Citat:
Om Du Ebba äger huset, varför har hon bara börjat fixa en till lite? Hon påstod ju att hon i september 2020 hade en stab med hantverkare och arkitekter som stod uppställda vid grinden och väntade. Målet var att fira jul i huset. Jag har dock för mig att det sagts här att hennes så kallade hyreskontrakt löpte ut i november. Det hon nämnde i sitt tårdrypande tal om man moders ansvar och hemlöshet. (Detta är förövrigt bara en av flertalet gånger hon har skyllt sitt handlade på sina stakars barn.)Men hon och barnen kanske skulle tälta utanförhuset en månad. Så då jätte jätte bråttom med renoveringen och nu småpysslar hon lite. Det håller inte, och det är just så det är med mycket kring Ebba. Påstående håller inte över tid. Vare sig det hon själv säger, eller det Ebbotarna manglar ut inlindande i massiva väggar av text här. (Jag kastar medvetet tillbaka er egen förolämpning, så spara era kommentarer).
Vi som hängt med i tråden och ch mediarapporteringen kring detta ser det tydligt. Först var Matz den stora boven, det var han som tvingat sin morbror att ända sig. Men plötsligt riktad strålkastarna över på Majkgård, sedan ligger Monica och Maggan i fokus som de onda. Varvid plötsligt Monica svänger och blir god. Binninge stackaren har fått utstå att få hela sitt liv utkastat här, detta trotts att han för länge sedan. I och med Ebbas förtal av honom kliver av hela denna affär. Men fokus här ligger fortfarande kvar på honom, en liten händ för att han satte Ebba för förtal mån tro?
Ett annat exempel är hur första kontakten gick till. Ebba har själv sagt att hon bad en bekant ställa frågan till Esbjörn om möjligheten att köpa eller hyra huset. I denna tråd har det utmålats allt ifrån att Majkgård, Monica och Binninge planerat hela försäljningen i syfte att svartmåla Ebba och detta långt innan första mötet skedde. Just nu försöker skribenter få det att låta som Esbjörn stått på torget och ropat ut sitt hus innan han gick till Ebba för att fika.
Det skreks ut hån när man trodde att Binninge använt värdedata som en värdering, men är en totalt adekvat värderingskälla när man påstår att det är en av Ebbas värderingar.
Sista exemplet, i början av denna tråd försökte Esbjörn utmålas som offer. Han var påverkad och allt skedde mot hans vilja, när det påpekades att det rimmade illa med att Esbjörn var en glasklar herre enligt Ebba. Förvandlades han genast till hin håle själv. Att påpeka att åldrandet förändrar syn, hörsel och hjärna kallar man det i tråden för åldersdiskriminering. Detta trots att det är ett vetenskapligt fastslagit faktum att åldrandet påverkar människor.
Tänker ni att nuet är det enda och ingen minns det som hände igår? Det är inte sant, alla som hänger med ser det. Hur allt som händer vrider sig och ändrar sig, allt för att passa Ebba.
Jag har lyft upp saken flera gånger, men dessa inlägg bara lämnas okommenterade, och försvinner precis som planerat i mängden.
Det värsta som påståtts i tråden kom dock igår. Det vill säga att man öppet säger att allt Ebba säger är sant och allt Esbjörn är lögn. Allt förtroende försvinner från någon med den är snäll inställningen. Det är ett bevis på att man inte bryr sig om vad någon säger, utan vem som säger det. Det är ett faktaresistent förhållningssätt som för tankarna till sekter och diktaturer.
Slutligen, vadå media slutat prata om. När jag googlar Ebba Busch husköp och väljer sökinställning en månad så kommer det upp massa träffar.
Och det var väl inte länge sedan hon fick den käcka dängan, ’ gamla äckliga’ sig förärad.