Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Om SD hade sagt det (till vem?), då undrar man ju varför personen inte försöker förhindrar det, berätta för polisen?
Varken polis eller åklagaren verkar veta var SD är när det händer, utan de verkar ju åka till andra adresser först.
Eller menar du Mumsbulle att familjen är införstådda, och låter det ske?
Och att kanske t om polisen är införstådda i det hela?
Man kan väl också fundera över att den/de som skulle varit införstådde med att SD hade dessa planer, nu sipprat om sina hemligheter( så att tom en skribent i tråden nu har fått kännedom om) som de vare sig förhindrade eller berättade för polisen om SDs självmordsplaner.
KH berättar i förhör (A150):
"Stefan om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde
väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen.
Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter
Lena hemma hos honom"
Efter det satt han på nytt i häktet, men blev släppt i väntan på domen.
Det skulle ju vara riktigt illa av de personer som alltså vetat om SDs planer enligt Mumsbulle.
Vad gäller innehav av pistol, har det inte framkommit i FUP om något sådant innehav. Det skulle ju vara mycket allvarligt med tanke på vad som framkommit i förhör, och att SD lever i en familjesituation med barn, misstänkt för mord.
Dessutom har jag också svårt att tro att SD skulle få tillåtelse att ordna licens, utifrån samma premisser.
Illegalt köp?
Jag tror som sagt inte på konspirationer, eller att "någon" tillhandahållit ett vapen till SD.
Det ÄR väldigt illa skött, hela cirkusen från första början, med att inte hitta Lena, trots att det gavs instruktioner om geoburkar, intresse osv.
Det är en sur gammal filt som lagts över hela fallet, som slutade med att Steffe blev friad av tingsrätten, levde livets glada dagar kors och tvärs i sin lek efter burkar. Sen kom hovrättsförhandlingarna, Steffe fortfarande fri som en fågel, dock "övervakad" av Soa.
Fortsatt i frihet efter tunga förhandlingar i hovrätten, där domkraftskaftsvideon visas upp, brottsplatsundersöknkngarna, där Steffe reagerar otroligt nervöst, när blodet på tvättmaskinen skådas. Han babblar om olika "avledande" saker, men det inger inte någon lugnande effekt.
Under hovrättsförhandlingarna sitter Stefan och är uppkopplad med dator och telefon, under förhandlingarna. Han är den enda som bär munskydd, förutom 1 åskådare (jag)
Soa påpekar myndigt för reportrarna att han visst inte var ensam om att bära munskydd, som de rapporterat om, det fanns en till, rätt ska vara rätt.
Unddr förhandlingarna sätter sig Stefan på knä på golvet, han ticsar enormt, flinar och ser rädd ut. Han var ett nervvrak. Jag vet att han flinade. Hans skrattrynkor avslöjade det, trots munskydd. Jag mötte hans blick.
Han var garanterat under enorm stress.
Åklagarna överlät att hovrätten själva fick avgöra huruvida Steffe skulle häktas i väntan på dom, allt var klart pappersmässigt.
Varför fungerade inte kedjan, telefon från hovrätten till polisen som meddelade att domen skulle ändras, Stefan skulle hämtas.
Det fastnade på vägen.
Vem som tog emot samtalet, ett kvinnligt stationsbefäl, har ej gått att få reda på, det är sekretess.
Det hade kunnat undvikas att Stefan tog sitt liv.
Av någon anledning lät dem det ske.
Gällande skjutvapen, har jag ingen aning om vad det var för sort.
Det är väl inte helt otänkbart att Stefan skaffat sig ett illegalt? Folketorpet är en gammal släktgård, det är väl inte helt orimligt att det finns någon form av jaktvapen där?