Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Jag tror även att historiker kommer landa i hur nära vi var ett kärnvapenkrig, om nu så inte blir fallet.
Jag bedömer att vi har tur om vi slipper se kärnvapen under detta krig, och då räknar jag med taktiska kärnvapen.
USA har verkligen levererat hittills före / under kriget när det kommer till alla uppgifter som deras underrättelsetjänst har fått tag i. Uppgifter som i princip alltid visat sig vara korrekta.
Jag är dock inte ett lika stort fan utav deras senaste uttalanden. Att USA ska skylta med att dom bidrog till att t.ex. ryska generaler dog är bara onödigt. Vi vet redan hur mäktiga USA är och dom har redan mycket prestige.
Nu har Biden haft ett krismöte med CIA och förklarat att uppgifter som dessa inte längre får komma ut offentligt då det kan få kriget att eskalera. Det ska vi vara glada för.
Nej ligga lågt och agerar mer i det tysta är säkert bästa alternativet. Putin och Ryssland förnedras ju ändå dagligdags när Ukraina visar på en stake missfostret Putin inte kunde drömma om.
Nu är ju Putin staty i Kiev lästa jag. Ingen vacker staty där han har pistolen i munnen. Men Putin är ju inte särskilt attraktiv i sig så Kievborna får stå ut och i stället skratta åt statyn.
Finns det någon ledare i modern tid som förlöjligats så mycket som lille Putin. Skulle vara Trump då men han är ju ute ur bllden.