2022-05-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag har en åsikt, en röst.
Alla har sim egen och det är det som skapar det här forumet men en del vill inte att tex anhöriga skall göra sin röst hörd, en del vill inte ha kritiker till dumpen här i tråden och en del vill göra tråden till en hyllningskör till dumpen.

Låt alla säga sitt och respektera olika åsikter!
Och du skall tänka till fler gånger innan du anklagar folk för att vara pedofiler, du vet inte ett skit vad du pratar om!.

Precis. Är man bara intresserad av en hyllningskör kan man väl hänga på dumpen där det är så lågt i tak att inte ens en hobbit kommer in
Citera
2022-05-07, 18:28
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Ändå skriver du så

Just så, låt även de anhöriga föra fram sin åsikt så får var och en sen ta ställning till om man vill tro på det eller inte.

Det är för mycket av att den får inte prata och hon bör tystas och han bör flytta till ett annat forum.

Tråden är ju septisk, aldrig sett en så polariserande tråd tidigare.

Folk är som de tillhörde en sekt och de som inte tror blir bannade.

Och de som styr sekten (sumpen) gör precis som gamla klassiska sektledare man svarar bara på bra kritik, den svåra kritiken tiger man ihjäl då inget svar finns.

Samma som de som gått med i sekten, kritiskt tänkande har man lämnat bakom sig. Är du ned i sumpen eller inte? Inte? Ja då är du ju pedofil och bör kastreras och hängas ut till allmän bespottning.

Innan det här året är slut är sumpen borta och ägarna ruinerade (mer än de redan är) men tråden kommer ligga kvar. Vi får väl se om ni står upp för sumpen Sara och Putte lika mycket då när korthuset rasat och fortsätter swisha så de kan fortsätta sin roadtrip.
För ett vanligt knegarjobb lär ingen av dem orka med.
Senast redigerad av goofer 2022-05-07 kl. 18:31.
Citera
2022-05-07, 18:32
Avslutad
Citat:
Just så, låt även de anhöriga föra fram sin åsikt så får var och en sen ta ställning till om man vill tro på det eller inte.

Det är för mycket av att den får inte prata och hon bör tystas och han bör flytta till ett annat forum.

Och de som styr sekten (sumpen) gör precis som gamla klassiska sektledare man svarar bara på bra kritik, den svåra kritiken tiger man ihjäl då inget svar finns.

Samma som de som gått med i sekten, kritiskt tänkande har man lämnat bakom sig. Är du ned i sumpen eller inte? Inte? Ja då är du ju pedofil och bör kastreras och hängas ut till allmän bespottning.

Innan det här året är slut är sumpen borta och ägarna ruinerade (mer än de redan är) men tråden kommer ligga kvar. Vi får väl se om ni står upp för sumpen Sara och Putte lika mycket då när korthuset rasat.

Hahaha "sekt", ja kära du, om du bara visste, vi dansar runt å lovsjunger, kvinnorna i vita klänningar med midjeband och männen i vita långdräkter, på våren plockar vi vårblommor och dansar på ängarna i hopp om en god skörd framåt sommaren. Inget nät, ingen el. Vi lever av solen och jorden, och vindarna som leder oss framåt...
Citera
2022-05-07, 18:33
Medlem
goofers avatar
Citat:
Hahaha "sekt", ja kära du, om du bara visste, vi dansar runt å lovsjunger, kvinnorna i vita klänningar med midjeband och männen i vita långdräkter, på våren plockar vi vårblommor och dansar på ängarna i hopp om en god skörd framåt sommaren. Inget när, ingen el. Vi lever av solen och jorden, och vindarna som leder oss framåt...

Snarare att ni röker på tillsammans och garvar åt hur dumma folk är som swishar.
Citera
2022-05-07, 18:39
Avslutad
Citat:
Snarare att ni röker på tillsammans och garvar åt hur dumma folk är som swishar.

