2022-05-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Instämmer. Har tagit de jag ansett varit snyggast och så var det ju det med personligheten där ja..
På Flashback förstår inte killar att det inte är de snyggaste som tjejerna alltid dras till, inte heller att de faktiskt får de killar de attraheras av i många fall.
Citera
2022-05-08, 10:06
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccy
På Flashback förstår inte killar att det inte är de snyggaste som tjejerna alltid dras till, inte heller att de faktiskt får de killar de attraheras av i många fall.

Givetvis dras både kvinnor och män till de som de anser det attraktiva. Men att det inte alltid är 100% baserat på utseende och stereotypa utseende ideal visst. Sen är det ju sant som Dom säger att de flesta kvinnor inte kan få de mest åtråvärda männen och därför som sagt nöjer sig med medelmåttor ofta.
Citera
2022-05-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Givetvis dras både kvinnor och män till de som de anser det attraktiva. Men att det inte alltid är 100% baserat på utseende och stereotypa utseende ideal visst. Sen är det ju sant som Dom säger att de flesta kvinnor inte kan få de mest åtråvärda männen och därför som sagt nöjer sig med medelmåttor ofta.
Jag kunde alltid få skitsnygga män också. Min upplevelse av män är att det projicerar deras eget utbud på andra. Om jag har haft mindre snygga, berodde det inte på att jag aldrig kunnat få bättre. Om jag har haft arbetslösa betydde det aldrig att jag inte kunde få män med arbeten. Om jag har haft lågt bildade män berodde det aldrig på att jag inte kunde få högskoleutbildade män. Osv.

Det är sannolikt mycket lättare för oss kvinnor att få skitsnygga män än vad män kan få skitsnygga kvinnor.
Citera
2022-05-08, 13:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag kunde alltid få skitsnygga män också. Min upplevelse av män är att det projicerar deras eget utbud på andra. Om jag har haft mindre snygga, berodde det inte på att jag aldrig kunnat få bättre. Om jag har haft arbetslösa betydde det aldrig att jag inte kunde få män med arbeten. Om jag har haft lågt bildade män berodde det aldrig på att jag inte kunde få högskoleutbildade män. Osv.

Det är sannolikt mycket lättare för oss kvinnor att få skitsnygga män än vad män kan få skitsnygga kvinnor.

En mans utseende har ju dock ingenting med hans livsstil att göra nödvändigtvis. Mer än att han kanske får ligga lite oftare då.

Vad menar du med att män projicerar deras egna utbud på andra? Utveckla gärna blir nyfiken på vad du menar.

Du erkänner alltså själv att du har ihoo det med medelmåttor men påstår att du samtidigt kunde få spektakulära män om jag tolkar dig rätt? Det låter ju jätte konstigt tråden handlar väl mer om att kvinnor nöjt sig med medelmåttiga män för att de inte lyckats få en icke medel måttig man. Man du valde alltså medelmåttiga män även om du inte behövde?
Citera
2022-05-08, 13:23
Medlem
Citat:
En mans utseende har ju dock ingenting med hans livsstil att göra nödvändigtvis. Mer än att han kanske får ligga lite oftare då.

Vad menar du med att män projicerar deras egna utbud på andra? Utveckla gärna blir nyfiken på vad du menar.

Du erkänner alltså själv att du har ihoo det med medelmåttor men påstår att du samtidigt kunde få spektakulära män om jag tolkar dig rätt? Det låter ju jätte konstigt tråden handlar väl mer om att kvinnor nöjt sig med medelmåttiga män för att de inte lyckats få en icke medel måttig man. Man du valde alltså medelmåttiga män även om du inte behövde?
Jag menar att de normalt är mer attraherade av en mängd olika kvinnor och särskilt dem ser som mycket snygga eller sexiga.

Jag har det överlag, ja. Jag har definitivt haft uppmärksamhet från mycket snygga män också och det gäller dem som är 10: or när man smickrat dem med eller visat intresse.

Tror du verkligen att jag aldrig kunnat få någon över t.ex importer som knappt kunnat läsa och skriva? Du måste verkligen se mig som ful eller ointelligent. Men det är din bedömning.

Även jag har varit ung och Jo, jag har fått män långt över nivån än många som tyckt att jag varit under deras. Medelmåttiga män och kvinnor är alltid dem som värderar dem högre än vad de är.
Citera
2022-05-08, 13:36
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag menar att de normalt är mer attraherade av en mängd olika kvinnor och särskilt dem ser som mycket snygga eller sexiga.

Jag har det överlag, ja. Jag har definitivt haft uppmärksamhet från mycket snygga män också och det gäller dem som är 10: or när man smickrat dem med eller visat intresse.

