2022-05-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Vi var på seminarium på centrum för psykiatriforskning på Karolinska i förra veckan, just för att ta reda på vilken hjälp de kan erbjuda. En av männen som vi konfronterat har nyligen fått mycket god hjälp efter att han kontaktat Preventell (Karolinska).

För att kunna rekommendera någonting så behöver man alltså veta vad man rekommenderar och nu kan jag definitivt rekommendera de som går med sexuella tankar på barn att söka hjälp därifrån.
Bra upptäckt efter 96 gäddor.
Citera
2022-05-07, 10:41
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fortsätt du och springa det är otroligt charmigt och befriande att se. Precis som den glädje man känner när man ser ett litet barn springa. Dessutom tittade jag lite extra på din kropp i träningssyfte. Kan säga att du har alla förutsättningar att lyckas att bli duktig i sport. Köp ett par löparskor och ut och gå långa promenader till att börja med. Det rensar hjärnan bra från jobb och bekymmer.

Sara är ju finklädd då hon springer, inte konsigt att det blir lite jobbigt då.
Med tanke på att en del gäddor visat prov på running-man-förmåga så borde Dumpens fältklädsel vara därefter.
Citera
2022-05-07, 10:41
Medlem
goofers avatar
Citat:
Möjligtvis lite väl stark eller blind om man ska behöva ha farhågor för att personen tittar på barnen i en gympauppvisning och får ståfräs.

Ja men kvinnor har en tendens att ha överseende med grov brottslighet ibland för att hålla ihop ett förhållande.

Kan man vara ihop med en kriminell nc åkare som langar droger kanske en smygpedofil också kan tolereras om han inte lever ut sina pervetioner.

Ungefär som att kvinnor ibland stannar hela livet med en man som slår dem.

Obegripligt för de flesta men helt logiskt för kvinnan då hon älskar mannen.
Citera
2022-05-07, 10:45
Medlem
goofers avatar
Citat:
Dumpen är under ständig utveckling. Det som var Dumpen för ett år sedan är inte Dumpen idag. Vi förvärvar kunskap vartefter behov uppstår och det är inte alls säkert att jag om ett år springer runt på gator och torg för att konfrontera individer som söker efter barn I sexuellt syfte.

I min värld var det tidigare självklart att alla med en dragning till barn, visste att det faktiskt finns hjälp att få under förutsättning att man är motiverad.

Då trodde jag att bristen på vårdsökande berodde på bristande motivation. Nu vet jag att långtifrån alla vet att det finns fungerande vårdalternativ för den som vill få hjälp.

Jag har skrivit det tidigare, skicka in några av puttes västprydda kompisar så får vi se om det inte blir en givande "dialog" vid konfrontationerna.
Citera
2022-05-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Fortsätt du och springa det är otroligt charmigt och befriande att se. Precis som den glädje man känner när man ser ett litet barn springa. Dessutom tittade jag lite extra på din kropp i träningssyfte. Kan säga att du har alla förutsättningar att lyckas att bli duktig i sport. Köp ett par löparskor och ut och gå långa promenader till att börja med. Det rensar hjärnan bra från jobb och bekymmer.

Detta säger du till någon som tränade fotboll i fem år utan att göra ett enda mål och karate i två år utan att gradera. 😂

Sport kommer nog aldrig riktigt att bli min grej 🙂
Citera
2022-05-07, 10:47
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Detta säger du till någon som tränade fotboll i fem år utan att göra ett enda mål och karate i två år utan att gradera. 😂

Sport kommer nog aldrig riktigt att bli min grej 🙂
Men långa promenader kan man inte misslyckas med.
Citera
2022-05-07, 10:49
Medlem
Citat:
Med tanke på att du inte har tillgång till min mailbox, så lär du överhuvudtaget inte ha någon möjlighet att utröna vem som skrivit det.

Jag vet vem det är och där får det stanna.