När du skriver "röker på" så, njaaaa till viss del stämmer det, vi brukar göra en stor eld som vi lägger granris på, sen skickar vi röksignaler till gudarna, lite som en offergåva. Men lovsången står i centrum.

"All makt till växtriket"......

Nä men för att vara li Ontopic.
Jag förstår inte hur ni är kopplade eller om bara något kretskort gett vika. Vad är det som är så hemskt med att pedofiler blir uthängda, att dom påstås få sina liv förstörda? Eller pga anhöriga?
Jag har inte en endaste gång sett någon skriva ett endaste skäl till varför dumpen skulle vara dåligt.

Men anledningarna till vad som är BRA med dumpen, det finns det hur mycket som helst av.
Citera
2022-05-07, 18:43
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:

Innan det här året är slut är sumpen borta och ägarna ruinerade (mer än de redan är) men tråden kommer ligga kvar. Vi får väl se om ni står upp för sumpen Sara och Putte lika mycket då när korthuset rasat och fortsätter swisha så de kan fortsätta sin roadtrip.
För ett vanligt knegarjobb lär ingen av dem orka med.

Jag läser en del önsketänkande om motgång för dina medmänniskor. Det är inte särskilt smickrande och brukar tala om personens övriga karaktär. Ska inte säga att det är så då jag inte känner dig. Men att förutspå bakslag för några som drivs av goda intentioner är särskilt motbjudande. Jag tar denna tolkning då du också väljer att ge Dumpen ett öknamn. De flesta normala människor betet sig inte som du. Väldigt dåligt hyfs minst sagt om inte annat talande för ens intellektuella nivå.

Jag håller absolut inte med om varje metod som de som läst mina inlägg vet om, är säker på att Sara o Patrik (smeknamn som Putte ger man vänner, inte andra ytterligare ett bevis på en svag social uppfattning hos dig tyvärr)

Anhöriga får gärna föra fram åsikter om de tror det hjälper. Jag skulle personligen rekommendera att alla inblandade i en fångst kniper på öppna forum. Det stjälper oftare än hjälper men vi har ett fritt ord i Sverige så man ska inte annat än för deras skull rekommendera att knipa truten.

Jag skulle nog snarare säga att vi som gärna vill offentliggöra de som jagar barn för övergrepp ofta blir bannade, det finns särskilt en moderator som man nästan kan anta står på pedofilernas sida av de varningar jag sett.

Som jag rekommenderade Infolina och även andra som ska man undvika diskussion på ett sådant här forum utan ta den diskussionen till att publicera tydliga kommunikéer på sin sida eller besvara en professionell journalist, inte random flashbackanvändare.

Många klagar på att folk blir anklagade för att vara pedofiler. Av de 1000 sidor jag minst läst här är det otroligt ovanligt
Du ropar således varg och det är en kyckling. Analysera gärna bättre.

Hur är tråden skeptisk? Giftig hur då?
Citera
2022-05-07, 18:50
Medlem
goofers avatar
Citat:
När du skriver "röker på" så, njaaaa till viss del stämmer det, vi brukar göra en stor eld som vi lägger granris på, sen skickar vi röksignaler till gudarna, lite som en offergåva. Men lovsången står i centrum.

"All makt till växtriket"......

Nä men för att vara li Ontopic.
Jag förstår inte hur ni är kopplade eller om bara något kretskort gett vika. Vad är det som är så hemskt med att pedofiler blir uthängda, att dom påstås få sina liv förstörda? Eller pga anhöriga?
Jag har inte en endaste gång sett någon skriva ett endaste skäl till varför dumpen skulle vara dåligt.

Men anledningarna till vad som är BRA med dumpen, det finns det hur mycket som helst av.

Varför är dumpen dåliga?
Ja varför tar alla andra barnrättsorganisationer avstånd från dumpen?
De vill inte ens ha dumpens pengar.
Inte ens bankerna vill ge dem ett bankkonto.
Otaliga har förkastat dumpens metoder inkl JK
Sista uthängningen var en god gärning nen uselt skött då det förmodligen sabbade polisens möjligheter att samla in bevis.

