2022-05-06, 20:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Jävla alkoholist.

Är det samma folk vid rodret av Ryssland idag som vid USSR?

Den "internationella klicken" som styrde över USSR hittar du närmast i Zelensky regimen, samma blod i deras ådror.

Stalin styrde Sovjet med järnhand och idag har Putin tagit över Stalins metoder i stor utsträckning men med influenser av nazistisk ideologi som har blivit rysstvättad för att passa bättre. Hans rådgivare är i stor utsträckning influerzde av Nasizm.

https://www.svd.se/a/L57jex/magnus-ljunggren-putin-foljer-den-fascistoides-foreskrifter?fbclid=IwAR09HrlZxSFSzcbHjop6YpYmAigg wMl ImyI2YeqnlqlX2epqcvsHA0g0YqU
Citera
2022-05-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Tappat mark sen när då?
Tycker mest att det är orcherna som tappat brallorna och står där med byxorna nere i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Hur ska Ryssland nånsin kunna resa sig efter det här debaclet?

Ni har sagt det i några månader nu, hur många städer har Ukraina tagit tillbaka? Hur många motoffensiver har de mönstrat? Skulle inte Rysslands ekonomi krascha? Skulle inte det Ryska folket döda Putin?

Ryssarna har inte bråttom, de har en plan som de planerade i många år och som de följer.

Och man borde sluta knarka om man tror att Ryssen inte skulle ta förluster mot ett "Europeiskt" land med 40 milj invånare och 600.000 soldater som är tränade av NATO sedan 2014 och vapen samt teknologi från väst. Bara det att Ryssens förluster är grovt överdrivna. Därför de fortsätter vinna mark och väst pumpar in vapen och pengar (fuck mat till de civila) i ren desperation.
Citera
2022-05-06, 20:49
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hela hans historia med att han bara var en vanlig civil som kidnappades verkar helt orealistisk. Varför skulle ryssarna ägna massa energi på att föra en massa vanliga ukrainare till Ryssland och sen tillbaka igen?
Kul att kolla din posthistorik!

Du är ju tydligen nazist! Riktigt hard core dessutom!

Varför stödjer du då Putin avnazifiering?
Citera
2022-05-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Kul att kolla din posthistorik!

Du är ju tydligen nazist! Riktigt hard core dessutom!

Varför stödjer du då Putin avnazifiering?

Ryssarna är själva nazister. Här repeterar kvinnliga soldater inför segerdagen 9:e Maj iförda full SS-mundering.
https://www.rferl.org/a/russia-nazi-armbands-victory-day/31830642.html

Samtidigt som ryssarna påstår sig hata och bekämpa nazismen har de själva anammat den till fullo.
Citera
2022-05-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ni har sagt det i några månader nu, hur många städer har Ukraina tagit tillbaka? Hur många motoffensiver har de mönstrat? Skulle inte Rysslands ekonomi krascha? Skulle inte det Ryska folket döda Putin?

Ryssarna har inte bråttom, de har en plan som de planerade i många år och som de följer.

Och man borde sluta knarka om man tror att Ryssen inte skulle ta förluster mot ett "Europeiskt" land med 40 milj invånare och 600.000 soldater som är tränade av NATO sedan 2014 och vapen samt teknologi från väst. Bara det att Ryssens förluster är grovt överdrivna. Därför de fortsätter vinna mark och väst pumpar in vapen och pengar (fuck mat till de civila) i ren desperation.

Wow....du slår verkligen knut på dig själv.
Allt enligt plan? Hur mycket orcherna vill blöda är väl upp till er pingvinboss att besluta antar jag?
Och sanktionerna? Ja, ni kommer känna av dom, och ni kommer känna av dom kraftigt...
Citera
2022-05-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misogynist
Saddam? Kuwait? Läs en Wiki artikel eller något innan du börjar dricka.

Ryssland har tagit 90% av Ukrainas gas och oljefält. De har skärt av hela Ukrainas spannmålsproduktion öster om Kiev..

.. med en styrka på 1 Ryss på 6 hohols. 😎

Bra koll du har bakom den dryga framtoningen...

