2022-05-06, 20:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Aldrig funderat på att bara vara vanlig? Alltså varken nazist eller putintrogen? Stanna i mitten istället för att ta det till extremerna?
Jag är den evige normien, bara det att till skillnad från många andra så ser jag ofta ondskan i det allmänt etablerade och accepterade. Jag är stabil normie, jag rör mig inte mellan de extremer media får många andra att röra sig emellan ("utrota alla vita män", ena dan, "neonazzarna i Azov är toppen", nästa). Rätt är alltid rätt, fel är alltid fel. Det är eviga värden som inte påverkas av vad massan eller media tycker. Det är en väldigt trygg position att ha, som leder till harmoni i själen. Med tanke på alla bisarra mordhot jag får i PM från drogmissbrukande och pedofila "Ukrainavänner" så borde många av er prova min position, att vara bergfast i sin tro på gott, rätt och sant, för er inre harmonis skull. Jag tror inte människor som mordhotar mår speciellt bra.
Citera
2022-05-06, 20:37
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är fd nazist. Idag antinazist. Den ukrainska nazismen gjorde att jag ändrade livsåskådning. Jag kan inte sympatisera med en sådan rörelse längre efter att ha sett hur de behandlar folket i Ukraina.
En nazist som ändrar åsikt gör det genom reella fakta såsom att tillexempel läsa rötter eller resda lite i världen.Men inte fan genom att PLÖTSLIGT inse sake rfrån en ICKE existerande sak i Ukraina år 2015.OM denna personen gjort så. så är han/hon envart efterbliven eller helt enkelt alldeles för nära besläktad med området i fråga så att känslostormar har yttrat sig till vansinne
NEJ, du har aldrig varit nazist pojkvasker
Citera
2022-05-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Hoppas verkligen de ryska nazisterna fortsätter filma sina krigsbrott, kanon att de dokumenterar detta så vi kan använda det emot dom sen.

"Så vi kan använda det emot dem sen"..

Och vart ska NI (inte du förstås, någon annan) använda det emot dem? Haag? Hahaha.

NI (inte du, någon annan givetvis) är inte riktigt i ett läge att diktera villkor, f.f.a inte moraliska.
Citera
2022-05-06, 20:39
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Hehe ja, enligt Ukrainska propaganda ministeriet (primärkällan till 99% av alla "nyheter" från Ukraina i västmedia) skulle man kunna tro det.

Ser dock inte hur Ukraina kan trycka tillbaka Ryssen, än så länge har de bara tappat mark 😏

Både Ukraina och Ryssland tappade i pressfrihet 2022. Ukraina ligger nu på plats 106. Ryssland på plats 155. Dvs om det går att lita sådär på information från Ukraina, ja då kan du lika bra inte lyssna alls på rysk, den är otroligt otillförlitlig.

https://rsf.org/en/index
Citera
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Då njöt man och var glad, tyvärr så visade det sig att filmen var fejkad.

Efteråt så kände man sig lite korkad som gick påt för det var rätt givet att den var fejkad men glädjen tog överhand så man granskade inte filmen ordentligt, kul att du fortfarande är korkad!
Ja det visade ju sig att det var fejk!

Annars är jag helt mot sånt beteende! Men för den som blir angripen kan jag ändå känna viss förståelse för ett sånt grymt agerande.

Ryssarnas agerande som visat sig vara hundrafalt värre finns det dock inga ursäkter för..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Hehe ja, enligt Ukrainska propaganda ministeriet (primärkällan till 99% av alla "nyheter" från Ukraina i västmedia) skulle man kunna tro det.

Ser dock inte hur Ukraina kan trycka tillbaka Ryssen, än så länge har de bara tappat mark 😏

Tappat mark sen när då?
Tycker mest att det är orcherna som tappat brallorna och står där med byxorna nere i alla möjliga och omöjliga sammanhang.
Hur ska Ryssland nånsin kunna resa sig efter det här debaclet?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Hoppas verkligen de ryska nazisterna fortsätter filma sina krigsbrott, kanon att de dokumenterar detta så vi kan använda det emot dom sen.
Hur tänker du att omvärlden skulle kunna använda detta emot Ryssland i framtiden?

