2022-05-07, 16:02
Medlem
HeavyPops avatar
Eller så låter man barnet leva.

Sen ger man bort bebisen till socialen.

Det finns skitmånga som försöker få barn men inte lyckas.

Win-win.
Citera
2022-05-07, 16:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Då får du nog kolla upp vad hyckleri betyder. Sagan vad det ordet felanvänds och kastas runt som om det vore lågpris-té.

Nej, kvinnan kan inte göra det ogjort, ditt jävla innebandymongo. Hon får ta konsekvenserna av det genom att antingen utföra en medicinsk- eller kirurgisk abort eller att låta det växa i henne i 9 månader och sen klämma ut det.

Jag kan däremot bara komma, ge henne en ordentlig puss och svansa iväg. Blir det barn så kan jag fortsätta att inte göra ett skit annat än att punga ut den där extra räkningen som hamnar i brevlådan.

Haha det är tydligen du själv som inte vet vad hyckleri betyder.

Du är fan trögare än vad jag trodde. Det är väl klart som fan att hon får antingen göra abort eller låta graviditeten löpa i 9 månader (det i sig är en konsekvens) men om du hade fler hjärnceller än en sten så hade du fattat att poängen är att kvinnan kan göra den jävla PÅFÖLJDEN(=graviditet, förtydling ifall du inte skulle fatta) av sexet OGJORD genom abort. Som att fostret eller i senare fall barnet aldrig ens kommit till. Det har mannen ingen möjlighet till om kvinnan vill gå hela vägen, därför borde juridisk abort införas.

Kvinna = Möjlighet till allt eller inget, har allt i sina egna händer
Man = möjlighet till allt eller delvis, allt är i kvinnans händer

Lättare än så går inte att förklara.
Citera
2022-05-07, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop

Win-win.

Och det finns en hel jävla drös med barn, trots vår tillåtande abortlagstiftning, som aldrig blir adopterade.
Citera
2022-05-07, 16:04
Avstängd
Citat:
Du kanske skulle formulerat det som "hur dog hen" då. Ba' ett språkligt tips! Vassego

När Illustrerad Vetenskap gör det så ska jag ta det under övervägande iallafall.
Citera
2022-05-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Jag vet att jag inte skulle välkomnas av religiösa extremister. Kul att du kallar alla som är emot barnamord för religiösa extremister. Säger rätt så mycket om vilken white-trash pajas du är. Du är inte bara ansvarslös och oförmögen att ha säkert sex, du är även en psykopat utan känslor.

Känslolösa psykopater som mördar barn välkomnas av IS.

Du kan kalla mig vad du vill, det biter inte. Jag har inte kallat alla som är emot abort för religiösa extremister, men däremot var det DU som tyckte det var lämpligt med en jämförelse med religiösa extremister, en jämförelse som jag inte köper överhuvudtaget och därför ifrågasätter. Vem tror du skulle bli välkomnad i religiösa fundamentalistiska miljöer, den som är för eller emot abort? Du får en (1) gissning.
Citera
2022-05-07, 16:09
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Och det finns en hel jävla drös med barn, trots vår tillåtande abortlagstiftning, som aldrig blir adopterade.

Har du någon källa på det tack?
Citera
Avstängd
Citat:

Win-win.

Den var bra, och fungerar.

som belöning kan "kvinnor som grupp" för det umbärandet som vissa av dem genomlider i 9månader ,som iför brukar beskrivas som den bästa tiden i deras liv (med enstaka undtag naturligtvis) få, arbeta mindre, få mer i pension, bidra mindre till samhället men få en större andel av välfärden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Du kan kalla mig vad du vill, det biter inte. Jag har inte kallat alla som är emot abort för religiösa extremister, men däremot var det DU som tyckte det var lämpligt med en jämförelse med religiösa extremister, en jämförelse som jag inte köper överhuvudtaget och därför ifrågasätter. Vem tror du skulle bli välkomnad i religiösa fundamentalistiska miljöer, den som är för eller emot abort? Du får en (1) gissning.

Den som mördar barn passar bra in hos IS.

Det är ren fakta att IS är blodtörstiga psykopater som mördar barn och kvinnor som gör abort är blodtörstiga psykopater som mördar barn.