Citat:
Saddam Hussein och USA:s ambassadör, April Glaspie, möttes den 25 juli 1990 och vissa bedömare anser att Saddam Hussein vid detta möte fick uppfattningen att USA ej skulle ingripa om han anföll Kuwait. Detta har dock inget stöd i de utskrifter som finns från mötet.
...
Kriget inleddes 2 augusti 1990 med att Irak flög ett 50-tal Mil-8 och några Mil-6 på låg höjd in i Kuwait för att undvika radar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kuwaitkriget

Jag fetade så du inte skulle missa.
Eller behöver du en bilderbok? Pajasnivå.
Citera
2022-05-06, 20:57
Medlem
Mer ryssar som ryssar.
Nikita, 31, kom tillbaka till Ukraina utan tår.

De amputerades i Ryssland efter att han torterats.

Han är en av tusentals civila ukrainare som ska ha kidnappats och skickats till Ryssland.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x809el/tusen-ukrainare-kidnappade-nikita-forlorade-alla-tar
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är den evige normien, bara det att till skillnad från många andra så ser jag ofta ondskan i det allmänt etablerade och accepterade. Jag är stabil normie, jag rör mig inte mellan de extremer media får många andra att röra sig emellan ("utrota alla vita män", ena dan, "neonazzarna i Azov är toppen", nästa). Rätt är alltid rätt, fel är alltid fel. Det är eviga värden som inte påverkas av vad massan eller media tycker. Det är en väldigt trygg position att ha, som leder till harmoni i själen. Med tanke på alla bisarra mordhot jag får i PM från drogmissbrukande och pedofila "Ukrainavänner" så borde många av er prova min position, att vara bergfast i sin tro på gott, rätt och sant, för er inre harmonis skull. Jag tror inte människor som mordhotar mår speciellt bra.
Här skall du få dig ett riktigt bra svar på de flesta av dina åsikter och skrädanden här.I allra högsta grad dessutom ON TOPIC.
- https://www.youtube.com/watch?v=nVmyRmvQo9s
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Är det samma folk vid rodret av Ryssland idag som vid USSR?

Den "internationella klicken" som styrde över USSR hittar du närmast i Zelensky regimen, samma blod i deras ådror.
Det låter verkligen som att du är nazist. Hur kan du ens påstå det?
Citera
2022-05-06, 21:00
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Stalin styrde Sovjet med järnhand och idag har Putin tagit över Stalins metoder i stor utsträckning men med influenser av nazistisk ideologi som har blivit rysstvättad för att passa bättre. Hans rådgivare är i stor utsträckning influerzde av Nasizm.

https://www.svd.se/a/L57jex/magnus-ljunggren-putin-foljer-den-fascistoides-foreskrifter?fbclid=IwAR09HrlZxSFSzcbHjop6YpYmAigg wMl ImyI2YeqnlqlX2epqcvsHA0g0YqU
Ja detta var ju en ögonöppnare!

Det handlar ju om ren nazism idag från Putin som så tydligt tagit denna rånazze till sin rådgivare!

Kul att få sina tankar bekräftade!
Citera
2022-05-06, 21:01
Medlem
shoottheelkss avatar
Azovstal-kvinna berättar att ukrainska soldater håller civila som gisslan – "klipps bort" av SVT
https://www.friatider.se/azovstal-kvinna-berattar-att-ukrainska-soldater-haller-civila-som-gisslan-klipps-bort-av-svt
Citera
2022-05-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Wow....du slår verkligen knut på dig själv.
Allt enligt plan? Hur mycket orcherna vill blöda är väl upp till er pingvinboss att besluta antar jag?
Och sanktionerna? Ja, ni kommer känna av dom, och ni kommer känna av dom kraftigt...

Vad hände med alla klipp/bilder på döda Ryska soldater? Inte sett några på länge nu, de spammades ju som fan i början.. hmm 😏

Ser däremot en massa länkar till påståenden och rent önsketänkande "Nu jävlar har Putin satt den sista spiken i sin kista!"

Ukraina kommer förlora, det är ett faktum. Frågan är hur många som måste dö bland dem innan de ger upp? Skulden för det ligger enbart hos väst med sin propaganda och sponsring av vapen (varav många av dem hamnar i Ryska händer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in