2022-05-06, 11:00
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Radera filer på en SSD disk är nästan omöjligt om man inte känner till väl hur det fungerar med SSD diskar. Det som fungerar är endast kryptering och då med något open source som Vera Crypt.

Vill inte fördjupa mig tekniskt i denna fråga!

Men han har i vart fall antagligen haft tid att göra något åt saken! Han har säkert även haft försåelse för att polisen kommer att komma och att det förmodligen inte är bra att ha bevis hemma om det finns sådana.

Om han är skyldig dvs. Han kan ju vara oskyldig. Det kan vara fantasier/skitprat. Då är han ju i princip lika hedervärd sammhälsmedborgare som du är! Kanske till och med mer, eftersom jag förstod det som att han betalar skatt!
Citera
2022-05-06, 11:04
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Vill inte fördjupa mig tekniskt i denna fråga!

Men han har i vart fall antagligen haft tid att göra något åt saken! Han har säkert även haft försåelse för att polisen kommer att komma och att det förmodligen inte är bra att ha bevis hemma om det finns sådana.

Om han är skyldig dvs. Han kan ju vara oskyldig. Det kan vara fantasier/skitprat. Då är han ju i princip lika hedervärd sammhälsmedborgare som du är! Kanske till och med mer, eftersom jag förstod det som att han betalar skatt!
Det tekniska hoppar vi, enig. Hans sambo jobbade också till sena kvällar skrev han i chatten. Vem är sambon, jobbar hon/han svart. Han står ju ensam skriven på adressen.
Citera
2022-05-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det finns en anledning varför det maskeras i FUP:ar och i domstolar när det kommer till privat information och vissa detaljer om personer som utsätts för sexuella övergrepp. Det är även vanligt förekommande att brottsoffret i sig förblir anonymt för dennes integritets skull.

Beskrivningar av övergrepp maskas inte i FUP:ar och domar. Det har inte avslöjats någon privat information eller detaljer om brottsoffret i det här fallet, och vem hon är vet man bara om man vet vem han är, det hade man gjort om det varit en ren polissak också. Tycker inte din argumentation håller.

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jo, det är en allmän sanning att Dumpen har begått ett rejält felsteg i deras senaste uthängning då lilla flickans övergrepp beskriv i minsta detalj samtidigt som hennes identitet avslöjas.

Hennes identitet avslöjas inte. Inte hans heller. Pedofilen hade kunnat fortsätta våldta henne om Dumpen inte hade fått upp spåret - hade det varit bättre?
Citera
2022-05-06, 11:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det tekniska hoppar vi, enig. Hans sambo jobbade också till sena kvällar skrev han i chatten. Vem är sambon, jobbar hon/han svart. Han står ju ensam skriven på adressen.

Tycker också att den saken var konstig. Var det inte du som sa att barnet hade bristfälliga uppgifter i folkbokföringen också om förhållanderna på mödernet?

Hade polisen fått vara de som konfronterade honom hade möjligheten att finna bevis säkert varit större. Om han är skyldig.

Han pratar ju om en dildo. Finns det en dildo i lägenheten med barnets dna på krävs det säkert en mycket skicklig advokat för att komma undan. Den har han antagligen slängt så fort han kom hem från Dumpens möte. Om den existerat.
Citera
2022-05-06, 11:10
Medlem
goofers avatar
Citat:
En filippinska som jobbar sena kvällar?
Restaurang då eller?
Högst troligt svartjobb, känns som det behövs mer info här men utan att hänga ut något namn än såklart.
Citera
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Tycker också att den saken var konstig. Var det inte du som sa att barnet hade bristfälliga uppgifter i folkbokföringen också om förhållanderna på mödernet?

Hade polisen fått vara de som konfronterade honom hade möjligheten att finna bevis säkert varit större. Om han är skyldig.

