2022-05-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja och befogenheterna för män var ju att skydda sig eller avstå från att knulla. Ungefär samma sak.

Det kan även kvinnor göra så där är det lika.
Abortbeslutet är däremot 100% kvinnans så där är det inte lika vilket ger ansvar till kvinnan.
Citera
2022-05-08, 10:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Mord på 1-åringar är ännu mer ovanligt, menar du att det därför inte är något problem?

Mord är ett grovt brott.

En sen abort som utförs på grund av tex fara för kvinnans liv är inte ett brott.

Sen abort är ett brott i länder där folk är religiösa fanatiker.
Citera
2022-05-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Du kan knalla och bli befruktad utan en mans inblandning (om du inte räknar handtrallan någon utfört) Sedan betalar "staten" för dessa barn; dvs jag och alla andra män som inte vill vara med i den här freak showen.

ursäkta men män som donerar sperma blir alltså inte underhållsskyldiga.

Jepp, staten, som för övrigt alltså inte är = du och "alla andra män" står idag för en merpart av kostnaderna för barn i samhället. Du själv ex. har fått merparten av dina kostnader som barn betalade av moster Staten.

Den står också för rättsstaten, dvs omhändertagandet av den i huvudsak manliga "freakshow" som nu kriminalitet och våld i samhället består av.....
(som jag och alla kvinnor tvingas betala för, enigt ditt eget taffliga resonemang).

Få se nu, ska vi jämföra värdet av mänsklig reproduktion med...kriminalitet.
Vilket känns mest nödvändigt och bra tycker du?
Citera
2022-05-08, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
När har jag skrivit att JAG har gjort det??

Jag har skrivit att jag satt ner med min fru och hennes familj innan vi gifte oss och fick förklarat att OM hon vart gravid så var abort uteslutet. Detta är givetvis för att skydda henne. Jag ingick den överrenskommelse med hela familjen och höll den. Konceptet är detsamma.

..vidare, det var för att skydda henne men du är så jävla förblindad i ditt hat mot män och blodslust att du inte ens kunde läsa det rätt.
Men din dumma fan.

När mannen på din inrådan har krävt att kvinnan ska mörda det gemensamma barnet och hon hörsammat hans krav så gapar du om att hon är psykopat. Hur dum i huvudet får man bli?

Citat:
Mitt råd till alla pojkar och män är att vara 'buffel' från dag ett. Förklara vänligt men bestämt att du inte tolererar svek och lurendrejeri. Svara direkt på hennes "..jag skulle aldrig" med "det spelar ingen roll vad du säger nu, jag pratar om framtiden". Förklara att om du inte vill ha barn och hon vill så kommer du gå därifrån.Har ni använt preventivmedel (givetvis om du inte vill ha barn) och det har fallerat så är det abort som gäller.[/b] Om HON beslutar att helt plötsligt vända på klacken och vill ha barnet är det hennes beslut. Men då är det enbart hennes ansvar med. Du kommer se till att inte betala ett öre trots lag och diverse beslut.
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-08 kl. 10:18.
Citera
2022-05-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mord är ett grovt brott.

En sen abort som utförs på grund av tex fara för kvinnans liv är inte ett brott.

Sen abort är ett brott i länder där folk är religiösa fanatiker.

Det är inte ett brott eftersom vi har bestämt att kvinnan får döda. Denna rätt kan inskränkas eller utökas som vi tycker.
Citera
2022-05-08, 10:11
Avslutad
Citat:
Det kan även kvinnor göra så där är det lika.
Abortbeslutet är däremot 100% kvinnans så där är det inte lika vilket ger ansvar till kvinnan.
Ja abortbeslutet är 100% kvinnans liksom att avstå från att befrukta är 100% mannens.
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-08 kl. 10:18.
Citera
2022-05-08, 10:12
Avslutad
Citat:
Men din dumma fan.

När mannen på din inrådan har krävt att kvinnan ska mötas det gemensamma barnet och hon hörsammat hans krav så gapar du om att hon är psykopat. Hur dum i huvudet får man bli?

Du är uppenbarligen blind för du läser ju inte vad jag skrivit. Nyckelordet här är ÖVERRENSKOMMELSE!!
Citera
2022-05-08, 10:15
Avslutad
Citat:
Befogenhet ger ansvar, det är konsekvenserna jag förespråkar vilket förstås är rätt självklart.
Ja, många kvinnor skulle nog tycka det var skönt att slippa vårdnadstvister, såna är ett gissel.
Citera
2022-05-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ja abortbeslutet är 109% kvinnans liksom att avstå från att befrukta är 100% mannens.

Nej befruktningen har delat ansvar mellan man och kvinna, 50-50. Du verkar ha skolkat på biologin i skolan.

Abortbeslutet är däremot 100% kvinnans och därför har hon större ansvar.
Citera
2022-05-08, 10:16
Avslutad
Citat:
Du är uppenbarligen blind för du läser ju inte vad jag skrivit. Nyckelordet här är ÖVERRENSKOMMELSE!!
Så om mannen på din inrådan kommit överens med kvinnan om att barnet ska mördas så gapar du om att kvinnan är psykopat som följer överenskommelsen?
Citera
2022-05-08, 10:17
Avslutad
Citat:
Nej befruktningen har delat ansvar mellan man och kvinna, 50-50. Du verkar ha skolkat på biologin i skolan.

Abortbeslutet är däremot 100% kvinnans och därför har hon större ansvar.
Nåja, vägrar mannen att befrukta kvinnan så är det ju lite kört för kvinnans del.
Citera
2022-05-08, 10:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag syftade främst på USA men det finns röster här som tycker det är ok med abort fram till födseln..

Jo men som du har märkt så går USA mot att bli ett shithole country deluxe.

De kommer svämmas över av fattiga/kriminella eftersom de fattiga/lågutbildade svarta/hispanic kvinnorna inte kommer ha tillgång till abort.

Redan nu med tanke på hur många barn latinamerikanerna skaffar så är de i majoritet inom en snar framtid.

Latinamerikanerna gör nog inte abort oavsett eftersom de är indoktrinerade katoliker för det mesta.

Men nu kommer deras socialtjänst inte ens kunna förmå metamfetamin knarkande kvinnor att göra abort i vissa stater. Haha, fyfan.
Senast redigerad av Jenny9 2022-05-08 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in