2022-05-07, 16:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Hej Sara!

Jag tycker inte du/ni ska gå i svaromål mot Malin över en flashbacktråd. Fundera igenom istället hennes motstånd och funderingar kring varför hon är kritisk till ert arbete. Arbeta ihop en väl sammansatt redaktionell text på Dumpen där ni reflekterar och tydliggör er värdegrund, era ståndpunkter och varför ni gör som ni gör. Ta gärna hjälp av utomstående för att läsa igenom den texten. Kanske ett manifest. Låt det ta tid.

Det finns inget att vinna på kvasiintervjuer över telefon eller forumtrådar för er. Snarare tvärtom. Allt ni säger kommer användas emot er, dessutom blir det fragmenterat, jag menar den som vill veta vad Dumpen står för och varför ni gör som ni gör kommer främst söka info på er sida. Använd istället kraften i den här tråden för att marknadsföra er, inte debattera.

Tycker jag iaf. Du och ni gör som ni vill givetvis men så hade jag gjort.

Att Malin inte håller med ert arbete är glasklart och alla pedojägare världen över möter samma motstånd och det är klart att visst arbete hamnar i gråzoner men det har ju i grund och botten med att de som ska upprätthålla lagen och skydda barnen inte har varken lagrum eller förmåga i dagsläget att finnas som beskyddare åt barn online.

Jag tycker ni gör helt rätt men att det givetvis är svåra avvägningar man måste göra i ett sånt här arbete. Men i slutändan belyser det problemet att peddos jagar byten online och samhället står helt handfallet.

Keep up the good work och kom ihåg att ni inte måste bemöta kritik varken här, på twitter eller i telefon.

Att ert tiktok arbete skulle utgöra en fara för barn är ju bara någon slags moralpanik, barnen utsätts dagligen för ännu mer lättillgängliga grovheter online. På ert medium problematiseras ju fenomenen tillochmed.

Kör hårt!

TILL INFOLINA!
Det är kul att du vill vara med i tråden men här tycker jag att Nolltolerans kommer med bra råd. Här i tråden blir det bara pajkastning.
Lycka till med ert fortsatta arbete.
Citera
2022-05-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
TILL INFOLINA!
Det är kul att du vill vara med i tråden men här tycker jag att Nolltolerans kommer med bra råd. Här i tråden blir det bara pajkastning.
Lycka till med ert fortsatta arbete.

Pajkastning? Det blev snarare drag i tråden, på många sätt ett adekvat drag.
Citera
2022-05-07, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Det är nog mkt hat i den frågan som driver mitt tänk än förståelse. Förstår inte hur man kan ha den dragningen eller ens skriva såna saker.
Gäddor som hugger på fjortisar handlar om drömmen om en lolita. Du borde kanske se filmen Lolita från 1962.
Den bostadslöse gentlemannen som fick flytta in till en attraktiv kvinna med stort hus men istället blev störtkär i hennes dotter.
De åkte bil genom Amerika. Hon försvinner från honom men hittas senare. Då har hon barn och är gift. Han blir ledsen men skänker ändå dem hans sista pengar och önskar gott.

Har för mig att den slutar med att han lever olyckligt kär alla sina dagar hos hennes mamma.
Citera
2022-05-07, 16:43
Medlem
Infolina: Har inte snuten och de sociala haft invändningar på ert senaste fiske?
Citera
2022-05-07, 16:49
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Varför man har dragningen? Ingen aning... Du får den bara... Guds lilla skapelsegåva till dig. Kopplad till sexualdriften också... En av de starkaste drifter vi har. Jag var typ 12-13 år när jag tankade barnporr första gången.

Nu tror jag iof att de flesta Dumpen konfronterat inte är pedofiler i sig. Någon sa ju tex att han gillade stora bröst men att små gick bra det med (får duga). Inget typiskt drag hos pedofiler.

Hur han kunde skriva så som han gjorde i chatten? Enkelt, det är en mental trappa. Du ser andra göra det. Du vänjer dig vid tanken. Du accepterar tanken. Du gillar tanken. Mycket kort förklarat. Området kan utökas mycket mer...

