2022-05-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Har du förståelse för det polisiära arbetet?

Jag har två äldre bröder som är poliser och är ostraffad själv.

Roligt för dina bröder, synd att dom inte är involverade i Dumpen. Dina bröder hade givetvis inte varit för att Dumpen konfronterar en eventuell pedofil på detta sätt innan polisen får tag på mannen och riskerar att bevismaterialet förstörs.

Dina polisbröder hade givetvis inte heller varit okej med att identiteten till ett litet barn som eventuellt har utsatts för sexuella övergrepp skulle ha röjts för att en vigilantgrupp tyckte det var rimligt.
Citera
2022-05-06, 12:25
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mer upprörd över Dumpens publicering än pedofila övergrepp (vilket Dumpens arbete stoppade), tycks det.

Som jag skrev i annat inlägg, så sekretessbeläggs hela FUP numera när det gäller sexuella övergrepp mot barn. Gissa varför.
Citera
2022-05-06, 12:28
Medlem
Kan någon skicka över den senaste gäddans fb
Citera
2022-05-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Inte för fem öre.
Dumpen hade dock chans att vara hjältar, nu framstår dom bara som självcentrerade dårar som exploaterade en ung flicka för uppmärksamhetens skull.

Tror inte de kan vara hjältar i dina ögon, hur de än beter sig, då du är inmålad i ett hörn med din uppfattning att bara rättssystemet kan göra något åt pedofiler. Dumpen finns för att rättssystemet sviker barnen. De är knappast perfekta men gör betydligt mer än organisationer med stora budgetar, som tror att det räcker med att skriva debattartiklar.
Citera
2022-05-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
Som jag skrev i annat inlägg, så sekretessbeläggs hela FUP numera när det gäller sexuella övergrepp mot barn. Gissa varför.

Vad har din kommentar med mitt inlägg att göra?
Citera
2022-05-06, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Förstår knappt vad du skriver.
Fast i det här fallet har dom åsamkat det lilla barnet för extrem exploatering och just evig skam också när dom har varit så oförsiktiga om hur dom ska skydda henne från offentligheten.I polisiära fall så finns det sekretess när det kommer till offrens namn och identitet, här har Dumpen gått "all in" och hängt ut det lilla barnet på värsta möjliga sätt.
Helt rätt. Det här fallet kan vara mat för JK...
Citera
2022-05-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det bästa vore om modern och barnet blir utvisade omgående till Filipperna. Men risken är väl att han letar upp någon annan svag person som han gör gravid. Han var ju väldigt snabb med att erbjuda sig och göra fiskaren gravid.

Modern?

”Jag la ut min lägenhet på Facebook och han tog kontakt och ville hyra lägenheten. Jag träffade sedan han, hans sambo (tror jag det var), och den lilla flickan.”

Så säger en i tråden som påstår sig vara Jonasol. Man tycker ju att han som uthyrare borde ha koll på om det är biologisk mamma, pappa och barn. Hade inte du haft det? I stället benämns de som ”han, hans sambo (tror jag det var) och den lilla flickan.”

Någon annan som säger sig känna ”familjen” babblar om sambo, säger aldrig mamma eller moder.

Skumt som fan.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-06 kl. 12:34.
Citera
2022-05-06, 12:32
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det bästa vore om modern och barnet blir utvisade omgående till Filipperna. Men risken är väl att han letar upp någon annan svag person som han gör gravid. Han var ju väldigt snabb med att erbjuda sig och göra fiskaren gravid.
Det där med "svag person" är en intressant aspekt just när det gäller peddo-mamman, tycker jag.

Att det finns en grupp psykiskt labila kvinnor som dras till "farliga män" som seriemördare, livstidsfångar, våldtäktsmän osv är ju välkänt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia

Nån gång framöver kanske en mindre psykiskt stabil kvinna (eventuellt med barn) får syn på (rent exempel) Migrän-Martin och tänker: Åh! Vilken stackars känslig missförstådd man. Honom kan jag hjälpa!".

