2022-05-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Civila från nyligen befriade och strategiskt viktiga Popasnaya ger liknande vittnesmål som sina fränder i Mariupol, övergrepp, hot, misshandel, mord, svält m.m från Ukrainska styrkor.

https://t.me/intelslava/28203

🇷🇺🇺🇦 Video from a humanitarian colleague. The first refugees from Popasna tell what they had to endure under the Ukronazis. How they sat in the cellar and how they thought that they would no longer survive. People are in a terrible state, for many two weeks they drank only rainwater. Now they are safe.

Idiot. Under hela tiden 2014 till feb 2022 har de kunnat åka fram och tillbaka till Ryssland och ockuperat Donbas. Ingen har varit fånge i Ukraina. Folk har för fan åkt över för att klippa gräset så huset ser bebott ut.
Citera
2022-05-08, 08:47
Medlem
Citat:
Civila från nyligen befriade och strategiskt viktiga Popasnaya ger liknande vittnesmål som sina fränder i Mariupol, övergrepp, hot, misshandel, mord, svält m.m från Ukrainska styrkor.

🇷🇺🇺🇦 Video from a humanitarian colleague. The first refugees from Popasna tell what they had to endure under the Ukronazis. How they sat in the cellar and how they thought that they would no longer survive. People are in a terrible state, for many two weeks they drank only rainwater. Now they are safe.

Enligt rySSland ja.
Citera
2022-05-08, 08:51
Medlem
najass avatar
MASSOR av ot-skräp raderat. Tråden handlar inte om NATOs historia eller vad som skulle hända om Sverige/Finland går med.

Ta det i t.ex. (FB) Bör Sverige och Finland gå med i NATO?

/mod
Citera
2022-05-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror även att historiker kommer landa i hur nära vi var ett kärnvapenkrig, om nu så inte blir fallet.

Jag bedömer att vi har tur om vi slipper se kärnvapen under detta krig, och då räknar jag med taktiska kärnvapen.

USA har verkligen levererat hittills före / under kriget när det kommer till alla uppgifter som deras underrättelsetjänst har fått tag i. Uppgifter som i princip alltid visat sig vara korrekta.

Jag är dock inte ett lika stort fan utav deras senaste uttalanden. Att USA ska skylta med att dom bidrog till att t.ex. ryska generaler dog är bara onödigt. Vi vet redan hur mäktiga USA är och dom har redan mycket prestige.

Nu har Biden haft ett krismöte med CIA och förklarat att uppgifter som dessa inte längre får komma ut offentligt då det kan få kriget att eskalera. Det ska vi vara glada för.

Här är en bra video, om varför det inte blir ett kärnvapenkrig

https://www.youtube.com/watch?v=sxOO0hCCSk4

Risken är ju högre än innan men inte mycket högre än tidigare.

Ryssarna måste ju veta att USA vet nästan allt. USA har ju gjort det enklare för Ukraina att få information i realtid. Lagstiftning och byråkratiska hinder har amerikanerna tagit bort.
Citera
2022-05-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ni kan ju inte ens storma ett stålverk, hur fan ska ni ens få över soldater till Sverige?

Varför storma kloaker som kloakråttorna befäst i 8 år och riskera sin truppers liv när man kan svälta ut dem tills de ger upp (eller svälter ihjäl)?
Citera
2022-05-08, 08:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Varför storma kloaker som kloakråttorna befäst i 8 år och riskera sin truppers liv när man kan svälta ut dem tills de ger upp (eller svälter ihjäl)?
Är du dum eller, Putler gav ju order om att man skulle belägra stålverket och kort därefter så ändrade man sig och attacker började igen, strider sker nu delvis inne i stålverket.
Det är ju komiskt att jag som svensk vet mer om ditt lands konflikt än du själv.
Citera
2022-05-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag tror även att historiker kommer landa i hur nära vi var ett kärnvapenkrig, om nu så inte blir fallet.

Jag bedömer att vi har tur om vi slipper se kärnvapen under detta krig, och då räknar jag med taktiska kärnvapen.

USA har verkligen levererat hittills före / under kriget när det kommer till alla uppgifter som deras underrättelsetjänst har fått tag i. Uppgifter som i princip alltid visat sig vara korrekta.

Jag är dock inte ett lika stort fan utav deras senaste uttalanden. Att USA ska skylta med att dom bidrog till att t.ex. ryska generaler dog är bara onödigt. Vi vet redan hur mäktiga USA är och dom har redan mycket prestige.

Nu har Biden haft ett krismöte med CIA och förklarat att uppgifter som dessa inte längre får komma ut offentligt då det kan få kriget att eskalera. Det ska vi vara glada för.

Nej ligga lågt och agerar mer i det tysta är säkert bästa alternativet. Putin och Ryssland förnedras ju ändå dagligdags när Ukraina visar på en stake missfostret Putin inte kunde drömma om.

Nu är ju Putin staty i Kiev lästa jag. Ingen vacker staty där han har pistolen i munnen. Men Putin är ju inte särskilt attraktiv i sig så Kievborna får stå ut och i stället skratta åt statyn.
Finns det någon ledare i modern tid som förlöjligats så mycket som lille Putin. Skulle vara Trump då men han är ju ute ur bllden.
Citera
2022-05-08, 09:00
Medlem
Delphinuss avatar
Rysk helikopter 🚁 som försökte landsätta ryska soldater på Snake Island blev snömos.

https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1523193649151897601

Rysstrollen igår fick det att låta som att det var Ukraina 🇺🇦 som försökte landsätta sina soldater. Haha.
Citera
2022-05-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Är du dum eller, Putler gav ju order om att man skulle belägra stålverket och kort därefter så ändrade man sig och attacker började igen, strider sker nu delvis inne i stålverket.
Det är ju komiskt att jag som svensk vet mer om ditt lands konflikt än du själv.

Fantasier.

Putin sa "Inte en fluga ska lämna Azovstal." och man har omringat det sedan dess. Några desperata men misslyckade flyktförsök har kloakråttorna försökt sig på.

Nu släpper de civila, de är desperata. De kanske slipper dö nere i kloakerna men faktum är att de flesta, om inte alla, nere i kloakerna kommer hängas när de ger upp. 😏
Citera
2022-05-08, 09:02
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Rysk information saknar all trovärdighet. Som historielektion om hur Sovjetpropaganda fungerade så kan den vara intressant men som källa för kriget i Ukraina så har den värde noll.
Citera
2022-05-08, 09:08
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Fantasier.

Putin sa "Inte en fluga ska lämna Azovstal." och man har omringat det sedan dess. Några desperata men misslyckade flyktförsök har kloakråttorna försökt sig på.

Nu släpper de civila, de är desperata. De kanske slipper dö nere i kloakerna men faktum är att de flesta, om inte alla, nere i kloakerna kommer hängas när de ger upp. 😏
Dom är ju uppenbarligen långt bättre soldater än er...
Det kanske var ett misstag att förlita sig på tjetjenska vrålapor?
Citera
2022-05-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Rysk helikopter 🚁 som försökte landsätta ryska soldater på Snake Island blev snömos.

https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1523193649151897601

Rysstrollen igår fick det att låta som att det var Ukraina 🇺🇦 som försökte landsätta sina soldater. Haha.
Enligt uppgift är det en ukrainsk helikopter som sköts ner:
"In the area of ​​​​Snake Island, a Ukrainian Su-24 bomber, a Su-27 fighter, three Mi-8 helicopters with troops and two Bayraktar-TB2 unmanned aerial vehicles were shot down. The Ukrainian assault boat "Stanislav" was also destroyed."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in