Du är ju inte lite blåst som inte förstår det.
Citera
2022-05-07, 16:12
Avstängd
Citat:

Jo, tyvärr så hjälper inte abortförbud eller fri abort mot dåliga föräldrar, fri abort är tillochmed sämre....

som andel av befolkning så är fler barn omhändertagna (institution/fosterfamilj) idag än när abort var förbjudet i sverige.
Citera
2022-05-07, 16:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att mänskligt liv är specefikt. och det är underförstått är det abort lagen såväl som tråden handlar om.

det gör även budhister som sopar marken de går på. de dömmer inte de som tänker annorlunda än dem om "liv".

Gruppen i Indien som sopade marken de gick på var inte buddhister.

Buddhister graderar inte liv som du och jag gör.

Citat:
Ja, långt högre. det är ju en fråga om art. inte "om allt levande". att normän gillar att klubba sälbebisar rör mig inte ryggen. även om jagsjälv nu itne skulle sponsra dem eller delta.

Ok då graderar vi liv ungefär lika. Skillnaden är att jag graderar en människas liv och andra djurs liv högre än ett 7 veckors fosters.

Citat:
Tvingas jag att välja mellan totalt abortförbud eller som lagen är formulerad idag så är det totalt förbud som gäller.

men jag kan absolut tänka mig annan lagstiftning, Poland har ju en utmärkt, även om den behöver slipas på i tillämpningen, synd om läkare som mister jobbet för att de var osäkra på om det var rätt att göra abort och mamma dog pga av det, precis som det är synd när någon trodde att "säker abort" var en enkel lösning och dog pga av det, jag är ju principliellt emot att mörda andra människor, det betyder ju inte att jag bränner ner abortklinkier till jag får min vilja igenom.

sen är det ju bättre att ha kromsonfel ur barnets perspektivt, abortalen är statistiskt ungefär hälften i jmf med friska barn 13% kontra 25%. så där kan jag leva med att det inte görs någon ändring, det rör sig ju om väldigt få aborter, långt färre än de som görs tidigt, för att mamman valde bort preventivmedel, för att hon ville bli gravid, och gjorde abort, tex

Du har rätt till din åsikt.

Jag tycker Sveriges abortlagstiftning är perfekt i dagsläget.

Ja som sagt, de sena aborterna är mycket få till antalet. Lika få som antalet kvinnor som väljer att bli gravida för att de vill göra abort.

(Och om en kvinna är så störd så är det lika bra att hon gör abort)
Senast redigerad av Jenny9 2022-05-07 kl. 16:17.
Citera
2022-05-07, 16:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Haha det är tydligen du själv som inte vet vad hyckleri betyder.

Du är fan trögare än vad jag trodde. Det är väl klart som fan att hon får antingen göra abort eller låta graviditeten löpa i 9 månader (det i sig är en konsekvens) men om du hade fler hjärnceller än en sten så hade du fattat att poängen är att kvinnan kan göra den jävla PÅFÖLJDEN(=graviditet, förtydling ifall du inte skulle fatta) av sexet OGJORD genom abort. Som att fostret eller i senare fall barnet aldrig ens kommit till. Det har mannen ingen möjlighet till om kvinnan vill gå hela vägen, därför borde juridisk abort införas.

Kvinna = Möjlighet till allt eller inget, har allt i sina egna händer
Man = möjlighet till allt eller delvis, allt är i kvinnans händer

Lättare än så går inte att förklara.

"Hycklare
person som predikar om en särskild tro, religion eller livsstil, utan att själv följa eller tro på det den själv förespråkar"

Vad är det jag har förespråkat som jag inte följer? Du är dum som en sten, eller som någon annan så fint sagt: kokt i skit.

Sitter du och säger att jag inte har någon möjlighet att bestämma huruvida jag ska skaffa barn eller inte? Att jag inte kan säga "Nej, fröken!, här blir inga barn gjorda"? har du lagt din självbestämmanderätt på hatthyllan eller?

Det finns, som sagt, en jävla massa alternativ ifall du vill bli sexuellt tillfredsställd utan risk för barn, men om du gör så som man gör för att göra ett barn så kan det bli ett barn gjort. Du känner till riskerna. Det gör alla som gått färdigt lågstadiet. Du kan välja själv.
Citera
2022-05-07, 16:18
Avstängd
Citat:
Har du någon källa på det tack?

Har du ont i fingertopparna? Googla efter adoptivbarn världen över så ska du se att det finns en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in