Jag är skeptisk till att det kommer ha någon betydande effekt på dom ansvariga i Ryssland.

- Visst, dom ansvariga bakom alla krigsbrott kommer aldrig våga lämna Ryssland för att inte riskera bli gripen. Jag är dock tveksam till om många ryssar ens kommer vilja lämna Ryssland.

- Skulle man kunna använda dessa dokumenterade krigsbrott i Haag? Ja, rent teoretiskt.

Saken är den att Putin aldrig kommer sätta sin fot i Haag. Varken frivilligt eller ofrivilligt.

Det är dock väldigt bra att alla krigsbrott dokumenteras så att vi människor aldrig glömmer bort Rysslands handlingar under kriget i Ukraina.

Jag ställer mig bara tveksam till att det kommer ha en betydande effekt att dom faktiskt är dokumenterade. Sanktionerna kommer finnas kvar i många år framöver, oavsett om dessa krigsbrott var dokumenterade eller inte.

Men att någon högt uppsatt i Ryssland ska bli dömd i en rättssal i Haag, det ställer jag mig ytterst tveksam till.

(Missförstå mig inte, jag menar inte att du påstår detta. Bara mina tankar kring alla krigsbrott som dokumenterats)
Senast redigerad av Fricky 2022-05-06 kl. 20:41.
Citera
2022-05-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag är den evige normien, bara det att till skillnad från många andra så ser jag ofta ondskan i det allmänt etablerade och accepterade. Jag är stabil normie, jag rör mig inte mellan de extremer media får många andra att röra sig emellan ("utrota alla vita män", ena dan, "neonazzarna i Azov är toppen", nästa). Rätt är alltid rätt, fel är alltid fel. Det är eviga värden som inte påverkas av vad massan eller media tycker. Det är en väldigt trygg position att ha, som leder till harmoni i själen. Med tanke på alla bisarra mordhot jag får i PM från drogmissbrukande och pedofila "Ukrainavänner" så borde många av er prova min position, att vara bergfast i sin tro på gott, rätt och sant, för er inre harmonis skull. Jag tror inte människor som mordhotar mår speciellt bra.

Det tror inte jag heller, du har inte fått några hot från mig.
Citera
2022-05-06, 20:42
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ja det kommer bli jävlig mycket enklare nu än balkankrigen att hitta och döma krigsförbrytarna!

Alla överlevande vittnen, mobil och drönarfilmer mm gör ju att orcherna kommer att identifieras och troligtvis dömas om de har oturen att överleva kriget...
Citera
2022-05-06, 20:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det tror inte jag heller, du har inte fått några hot från mig.
Sant.
Citera
2022-05-06, 20:44
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Är det inte märkligt? Ju sämre det går för Ryssland i kriget, desto fler rysstroll dyker det upp i denna tråden. Borde det inte vara tvärt om?
Varför är det märkligt?

Skulle det gå bra för Ryssland så finns det väl inte ett lika stort intresse för Ryssland att måla upp en falsk fasad över hur bra allt går, om det faktiskt går bra i kriget.

Skulle det visa sig att det går bra för Ryssland så skulle vår media förmedla det till oss, då behövs det inte lika mycket rysstroll.
Citera
2022-05-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Samtidigt som ni ondgör er över att personer i Ryssland som är emot kriget fängslas, jublar ni åt att personer i det fria Väst som är kritiska mot medierapporteringen fängslas och fråntas sina arbeten.

Kan faktiskt hålla med här. Yttrandefriheten i Sverige har tagit en fet smäll eftersom alla är så skitnödigt rädda för att uppfattas som att man inte stöder Ukraina. Sorgligt, men samtidigt förståeligt då ingen vill offra sitt företag för en anställds åsikter. Tyvärr är det nog här man hamnar när man väljer sida i en svart/vit konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in