2022-05-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Kasbah Hub domement ble vel regget først i slutten av 2016, uten at det er av betydning egentlig, men.

Bilde fra casshab hub i tidlig 2017, alle disse er herved mistenkte!
https://imgur.com/a/wIC2GWd
Oktober 2017 https://mobile.twitter.com/thekasbahhub/status/915168066471911425
Citera
2022-05-08, 14:25
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
renholdsartikler for å vaske seg ren. Mulig han velger 21 års fengsel framfor å bli rik. Folk har jo litt ulike ønsker. Ikke alle drømmer om velstand og lykke. Ris og poteter spiser han utenfor murene og det er slutt på vann og brød i norske fengsler.

Ang de tå bli rik på bøker i Norge. Posten du igjen kommenterte, så er standard royalties til forfatter 13% av det boken blir solgt for. Fastprisordningen sikrer at nye titler selges for 349,- til 399,- i en fast periode. Alle bokforhandlere forplikter seg til å følge dette.

Uansett, RU ville aldri klart å skrive noe selv, så han trenger en forfatter til å ghostwrite boken. Da er det denne forfatteren som sitter igjen med det meste av de 13% og RU får bare noe usle prosenter. Hans historie er alt for smal til å selge mer enn maks et par tusen bøker. Kanskje ikke mer enn 1000. Innkjøpsordningen til kulturrådet sikrer dog et salg på 773 eksemplarer alene, så noen pakker med nudler blir det uansett.

TH sin historie ville nok solgt mye mye mer og er lang mer interessant for både mannen i gata + businessfolk. Hans biografi vil nok lett selge 10.000. I fjor var det kun 7 titler som solgte mer enn 20.000 eks i Norge. Det sier litt om hvor marginalt bokmarkedet er.

Når det gjelder vann og brød, så er ikke maten i norske fengsler så ille. Det kommer veldig an fra fengsel til fengsel. På Ullersmo (de siktedes nærmeste fengsel) går det i sunn norsk husmannskost som er produsert lokalt på fengselet. I bergen f.eks. får hver boenhet (med 6 innsatte) levert råvarer fra kjøkkenet som de må tilberede i felleskap. Fin løsning. Om man er uhendig å sitte lenge i Oslo fengsel, så blir maten der laget på Ullevål sykehus, før den fraktes med lastebil til fengselet og blir servert etter 5-6 timer på et plastbrett. Den får terningkast 0 av alle tidligere innsatte jeg kjenner
Senast redigerad av first.spring 2022-05-08 kl. 14:30.
Citera
2022-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Kasbah Hub domement ble vel regget først i slutten av 2016, uten at det er av betydning egentlig, men.

Bilde fra casshab hub i tidlig 2017, alle disse er herved mistenkte!
https://imgur.com/a/wIC2GWd
capsmannen?
Citera
2022-05-08, 14:38
Medlem
Citat:
capsmannen?
Han ligner litt på tb, men sikkert tilfeldig
Citera
2022-05-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er akkurat like sannsynlig at forfatteren av kryptorigget/brevet har lest reddit-tråden og hentet inspo derfra som at det faktisk er forfatteren som har postet tråden. Politiet kan også google og de har nok ettergått sporene fra reddit-tråden med den muligheten/fullmaktene de har.

At VG ikke skriver om det kan du jo sende en mail til ØM for å spørre om. Han har sikkert er fornuftig svar på det.
Du er veldig flink til å bortforklare. Mulig du kunne hatt en fremtid som forsvarer eller kriminell.
Citera
2022-05-08, 14:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det betyr ingenting i praksis. Det er bare å overføre sine XMR til en annen wallet, for så å veksle de til f.eks. BTC og føre disse tilbake til Binance dersom man på død og liv ønsker å ta kronene ut der.

Takk for svar.

Uansett - la oss si GM fikk 10 mill inn på en XMR-lommebok sommeren 2019.
Han er "made for life" med en slik sum, dersom han forvalter den bra.
Du skrev jo også tidligere at verdien hadde vokst betydelig siden overføringen.

Hvordan kan han realisere disse midlene uten å vekke oppsikt?

Jeg tenker at dersom politiet har vedkommende i søkelyset, vil de vel også
kunne ha hjemler til å ha innsyn i f.eks. bankkonti. Han vil således ha problemer
med å "vaske" disse pengene, tenker nå jeg.
Citera
2022-05-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Takk for svar.

kunne ha hjemler til å ha innsyn i f.eks. bankkonti. Han vil således ha problemer
Dra til Asia, Afrika eller syd Amerika og veksle inn Monerone der ?
Citera
2022-05-08, 15:05
Medlem
Citat:
capsmannen?

The Kasbah Hub followers
https://mobile.twitter.com/thekasbahhub/followers
Citera
2022-05-08, 15:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dra til Asia, Afrika eller syd Amerika og veksle inn Monerone der ?

Tror ikke en som er siktet for medvirkning til drap samt medvirkning til grov frihetsberøvelse
bare kan sette seg på et fly ut av landet. Ihvertfall ikke uten at politiet finner det interessant.

Poenget mitt er at så lenge man er i politiets søkelys, vil en realisering av uærlige midler sannsynligvis
bli lagt merke til. RU har vært under etterforskning i lang tid. Hva lever han av?
Firmaet han driver har ingen omsetning. Han fremstår ikke som særlig mye mer
enn den dressen han kjøpte for penger han tilsynelatende ikke hadde.
Citera
2022-05-08, 15:14
Medlem
Citat:

Tror ikke en som er siktet for medvirkning til drap samt medvirkning til grov frihetsberøvelse
bare kan sette seg på et fly ut av landet. Ihvertfall ikke uten at politiet finner det interessant.

Poenget mitt er at så lenge man er i politiets søkelys, vil en realisering av uærlige midler sannsynligvis
bli lagt merke til. RU har vært under etterforskning i lang tid. Hva lever han av?
Firmaet han driver har ingen omsetning. Han fremstår ikke som særlig mye mer
enn den dressen han kjøpte for penger han tilsynelatende ikke hadde.
Så du tror det var RU som mottok Monerone TH sendte til GM ?
Citera
2022-05-08, 15:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så du tror det var RU som mottok Monerone TH sendte til GM ?

Det vet jeg jo ikke. Jeg bare stiller et hypotetisk spørsmål.

Jeg vil uansett tro at alle bevegelser på RUs bankkonti fra og med 2017 og fremover er
interessante for politiet. Eller forsåvidt alle hans bevegelser overhodet.

Å bli etterforsket ved hjelp av uc-agenter er ikke akkurat en bagatell, vil jeg påstå.
Citera
2022-05-08, 15:26
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Takk for svar.

Det var jeg inne på tidligere i helgen. Et firma som selger produkter som er vanskelig å kontrollere. Helst med lav innkjøpspris og høy fortjeneste. Ompakning av såpe f.eks kan være et slikt produkt. I tillegg til å selge for cash, kan man på måten jeg har nevnt sette opp en løsning med å betale i krypto. Det blir vanskelig å kontrollere at ordrebøkene er reelle.

Dette er en dyr, men vanlig måte å "selge" inn svart økonomi til hvit uten så mye styr. og ikke minst, uten å innvolvere noen andre, kjøpe fakturatjenester osv fra andre shady folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in