Inte en tidning nämnde dumpen vid namn!

Sumpen, en samling av gamla knarkare, livets hårda skola och andra missanpassad som helt plötsligt hittat ett gemensamt mål att hata på.
Ja det är lätt att hata pedofiler det gör väl alla, men de skall lagföras också och det skall polis och rättsväsendet ta hand om, inte en pöbel på dumpen.
Citera
2022-05-07, 18:57
Avslutad
Citat:
Varför är dumpen dåliga?
Sista uthängningen var en god gärning nen uselt skött då det förmodligen sabbade polisens möjligheter att samla in bevis.

Sumpen, en samling av gamla knarkare, livets hårda skola och andra missanpassad som helt plötsligt hittat ett gemensamt mål att hata på.
Ja det är lätt att hata pedofiler det gör väl alla, men de skall lagföras också och det skall polis och rättsväsendet ta hand om, inte en pöbel på dumpen.

Ibland krävs det du kallar "pöbel" för att en förändring ska komma till. Fast visste, jag förstår om peddos avskyr dumpen, det ökar ju risken för dom att åka dit...
Citera
2022-05-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Även om jag för de anhörigas (främst barns) skull har landat i att vara emot själva uthängningarna så är det den här biten hos er "motståndare" jag har absolut lättast att förstå. Har varit och balanserat på den där gränsen själv när jag varit som mest rasande pga saker jag sett i jobbet, eller pratat med andra utsatta vänner om. Så jag fattar och är mer än gärna överens om att vara överens kring grundkänslan men inte fullt ut metoderna.

Tack själv, fortsatt trevlig helg!

Jag är (var) en av dina följare på twitter. Du och Vargis var ganska roliga men senaste månaderna har det gått utför med dej och nu sitter du här istället för på twitter. Har man ändrat på din medicinering så du har blivit helt psykotisk. Detta är fan sjukt.
Citera
2022-05-07, 19:09
Medlem
Citat:
Varför är dumpen dåliga?

Ni som inte gillar Dumpen gnäller hela tiden om att man tydligen inte får kritisera dumpen.

Och trots att du har chansen lyckas du inte skriva ett enda bra argument varför Dumpen inte fungerar, allt du hänvisar till är åsikter från andra som hatar dumpen.

Exempelvis ville inte Childhood Foundation ha pengar från Patrik pga mössorna med texten ”Kill your local pedophile”, det har alltså inget med Dumpen att göra.

Och för att avsluta använder du öknamn samt klankar ner på personers bakgrund vilket naturligtvis bara är en larvig härskarteknik då du tydligt saknar argument.
Citera
2022-05-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Jag är (var) en av dina följare på twitter. Du och Vargis var ganska roliga men senaste månaderna har det gått utför med dej och nu sitter du här istället för på twitter. Har man ändrat på din medicinering så du har blivit helt psykotisk. Detta är fan sjukt.

Försök du gaslighta.

En skitstorm är på väg för Dumpens del …
Citera
2022-05-07, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ni som inte gillar Dumpen gnäller hela tiden om att man tydligen inte får kritisera dumpen.

Och trots att du har chansen lyckas du inte skriva ett enda bra argument varför Dumpen inte fungerar, allt du hänvisar till är åsikter från andra som hatar dumpen.

Exempelvis ville inte Childhood Foundation ha pengar från Patrik pga mössorna med texten ”Kill your local pedophile”, det har alltså inget med Dumpen att göra.

Och för att avsluta använder du öknamn samt klankar ner på personers bakgrund vilket naturligtvis bara är en larvig härskarteknik då du tydligt saknar argument.

Jag skulle precis fråga vederbörande varför jag inte fick ett konkret svar från personen själv.
Men som du ser kom det bara massa om andras åsikter, personen bakom kontot kanske har svårt att tänka själv eller ha/stå för egna åsikter 🤷🏼‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in