2022-05-07, 10:21
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Rangordna vad som är starkt respektive svagt är vanskligt och för en ofta ut på väl djupt vatten, särskilt om man inte är hundra på hur det egentligen ligger till. I just det inlägget du citerar vill Infolina svart på vitt mena att kvinnan fått sin man att begå självmord på grund av stålar. I andra inlägg vet inte Infolina om det stämmer. Infolina baserar alltså kvinnans svaghet på något hon inte säkert vet.

Enkelt val anser jag som tycker att pedofiler och incestförespråkare inte längre är existensberättigade.

Jag orkar inte gå in på viktimologi med dig.
Citera
2022-05-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ok. Kanske missuppfattat. Men undrar också varför erbjuder ni inte hjälp till gäddor? Alla vet inte vart dom ska hitta hjälpen.

Vi var på seminarium på centrum för psykiatriforskning på Karolinska i förra veckan, just för att ta reda på vilken hjälp de kan erbjuda. En av männen som vi konfronterat har nyligen fått mycket god hjälp efter att han kontaktat Preventell (Karolinska).

För att kunna rekommendera någonting så behöver man alltså veta vad man rekommenderar och nu kan jag definitivt rekommendera de som går med sexuella tankar på barn att söka hjälp därifrån.
Citera
2022-05-07, 10:23
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ok. Kanske missuppfattat. Men undrar också varför erbjuder ni inte hjälp till gäddor? Alla vet inte vart dom ska hitta hjälpen.
Kanske inte är så himla lätt att erbjuda hjälp om gäddan hals över huvud flyr iväg i bil (t.ex. Skoda-mannen) eller springer iväg som en skenande travhäst med finskor (kostymgäddan). Men dom som ev. hör av sig efteråt bör naturligtvis erbjudas hjälp och kontaktuppgifter, vilket jag tror görs. Men Infolina kan säkert svara.
Citera
2022-05-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Med tanke på att du inte har tillgång till min mailbox, så lär du överhuvudtaget inte ha någon möjlighet att utröna vem som skrivit det.

Jag vet vem det är och där får det stanna.

Du skulle varit fullt vettig att argumentera med om du bara stängde till magmunnen innan de sura uppstötningarna kommer. Att ge sig på någon som berättat sin historia härinne som du gjort med Tiffany är hemskt, varför har du inte agerat på liknande sätt när någon har något negativt att skriva tycker jag är besynnerligt.

Okej. Så kvinnan med livförsäkringen är inte anhörig till någon uthängd gädda då? Jag tycker det är besynnerligt att dela med sig på ett forum av vad andra skickat till en privat, särskilt när det gäller så känsliga grejer som i det här fallet. Men du kanske har en deal med henne att det är okej?

Ge sig på? Och varför inte tidigare när någon har något negativt att skriva om Dumpen? När jag anar ugglor i mossen är väl upp till mig. Jag anser inte att människor som skriver anonymt på ett forum är så pass heliga att de inte får ifrågasättas, särskilt inte om de själva dumförklarar andra så kategoriskt som Tiffany gjorde.

Du får kalla detta för sura uppstötningar om du vill. Själv tycker jag det är intressanta frågor som jag ställer.
Citera
2022-05-07, 10:27
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Jag såg att jag råkat skicka inlägget två gånger, det var inte meningen. Jag är ny på Flashback och har inte riktigt lärt mig än.
Tack ❤️

Ja men, det är så tröttsamt med alla ickekunniga som uttalar sig, tror sig veta och kunna allt - tolka för oss drabbade, som om vi vore idioter som inte har en egen röst. Jag har en egen röst. Min barn har egna röster. Men - ska vi behöva ge oss in i debatten med okunniga (och i värsta fall obildade) för att hävda att lagstiftningen måste förändras? Jag tycker inte det, vi borde istället få varje normal svensk att fatta vad det handlar om.

Ja, till slut blev jag trött på alla som inte vet vad de pratar om, och skaffa mig ett konto här. (Och så är jag lite Startracked på vår leg. Talgoxe och Lysturk som alltid klarar av att förhålla sig fokuserade, sakliga och trevliga/korrekta.)