Då har man ju egentligen gått från "skampåle" till "reklampelare" och fått individer som absolut inte bör paras ihop att faktiskt göra det. Kanske finns en anledning till att karaktären "peddomamman" inte verkar användas alls bland internationella pedofiljägare? Den kanske är att leka med elden över längre tid och i vissa fall?
Citera
2022-05-06, 12:33
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Modern?

”Jag la ut min lägenhet på Facebook och han tog kontakt och ville hyra lägenheten. Jag träffade sedan han, hans sambo (tror jag det var), och den lilla flickan.”

Så säger en i tråden som påstår sig vara Jonasol. Man tycker ju att han som uthyrare borde ha koll på om det är biologisk mamma, pappa och barn. Hade inte du haft der? I stället benämns de som ”han, hans sambo (tror jag det var) och den lilla flickan.”

Någon annan som säger sig känna ”familjen” babblar om sambo, säger aldrig mamma eller moder.

Skumt som fan.
Det blir väldigt intressant att få se hur allt detta hänger ihop och vad det slutar med.
Citera
2022-05-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Tror inte de kan vara hjältar i dina ögon, hur de än beter sig, då du är inmålad i ett hörn med din uppfattning att bara rättssystemet kan göra något åt pedofiler. Dumpen finns för att rättssystemet sviker barnen. De är knappast perfekta men gör betydligt mer än organisationer med stora budgetar, som tror att det räcker med att skriva debattartiklar.

Nu sviker dom själva ett faktiskt barn som påstås ha utsatts för ett sexuellt övergrepp. I Sverige är identiteten på barn och vuxna som utsätts för sexuella övergrepp sekretessbelagda, detta har Dumpen fullständigt struntat i senaste uthängningen istället så hittar man med ett knapptryck vem barnet ifråga är och vad hon heter. Man hittar även bilder på henne.

Och dom försvårar polisens utredning när mannen har haft all möjlighet att förstöra bevismaterial och här sitter du och gnäller på att Dumpen får kritik.

Dumpen hade varit hjältar om dom hade kontaktat polisen omgående, dom hade redan mannens identitet när konfrontationen ägde rum så den var uppenbarligen bara för scoopets skull. Det hade så klart inte genererat i lika mycket uppmärksamhet till Dumpen, men räddat ett barn och låtit polisen få göra en ostörd förundersökning.

Sen har dom på Dumpen mage att gnälla på varför Dumpen inte omnämns i tidningar med sitt namn, var ligger prioriteringen egentligen? Följande har en av personerna bakom Dumpen skrivit på deras Facebook-sida.

Citat:
Vad hände egentligen igår? Varför står det i Aftonbladet om en man som efter kopplingar till en sajt anhölls misstänkt för våldtäkt mot barn ? Varför skriver man inte att det var vi på Dumpen som var ute och pysslade?
Citera
2022-05-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Det där med "svag person" är en intressant aspekt just när det gäller peddo-mamman, tycker jag.

Att det finns en grupp psykiskt labila kvinnor som dras till "farliga män" som seriemördare, livstidsfångar, våldtäktsmän osv är ju välkänt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia

Nån gång framöver kanske en mindre psykiskt stabil kvinna (eventuellt med barn) får syn på (rent exempel) Migrän-Martin och tänker: Åh! Vilken stackars känslig missförstådd man. Honom kan jag hjälpa!".

Då har man ju egentligen gått från "skampåle" till "reklampelare" och fått individer som absolut inte bör paras ihop att faktiskt göra det. Kanske finns en anledning till att karaktären "peddomamman" inte verkar användas alls bland internationella pedofiljägare? Den kanske är att leka med elden över längre tid och i vissa fall?
I Domar med par som förgripit sig på barn förekommer det alltid att den ena parten skyller på just svaghet och rädsla för att bli ensam, dock visar varken domar eller vittnesmål om personen att det faktiskt är så i många fall .
Citera
2022-05-06, 12:39
Medlem
Är den så kallade sambon möjligen illegalt i landet? Hon finns inte med på bilder och Jonasol säger ”sambo (tror jag det var)”. Vad då tror? Man vet väl vem som bor i ens lägenhet, eller vad?
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-06 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in