Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Systemproblem som att vårt utbildningsväsende inte levererar kvalitet i internationella jämförelser (ens med fusk) och vi inte kan kvalitetsförsöja det svenska näringslivet med personal samtidigt som vi slösar pengar ur utbildningsbudgeten på rena dumheter. Systemproblem som att vi inte har en tillräckligt välfungerande polismyndighet som kan motverka och beivra brott, och att systemhotande brottslighet ökar explosivt. Systemproblem som att vi har ett så klent försvar att vi i panik behöver söka medlemskap i Nato, trots vad försvarsminsitern lovat senast i november 2021:
https://twitter.com/chrishantering/status/1519279573120212992?ref_src=twsrc%5Etfw
Tja...
Att svensk skola har problem stavas en radda dålig politik där högerns friskolereformer och skolpeng, enligt mig var det avgörande slaget mot svensk skola...annat är kommunaliseringen samt faktumet att vi idag har fått in många elever med helt annan bakgrund än averge Svensson barn.
Mycket av problemen är alltså orsakade lika mycket av högerregeringar som av vänster dito.
Så trams Uven.
Och sorry men "systemhotande" brottslighet har inte alls ökat. Fakta är att viss brottslighet har ökat, ex gängskjutningar, medan annat har minskat ex bostadsinbrott.
Och "systemhotande" vad är ens det? terrordåd?
Får jag påminna dig om att Sverige hade betydligt fler terrordåd på 70 talet än vad vi har idag.
och att vi haft olika former av inhemska terrordåd genom hela den svenska historien.
samt att de terrordåd du ser idag kommer främst från din ideologis håll.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AlbwqM/hogerextrema-terrormord-har-okat-med-709-procent
så vore jag dig, skulle jag sluta gnälla på vänstern då det kommer till terrordåd.
Citat:
Biologiskt är det givetvis ingen skillnad på vad som tillhör en kropp, beroende på om det tillkommit önskat eller oönskat. Du klarar fortfarande inte att hantera biologin, utan tror att biologiska förhållanden är olika beroende på känslostämning. Postmodernism, kanske det skall kallas.
Du gör dig bara löjlig Uven.
En graviditet drabbar självklart en kvinnas kropp. Att försöka få det till något annat är löjligt, milt sagt!
Och det är du som inte klarar förhålla dig sakligt till verkligheten.
En befruktning är ingen fullvärdig människa, inte heller en zygot, eller embryo. Det går alltså avsluta dessa stadier av celldelning....INNAN en mänsklighet som vi värderar som just mänsklig individ har hunnit bildas.
Kallas abort, och är både en biologisk och en medicinsk process som existerat och kommer existera så länge där finns livmödrar.
Frågan är här ska vi erbjuda detta på ett värdigt, hälsosamt och tryggt sätt för kvinnor eller ska vi kasta ut kvinnor på vinst och förlust att fixa detta själva, med död och enormt lidande som följd?
Och ska vi utsätta födda småbarn för barnhem, otrygga förhållanden och direkt ovärdiga liv, som i sin tur kommer ge utslag i samhället i form av ökad otrygghet, ojämlikhet och individers olycka.