2022-05-07, 12:55
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Helt ärligt så tror jag att det kan hända. Blir högerpartierna mer höger (vilket de blir) kommer de tillslut hamna i abortfrågan.
Citera
2022-05-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du sopar vägen framför dig för att inte trampa ihjäl något liv?

Nej , jag är ju konsekvent. Jag anser inte att man får mörda arten homo sapiens sapiens, oavsett medicinsk/social semantisk term.

De övriga arterna bryr jag mig inte nämvärt om.

Själv sa? Slår du ihjäl de som misshagar dig eller ”hindrar dig från att resa/utbilda dig/begränsar sin disponibla inkomst?
Citera
2022-05-07, 12:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej , jag är ju konsekvent. Jag anser inte att man får mörda arten homo sapiens sapiens, oavsett medicinsk/social semantisk term.

De övriga arterna bryr jag mig inte nämvärt om.

Själv sa? Slår du ihjäl de som misshagar dig eller ”hindrar dig från att resa/utbilda dig/begränsar sin disponibla inkomst?

Jag är också emot mord.
Citera
2022-05-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, naturligtvis finns det inget krav på värde. Det enda kravet som finns på att någon ska räknas som ett barn är att det är fött. Inga foster folkbokförs med namn och personnummer.

Som sagt okunnighet om lagen ursäktar inte.
Citera
2022-05-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Skulle inte tro det. I Sverige råder konsensus kring rådande abortlagstiftning. Den politiker som ö h t. andas någonting som möjligen skulle kunna tänkas vara kritik mot denna, tvingas löpa gatlopp i media eller pudla ordentligt och offentligt. Flera ledande politiker i Kd har fått erfara detta.
Det är en skymf mot Jesus att KD och SvK hänvisar till Kristus samtidigt som de står inte upp för de sköraste och mest oskyldiga av alla människoliv. Jag hoppas verkligen att dessa tecken på rättfärdighet "smittar" sig på Sverige.
Citera
2022-05-07, 13:08
Medlem
Citat:
Börja nu inte tramsa som vanligt bara för att du inte har något vettigt motargument.

Så du känner igen andras tramsiga whatabotismer men inte dina egna?

Citat:
Jo det stämmer. Det är helt korrekta siffror för Sverige.

Det var för 1år specifikt beviljade i v21. Det förs inte statistik på de som beviljad i v22+ annat än de som nekas för sociala skäl(något 30 tal) det var kanske dessa du tänkte på som medicinskt motiverade?

I v18-21 beviljas det av många olika skäl, ett av de vanligare sociala skälen är ”ingen/liten” anknytning till Sverige”

Citat:
Ser gärna dina källor gällande sena aborter

Något specifikt du undrar över, jag tror annars det mesta du chansar/minns fel finns länkat i våra tider ”diskussioner” i ämnet, tror ”abort som ett slagträ i den femenistiska debatten” , eller liknande innehåller mina rättelser av (dina) sakfel.

Citat:
Jag har koll på varför sena aborter utförs.

Då överskattar du din förmåga eller trollar medvetet.
Citera
2022-05-07, 13:10
Medlem
Citat:
Jag är också emot mord.

Sunt. Att avsiktligt beröva livet av en människa är något de flesta borde ta fasta på
Citera
2022-05-07, 13:17
Medlem
C0ws avatar
Jag tycker att detta vore bra.

Så länge inte juridisk abort finns så att männen ska få något att säga till om, så ska kvinnornas rätt till abort också tas bort.
Citera
2022-05-07, 13:20
Medlem
[quote=Jenny9|80153138]Fram till vecka 18 (i Sverige) - nej. Ett foster betraktas inte som en juridisk person. Det är ingen "människa i magen".[/QUOTE
Juridisk vem bryr sig ,det är mord
Citera
2022-05-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Man aborterar även juridiska personer i Sverige. Det du skriver är felaktigt , definitionen är inte heller ”att det ju inte är en människa” i abortlagen.

Foster är den medicinska termen för än människa v9-V40
.
Right on Sir 👍
Citera
2022-05-07, 13:21
Medlem
-
Citera
2022-05-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag tycker att detta vore bra.

Så länge inte juridisk abort finns så att männen ska få något att säga till om, så ska kvinnornas rätt till abort också tas bort.

Då ska väl även mäns rätt att slippa aktivt faderskap tas bort, med exakt samma resonemang..

Så Nils 48, som lyckats med bragden att knulla ihop 12 ungar med 9 olika mammor under sina "glada dagar" på Tinder, får alltså jobba ihjäl sig med blöjbytena.

Lika "bra"??

Eller hur...

Senast redigerad av Merapi 2022-05-07 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in