2022-05-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetraWanna
Jag har inga halvsyskon men jag har en bror och jag är 100% säker på att mitt släktskap med min bror känns mer speciellt nu än ifall han hade varit en halvbror. Jag hade självklart inte älskat honom mindre..men ett helsyskon är ändå ett helsyskon..

Nu kommer Linns barn aldrig kunna jämföra, för de kommer antagligen aldrig få helsyskon (inte T och J iallafall)..så för dem kanske det inte spelar någon roll. J kanske få halvsyskon på sin pappas sida som hon kommer kunna spegla sig i..så då kommer nog det kännas speciellt för henne.

T är ju rätt lik sin pappa på ögonen, ögonbrynen, pannan och lite på ansiktsformen. Det är väl mest näsan hon fått från Linn? T kommer ju också att dela sitt efternamn med sina framtida halvsyskon..vilket J tyvärr inte kommer få göra. Jag förstår inte hur man kan välja Andersson framför Hassel..
Om du inte har några halvsyskon hur kan du då veta skillnaden. Så tramsigt allt du skriver. Självklart kommer flickorna känna sig som syskon eftersom de växer upp ihop.
Citera
2022-05-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess
Jag har själv en halvsyster med relation till sedan jag föddes. Men aldrig, aldrig någonsin har jag känt henne som min " riktiga" syster. Trots att mamma och min biologiska pappa inte gjort någon skillnad på oss.

Det är riktigt, riktigt korkat av Linn, Simon å omgivning att vara så övertygade om att barnen ska känna att dom är riktiga systrar trots olika pappor.

Spelar ingen roll hur kärleksfulla dom är för nu.
För så sant som det är sagt: - " små barn, små bekymmer"
Är din mamma inte biologisk? Är det bonusmamma? Märkligt skrivet, att bara skriva din pappa som biologisk.
Självklart kommer flickorna kännas som systrar eftersom de växer upp ihop. Så tramsigt att hävda något annat. Att din syster inte kändes riktig beror väl helt enkelt på att ni har en dålig relation. Helsyskon behöver inte kännas mer äkta eller riktig.
Citera
2022-05-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Om du inte har några halvsyskon hur kan du då veta skillnaden. Så tramsigt allt du skriver. Självklart kommer flickorna känna sig som syskon eftersom de växer upp ihop.

Wow, vilken reaktion hahaha. Det var tydligen känsligt det där.

Du får väl acceptera att det är min personliga åsikt och försöka gå vidare i livet

Var skriver jag någonstans att de inte kommer att känna sig som syskon? De är självklart syskon fast halvsyskon.
Citera
2022-05-06, 21:59
Medlem
Citat:
Är din mamma inte biologisk? Är det bonusmamma? Märkligt skrivet, att bara skriva din pappa som biologisk.
Självklart kommer flickorna kännas som systrar eftersom de växer upp ihop. Så tramsigt att hävda något annat. Att din syster inte kändes riktig beror väl helt enkelt på att ni har en dålig relation. Helsyskon behöver inte kännas mer äkta eller riktig.

Men är du på riktigt eller? Hon känner som hon gör, vem är du då att bestämma att det är tramsigt?
Citera
2022-05-06, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Kolla in detta då tycker stilarna påminner om varandra på korten

https://tiingelinn.se/2019/04/05/hemlig-beundrare/

När hon fick blombud av Simon i julas så var det dataskrivit.

https://tiingelinn.se/2021/12/27/julafton-2021/
Wow vilket detektivarbete 😁 ja det är tydligt att korten är skrivna av samma person(finns flera bokstäver som är samma och när jag jämförde de båda bilderna blev det tydligt att det är samma handstil)...2019 vs 2021...hon firade ju midsommar hos mammsen så det kan mycket väl vara så som ngn skrev att det är hennes mammas handstil..
Citera
2022-05-06, 22:34
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:

Både min mor och far är biologiska. Min yngre bror och jag har gemensamma föräldrar. Min äldre syster har dock en annan pappa..
Trots att vi alla vuxit upp tillsammans under kärleksfullt förhållande å med samma värdegrund i livet så har det alltid varit en skillnad..
Citera
2022-05-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globen5
Wow vilket detektivarbete 😁 ja det är tydligt att korten är skrivna av samma person(finns flera bokstäver som är samma och när jag jämförde de båda bilderna blev det tydligt att det är samma handstil)...2019 vs 2021...hon firade ju midsommar hos mammsen så det kan mycket väl vara så som ngn skrev att det är hennes mammas handstil..

Identiska handstilar. Också otroligt ”tjejig” handstil. Och om man jämför lappen hon fick i somras av Simon och den han gav nyligen så är det HELT olika stilar. Ser ut som en barn skrivit den han skrivit på riktigt.
Vem fan låtsas ge blommor till sig själv från killen man nyss träffat? Och vem fan stannar med ett sånt psykfall som lägger ut sånt på sin blogg när man nyss träffat?
Citera
2022-05-06, 22:41
Avslutad
Jaha då kommer Linn att vara i mitt Täby imorgon. undrar om man stöter på henne..vore riktigt kul att få se en sån där människa i verkligheten..🤣
Citera
2022-05-06, 22:51
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HR2022
Tror det kommer växa fram svartsjuka mellan barnen vilken pappa de har. Tindra har bra relation med sin pappa som med stor sannolikhet blir framgångsrik. Juvelia är bara med pappan varannan helg. Belle kommer förhoppningsvis växa upp med båda föräldrarna hemma.

Tänk att växa upp med smärtan att ens pappa knappt vill träffa dig och samtidigt se dina systrar ha pappor som älskar dom.. Stackars Juvelia.

Fortsätter Simon med hockey å jobb...så kommer inte Belle heller se så himla mycket av sin pappa.

Å så finns det jue alltid två sidor av myntet. Linn speglar jue bara relationen till sin familj med sin syster, mamma, mormor å morfar.
Addera alla barnens övriga släktingar i hela kaoset. Dom nämns jue aldrig, även om dom finns å existerar i högsta grad.
Citera
2022-05-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globen5

Jag förstår verkligen inte, i ett av korten är ju dataskrivet? Hur jämför ni det?
Citera
2022-05-06, 23:04
Medlem
Citat:

Fast helsyskon växer inte upp med att alla barn åker till olika pappor varannan vecka eller varannan helg. Tindra växer ju bara upp med de andra på halvtid dessutom.
Citera
2022-05-06, 23:41
Medlem
Fast om man använder ett blombud är det ju ofta expediten i blomsteraffären som för hand skriver en hälsning enligt beställningen, så att det är samma handstil behöver egentligen bara betyda att buketten har levererats från samma butik…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in