Han pratar ju om en dildo. Finns det en dildo i lägenheten med barnets dna på krävs det säkert en mycket skicklig advokat för att komma undan. Den har han antagligen slängt så fort han kom hem från Dumpens möte. Om den existerat.
Jo enligt Folkbokföringen som jag pratade personligen med. Där har dom inga uppgifter om modern. Bara ett namn som är Milan. Inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår skillnaden mellan detta och de mängder av fall där dömda för övergrepp finns på forumets del aktuella brott där förundersökningar finns och det med lätthet går att hitta personers sociala media med familjebilder .
Vad jag sett angående dömda så har det aldrig varit några spekulationer kring offren förutom att de klarar sig bra , punkt.

Nej, så klart du inte gör du kan aldrig se något negativt i vad Dumpen någonsin gör.
Skillnaden mellan detta och fallen du skriver om är att förundersökningarna du läser är polisiära ärenden som i syfte för att rättväsendet ska kunna fälla individerna rättsligt. Och i förundersökningar är sexualbrottsoffer maskerade när det kommer till deras identiteter och grova övergrepp kan också maskeras i hänsyn till offret.

Här har dock Dumpen både försvårat polisens utredning då mannen har haft möjlighet att radera sitt digitala spår, ta bort saker från mobil och hårddisk/hårddiskar samt hängt ut det lilla barnet totalt med en fullkomligt grotesk och integritetskränkande chatt. Hur har mannens detaljerade chatt om vad för sexleksaker han använder på sin egna dotter något vettigt syfte för allmänhetens beskådan?
Citera
2022-05-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag måste säga att jag inte riktigt förstår skillnaden mellan detta och de mängder av fall där dömda för övergrepp finns på forumets del aktuella brott där förundersökningar finns och det med lätthet går att hitta personers sociala media med familjebilder .
Vad jag sett angående dömda så har det aldrig varit några spekulationer kring offren förutom att de klarar sig bra , punkt.
Du gör ingen skillnad på en dömd och icke dömd alltså?
Citera
2022-05-06, 11:12
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
En filippinska som jobbar sena kvällar?
Restaurang då eller?
Högst troligt svartjobb, känns som det behövs mer info här men utan att hänga ut något namn än såklart.
Helt klart många frågetecken här.
Citera
2022-05-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Beskrivningar av övergrepp maskas inte i FUP:ar och domar. Det har inte avslöjats någon privat information eller detaljer om brottsoffret i det här fallet, och vem hon är vet man bara om man vet vem han är, det hade man gjort om det varit en ren polissak också. Tycker inte din argumentation håller.

Hennes identitet avslöjas inte. Inte hans heller. Pedofilen hade kunnat fortsätta våldta henne om Dumpen inte hade fått upp spåret - hade det varit bättre?

Jo, i viss mån görs detta och personens identitet maskeras. Det har för fan visst avslöjats privat information och detaljer om brottsoffret. Vi vet vad mannen heter, hans adress och hans Facebook är öppen så man ser alla hans släktingar och hans Facebook är fylld av bilder på hans dotter. Så jo, barnets identitet har avslöjats och likaså mannens identitet och namn.
Citera
2022-05-06, 11:14
Medlem
Citat:
Radera filer på en SSD disk är nästan omöjligt om man inte känner till väl hur det fungerar med SSD diskar. Det som fungerar är endast kryptering och då med något open source som Vera Crypt.

Att krossa hårddiskar är väldigt enkelt för den som vill göra det. Det har nog dom fleste som äger datorer gjort när det har varit dags för datorn att hamna på Dumpen, just för att inte få sina filer i händerna på främlingar.
Citera
2022-05-06, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Vad menar du? Länka gärna till inlägget då det är nästintill omöjligt att hitta med tanke på alla som skriver...

Citat:
Jo enligt Folkbokföringen som jag pratade personligen med. Där har dom inga uppgifter om modern. Bara ett namn som är Milan. Inget annat.

Jag har träffat både pedofilen, sambon och dottern. Jag tror inte sambon visste, men jag kan ha väldigt fel i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in