Tror du verkligen att jag aldrig kunnat få någon över t.ex importer som knappt kunnat läsa och skriva? Du måste verkligen se mig som ful eller ointelligent. Men det är din bedömning.

Även jag har varit ung och Jo, jag har fått män långt över nivån än många som tyckt att jag varit under deras. Medelmåttiga män och kvinnor är alltid dem som värderar dem högre än vad de är.

Du verkar endast tala om utseende men de flesta snygga männen jag känner lever medelmåttiga liv. Varför har du valt medelmåttiga män om du inte behöver menar du?
Citera
2022-05-08, 13:39
Medlem
991ESSs avatar
Citat:

1 du vill ha barn
2 du behöver en (vettig??) man..
3 anektdoter från tidigare livshändelser ändrar inte på punkt 1 samt 2
4 35++ underlättar inte punkt 1 samt 2
5 antyder du att du besudlats av icke läskunniga importer, i dina bästa år, varför skulle punkt 2 uppfyllas nu?
Citera
2022-05-08, 13:41
Medlem
Citat:
Du verkar endast tala om utseende men de flesta snygga männen jag känner lever medelmåttiga liv. Varför har du valt medelmåttiga män om du inte behöver menar du?
Barn. Kom till en punkt då jag tar nästan vem som helst

Innan dess hade jag så låg självkänsla att jag inte trodde mig värd något. Det gör jag bidrag, definitivt. Men jag känner att jag är något för gammal för att prioritera den snyggaste eller mest framgångsrika jag skulle kunna hitta så här sent, man lägger väl mer tid isåfall om man hittar någon som man kan investera sitt liv i och såklart attraktion före man kan bygga kärlek. Det blir lite svårt om man inte känner något alls.
Citera
2022-05-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
1 du vill ha barn
2 du behöver en (vettig??) man..
3 anektdoter från tidigare livshändelser ändrar inte på punkt 1 samt 2
4 35++ underlättar inte punkt 1 samt 2
5 antyder du att du besudlats av icke läskunniga importer, i dina bästa år, varför skulle punkt 2 uppfyllas nu?
1.

Jag är inte särskilt säker på att jag vill ha en man och skiter i att dejta därför trots att tiden rinner iväg i hög fart. Ingen kan påstå att jag bryr mig om vad du säger eller om att få mäns uppmärksamhet och letar relationer, dejting osv. Sedan så är det de sista åren. Som ung kanske jag träffade enstaka invandrare ja eller blandat antar jag men jag föredrog svenska män alla gånger i veckan. Ditt perspektiv är väl ett skäl till att man slutade se er som något alls.

Ställ dig den här frågan istället. Varför tror du att en kvinna vill ha en män med skit i hjärnan? För du framställer dig som lägre än medelmåttig.
Citera
2022-05-08, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Av den enkla anledningen att ett flashigt liv hör till undantaget och är inte realistiskt. De flesta kräver inget sånt utan är glada och nöjda med någon med ordnat och stabilt liv med inkomst, tak över huvudet, mat på bordet och nöjen lite här och var. Så länge man är positiv och driven så räcker det långt. Samma gäller både grabbar och tjejer, ingen vill ha någon som inte kan stå på egna ben, inte har något driv i sig och ska bara få allt serverat av någon annan.

Sen undrar jag hur man ens orkar gå runt och tänka på om man var 1a, 2a, 3e eller 15e valet och hur många ens partner har legat med innan. Fan ska du ha någon "helt ren" så lär du behöva börja grooma 5 åringar. Har du hittat någon du gillar med egenskaper du vill ha i en partner? Bra! Så länge ömsesidig respekt och kärlek finns så är det bara att köra. Sekunden h*n börjar vika av så påpekar man det och om det fortsätter så går man vidare, svårare än så är det inte.

Kloka tankar här. Dom flesta av oss är vanliga människor som vill ha ett vanligt liv. Människor som är rätt så nöjda, som kan känna tacksamhet för det man har, som kan känna glädje även för normala, vanliga saker. De flesta av oss är så upptagna av att leva sitt liv och har har varken tid eller intresse att fundera över om man räknas som medelmåtta eller ej.
Citera
2022-05-08, 14:03
Medlem
bithaxs avatar
Nja, kvinnor dras till gängkriminella rappare och folk som är spännande.
Citera
2022-05-08, 14:11
Bannlyst
Citat:
Nja, det vetefan om jag håller med om, tycker de man blir kär i alltid visar ointresse men alla de man inte har intresse för, får man. Livets väg att säga "Eff you, B!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in