Sen kommer du in och får se slutresultatet. Inte resan dit.

Inget försvar. Men en förklaring och orsaken till varför pedofiler inte ska umgås.

Oj så tidigt.
Hmm ja, man kanske skulle läsa in sig mer. Men sjukt att man inte har spärren ändå. Det är ju fel att tända på barn.
Citera
2022-05-07, 16:59
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Oj så tidigt.
Hmm ja, man kanske skulle läsa in sig mer. Men sjukt att man inte har spärren ändå. Det är ju fel att tända på barn.

Ja tyvärr är det riktigt felknullat, ursäkta franskan. De finns såklart alla möjliga sätt att vända o vrida på att vara sexuellt dragen till barn. Som vanligt översvämmas vår forskning av västlig och amerikansk forskning som tenderar till att mer ta tillvara på individen än samhället. Skulle önska en mer helhet i forskningen där samhällets moral ställs i kontrast till sagda gäddors beteende
Citera
2022-05-07, 17:00
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Det är nog mkt hat i den frågan som driver mitt tänk än förståelse. Förstår inte hur man kan ha den dragningen eller ens skriva såna saker.

Mer att dumpen för statistik... Den personen jag känner har aldrig skadat någon vad jag vet så detta är helt ofattbart.

Jo så är det ju såklart så det funkar ju inte men ibland blir tanken bara mörk om människor som har den läggningen.

"Den personen du känner" har uttryckt klart och tydligt vad han vill och vad han har gjort, oavsett om det inte går att bevisa längre så vet vi alla vad han är ute efter och vad han skrev.
Är inte förvånad över att du gör ett nytt försök över att försvara honom
Citera
2022-05-07, 17:01
Medlem
goofers avatar
Citat:

Mer att dumpen för statistik... Den personen jag känner har aldrig skadat någon vad jag vet så detta är helt ofattbart.

Jo så är det ju såklart så det funkar ju inte men ibland blir tanken bara mörk om människor som har den läggningen.

En fråga bara, hur skulle du agera om din man var en mördare?
Citera
2022-05-07, 17:03
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
"Den personen du känner" har uttryckt klart och tydligt vad han vill och vad han har gjort, oavsett om det inte går att bevisa längre så vet vi alla vad han är ute efter och vad han skrev.
Är inte förvånad över att du gör ett nytt försök över att försvara honom
Jag är inte här för att försvara honom.
Citera
2022-05-07, 17:06
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Ja tyvärr är det riktigt felknullat, ursäkta franskan. De finns såklart alla möjliga sätt att vända o vrida på att vara sexuellt dragen till barn. Som vanligt översvämmas vår forskning av västlig och amerikansk forskning som tenderar till att mer ta tillvara på individen än samhället. Skulle önska en mer helhet i forskningen där samhällets moral ställs i kontrast till sagda gäddors beteende
Det är lugnt. 😂 Jo så är det ju, allt går ju såklart att att vrida på.
Ja en helhet i forskning skulle ju va intressant att läsa, helt klart.
Citera
2022-05-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
https://www.skrivunder.com/2forty2_kraver_lagandring_for_skydd_av_vara_barn?f bclid=IwAR0zhzxy_EadoH_2SEJTr_7oQ58hxj1N6lLYIoZkhJ Ouv_HJu8CFDEsaWCo

Spana in och skriv under 🌸
Haha! Ironin är underbar!
De kritiserar devisen "Sverige är världens bästa land för barn" när det i själva verket är Dumpen själva som skjuter uttrycket i sank som hänger ut pappor och barn kors och tvärs.
Fy fan för Dumpen.

Och vad fan är det för namn på en site egentligen? "Dumpen"? Får en mest att referera till personerna bakom siten som stolpskott.
Citera
2022-05-07, 17:07
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Jag är inte här för att försvara honom.

" Den personen jag känner har aldrig skadat någon vad jag vet så detta är helt ofattbart."

Vad fan är det om inte ett försvar? 😂
Orkar faktiskt inte ta detta med dig igen för det är helt lönlöst.

Kämpa på med snyfthistorian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in