Ja, du har EN egen röst, inte alla anhörigas röst! Du gör anspråk på att tala och tolka för ALLA anhöriga och förlöjligar de närstående som har andra åsikter än du. Som om du står över allt och alla. Om var och en talade för sig själv utan att smeta ner sina åsikter på andra personer vore mycket vunnet.
Citera
2022-05-07, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Kanske inte är så himla lätt att erbjuda hjälp om gäddan hals över huvud flyr iväg i bil (t.ex. Skoda-mannen) eller springer iväg som en skenande travhäst med finskor (kostymgäddan). Men dom som ev. hör av sig efteråt bör naturligtvis erbjudas hjälp och kontaktuppgifter, vilket jag tror görs. Men Infolina kan säkert svara.

Jag ska givetvis springa efter (som en anka) och skrika
- Sök hjälp från sexualmedicinska kliniken.
Citera
2022-05-07, 10:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Vi var på seminarium på centrum för psykiatriforskning på Karolinska i förra veckan, just för att ta reda på vilken hjälp de kan erbjuda. En av männen som vi konfronterat har nyligen fått mycket god hjälp efter att han kontaktat Preventell (Karolinska).

För att kunna rekommendera någonting så behöver man alltså veta vad man rekommenderar och nu kan jag definitivt rekommendera de som går med sexuella tankar på barn att söka hjälp därifrån.

Självklart behöver man ha insikt i vad man rekommenderar. Varför har ni inte tidigare tagit reda på detta? Ni har ändå funnits ett tag och borde ha insikt i detta, ni tog reda på detta för 1 vecka sen...? När pappan till mina barn blev uthängd så fick jag tips om preventell på KS av andra i vårt nätverk eftersom dom ansåg att han behövde hjälp och av människor som har insikt i ämnet.

Tycker bara att ni borde haft koll på detta tidigare så man kan hjälpa, om det nu går att hjälpa någon med så sjuka tankar.
Citera
2022-05-07, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Kan det vara så att kärleken är starkare än sexuella preferenser?

Möjligtvis lite väl stark eller blind om man ska behöva ha farhågor för att personen tittar på barnen i en gympauppvisning och får ståfräs.
Citera
2022-05-07, 10:34
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Nä det är ju svårt när dom drar. Men alla flyr ju inte heller, tänker att man borde ju kunna säga då med att här kan du söka hjälp... Eller ge visitkort eller nåt. Men det är ju min tanke.
Citera
2022-05-07, 10:36
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
De har lyssnat på en del kritiker. Tror du åldergräns på sidan var deras egna påfund? De har även jagat trosorna av sig i förorten för GipsyTears skull. De lyssnar till kritikerna mer än de vill påskina. Flashback fungerar snart helt som deras egna omdöme som de annars skulle sakna.

Gipsy? Han är ju pervers... Sen gillar han Sara. Skänker pengar gör han också...

Just den i förorten kan man ju diskutera också... Karin verkade ju inte ha fattat att fisken var 14år. Eller så hade han en väldigt skev bild om när man skaffar egen lägenhet.
Citera
2022-05-07, 10:39
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Jag ska givetvis springa efter (som en anka) och skrika
- Sök hjälp från sexualmedicinska kliniken.
Fortsätt du och springa det är otroligt charmigt och befriande att se. Precis som den glädje man känner när man ser ett litet barn springa. Dessutom tittade jag lite extra på din kropp i träningssyfte. Kan säga att du har alla förutsättningar att lyckas att bli duktig i sport. Köp ett par löparskor och ut och gå långa promenader till att börja med. Det rensar hjärnan bra från jobb och bekymmer.
Citera
2022-05-07, 10:40
Medlem
Citat:
Självklart behöver man ha insikt i vad man rekommenderar. Varför har ni inte tidigare tagit reda på detta? Ni har ändå funnits ett tag och borde ha insikt i detta, ni tog reda på detta för 1 vecka sen...? När pappan till mina barn blev uthängd så fick jag tips om preventell på KS av andra i vårt nätverk eftersom dom ansåg att han behövde hjälp och av människor som har insikt i ämnet.

Tycker bara att ni borde haft koll på detta tidigare så man kan hjälpa, om det nu går att hjälpa någon med så sjuka tankar.

Dumpen är under ständig utveckling. Det som var Dumpen för ett år sedan är inte Dumpen idag. Vi förvärvar kunskap vartefter behov uppstår och det är inte alls säkert att jag om ett år springer runt på gator och torg för att konfrontera individer som söker efter barn I sexuellt syfte.

I min värld var det tidigare självklart att alla med en dragning till barn, visste att det faktiskt finns hjälp att få under förutsättning att man är motiverad.

Då trodde jag att bristen på vårdsökande berodde på bristande motivation. Nu vet jag att långtifrån alla vet att det finns fungerande vårdalternativ för den som vill få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in