och vänder troligtvis kappan efter vinden. Men, han är en gammal gubbe som inte har något att förlora på att stångas och krumbuktas. Människorna kring honom kanske har egna syften med denna soppa. Vad vet jag. Men, det finns inga som helst bevis för det, förutom Ebbas ord. De räcker inte för att det ska vara sant för mig. Dessutom är Esbjörn eller någon runt honom inte förtroende vald politiker. Kalla mig Gammeldax, men jag tycker att människor inom förtroende yrken ska ha hög moral, de ska inte göra affärer som lämnar så mycket frågetecken som den här fastighetsaffären gör. Om en vän till mig hade agerat som Ebba hade jag sagt till den att släppa huset. Jag hade själv släppt huset om säljaren ångrat sig vid en försäljning. För till syven och sist var det Esbjörns hus från början, innan det är det ägde han det med sina syskon, och innan det var hans föräldrar. Att Esbjörn försäljningen råd är det ju ingen tvekan om.
Om du får köpa ett hus av mig och lägga en halv miljon i handpeng, sen ångrar jag mig och då får du stå för att du betalade mig inte jag och jag behåller självklart hanpengen för dig vill ja inte träffa igen.
Skulle du fortfarande tycka samma sak då?
Det gjorde inte Ebba och troligen ingen normalt funtad heller.
Senast redigerad av braattha 2022-05-08 kl. 18:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in