Du skulle varit fullt vettig att argumentera med om du bara stängde till magmunnen innan de sura uppstötningarna kommer. Att ge sig på någon som berättat sin historia härinne som du gjort med Tiffany är hemskt, varför har du inte agerat på liknande sätt när någon har något negativt att skriva tycker jag är besynnerligt.

Men alltså, försäkringskvinnans man var en uthängd gädda?
Citera
2022-05-07, 10:58
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Dumpen är under ständig utveckling. Det som var Dumpen för ett år sedan är inte Dumpen idag. Vi förvärvar kunskap vartefter behov uppstår och det är inte alls säkert att jag om ett år springer runt på gator och torg för att konfrontera individer som söker efter barn I sexuellt syfte.

I min värld var det tidigare självklart att alla med en dragning till barn, visste att det faktiskt finns hjälp att få under förutsättning att man är motiverad.

Då trodde jag att bristen på vårdsökande berodde på bristande motivation. Nu vet jag att långtifrån alla vet att det finns fungerande vårdalternativ för den som vill få hjälp.

Man kan ändå tycka att ni borde haft koll på detta innan ni springer runt.
Därav att det kanske är viktigt att inte hänga ut folk till höger och vänster utan lämna material till polisen och låta polisen sköta sitt jobb. Dom har även koll på vilka hjälpinsatser som finns.

Jag förstår ert syfte och är glad att jag fick veta det jag vet idag pga er,men tvivlar starkt på att det är rätt metoder ni använder er av.
Citera
2022-05-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Gipsy? Han är ju pervers... Sen gillar han Sara. Skänker pengar gör han också...

Just den i förorten kan man ju diskutera också... Karin verkade ju inte ha fattat att fisken var 14år. Eller så hade han en väldigt skev bild om när man skaffar egen lägenhet.

Jag skrev inte att det fångat nåt i orten. Men nog har de flängt där alltid. För ett tag sedan snackade de om Hökulla, vilket jag antar är ett av Malmös getton. Kritiken de lyssnar på är ju inte samma som att det leder nån vart, haha. Föreställ dig alla timmar Sara och Patrik förmodligen lönlöst ägnat i Rosengård för Gipsys skull.

Vad gäller arabgäddan ger jag Dumpen rätt vad gäller åldersfrågan. Hur dålig man än är på svenska så är det knappast ett hinder att hålla koll på ålder. Senast jag kolla så var det dessutom araberna som gav oss talsystemet …
Citera
2022-05-07, 11:03
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Man kan ändå tycka att ni borde haft koll på detta innan ni springer runt.
Därav att det kanske är viktigt att inte hänga ut folk till höger och vänster utan lämna material till polisen och låta polisen sköta sitt jobb. Dom har även koll på vilka hjälpinsatser som finns.

Jag förstår ert syfte och är glad att jag fick veta det jag vet idag pga er,men tvivlar starkt på att det är rätt metoder ni använder er av.

Ditt man. Visar han vilja på att söka hjälp och ändra på sig?

Känns ju som att ska vi inte avrätta gäddorna så måste det bästa för samhället ändå vara att de får komma tillbaka in i värmen igen.
Citera
2022-05-07, 11:03
Medlem
Citat:
Jag ska givetvis springa efter (som en anka) och skrika
- Sök hjälp från sexualmedicinska kliniken.
Kanske info om det på dumpen.se. Tror en del gäddor besöker dumpen.
Citera
2022-05-07, 11:09
Medlem
goofers avatar
Allvarligt talat dumpen, tror ni era fångade gäddor tackat nej till ett möte med en 15 åring?

Tror ni de bryr sig om åldern när de bara letar lammkött?

Kan ni tala om hur många som faktiskt backat ur ett möte, backat ur en chat när ni uppger ålder 14?

De gubbarna hade huggit lika hårt på en 16 åring också och om det jag nu säger stämmer faller ju idén med att lura in dem på 14åringar och kalla dem pedos eller hur?

Kan vi få ett klargörande dumpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in