2022-05-08, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Varför inte bara ta p-piller istället för att vänta till sista minuten då man behöver skära upp skite och sen gråta?

Därför att det är en känsla av makt att döda och bestämma över liv. All annan kamp är över så detta är sista utposten. I USA så finns det stater som tillåter abort till sista dagen (och minuter efter födelse). Det borde berätta en hel del..
Citera
2022-05-08, 08:20
Bannlyst
USA har sjuksyn på Abort. Det är väl självklart att barn som inte önskvärda inte skall föddas. Jag är mer för att man även skall hindra visa grupper som är inte lämpliga att skaffa barn , att stänger av deras förmåga att producera barn.
Citera
2022-05-08, 08:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Vi är inte lika galna som jänkarna så risken är nog obefintlig vilket är bra
Säg inte det.
Många av jänkarna kom härifrån.
Från den tiden vi hade änglamakerskor och fortfarande har rester av de lagar som ger en ursäkt för "förlossningsdepressioner" som leder till att det relativt nya barnet (minns inte om det vara ett halvår eller mer) råkade dö i "plötslig spädbarnsdöd" (jag menar inte SIDS här utan det som döms till barnadråp för kvinnor och barnamord för män.)
Citera
2022-05-08, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Ansvar och befogenheter ska förstås hänga ihop. Om kvinnan ensam ska få bestämma om barnet ska födas ska hon ensam få ta kostnaderna också, enkelt.
Nä, jag tror de flesta vill att barn fortsatt ska vara en angelägenhet för båda föräldrarna.
Och det tror jag de flesta män vill också, även om de inte får tvinga nån att göra abort.

Att kunna få barn är även viktigt för många män.
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-08 kl. 08:49.
Citera
2022-05-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, jag tror de flesta vill att barn fortsatt ska vara en angelägenhet för båda föräldrarna.
Och det tror jag de flesta män vill också, även om de inte får tvinga nån att göra abort.

Nej så är det ju inte, mamman har 100% befogenhet över om abort ska utföras. 100% befogenhet = 100% ansvar.
Citera
2022-05-08, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Säg inte det.
Många av jänkarna kom härifrån.
Från den tiden vi hade änglamakerskor och fortfarande har rester av de lagar som ger en ursäkt för "förlossningsdepressioner" som leder till att det relativt nya barnet (minns inte om det vara ett halvår eller mer) råkade dö i "plötslig spädbarnsdöd" (jag menar inte SIDS här utan det som döms till barnadråp för kvinnor och barnamord för män.)
Bestäm dig, blir barnet dräpt eller dör i plötslig spädbarnsdöd?
Citera
2022-05-08, 08:53
Avslutad
Citat:
Nej så är det ju inte, mamman har 100% befogenhet över om abort ska utföras. 100% befogenhet = 100% ansvar.
Ja, absolut kan man tänka sig att barn bara är mammans men som sagt så vill nog inte män ge upp sin rätt att få barn bara för att de inte får tvinga kvinnor till abort.
Citera
2022-05-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, absolut kan man tänka sig att barn bara är mammans men som sagt så vill nog inte män ge upp sin rätt att få barn bara för att de inte får tvinga kvinnor till abort.

Det borde varje man få avgöra själv, mammans befogenhet, mammans ansvar.
Citera
2022-05-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så det är rättvist att en person bestämmer för tre parter?

Antar att du inte är någon demokratiförespråkare.

Kvinnor bestämmer inte för män. Män har SINA möjligheter att förhindra oönskad avkomma, och de ansvarar SJÄLVA för sin del av mänsklig reproduktion, Precis som kvinnor ansvarar för och har SINA möjligheter.
Möjligheterna skiljer pga biologisk verklighet. Det är i kvinnors kroppar som huvuddelen av mänsklig reproduktion sker. Inget kivnnor eller män kan göra något åt.

Det blir inte "rättvisare" att män skulle bestämma allt, eller hur?
Citera
2022-05-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är i kvinnors kroppar som huvuddelen av mänsklig reproduktion sker. Inget kivnnor eller män kan göra något åt.

Det förändrar inte det faktum att kvinnan har 100% befogenhet över abort och därmed bör hon också ha 100% ansvar.
Citera
Avslutad
Citat:
Om du tar bort alla befogenheter för män och gör barn till enbart kvinnans så får du nog höra klagomål från papparättsrörelsen.
Citera
Medlem
Citat:

Har män "befogenhet" och ansvar över sin kuk? och sina triljoner av spermier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in