2022-06-19, 13:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Passivt, genom att förminska allvar, tala om könsmogenhet som indikator på att "då är det ok" osv.
Samt att rikta blicken och dialogen bort från problemet. Klassiskt passivt stöd.
Inte alls med andra ord. Om man använder ditt resonemang så finns det vara en person i hela världen som inte försvarar övergrepp på barn, och det är den person som har hårdast syn på saken. Alla andra förminskar allvaret ur den personens perspektiv.

Jag är helt öppen med att jag ser mindre allvarligt på sexbrott än samhället i stort, men det innebär inte ett försvar. För mig så handlar det snarare om en djupt rotad aversion mot allt som har med pöbelvälde, folkdomstolar, sekter, och häxjakt att göra.
Citera
2022-06-19, 13:34
Medlem
Synd att denna känslodrivna människa egentligen förvärrar för barn.

Citat:
Man blir förvånad över den övervägande majoriteten i denna tråden som på olika sätt fokuserar på Dumpens förgrundsfigurers tillkortakommanden och istället försvarar pedofilerna som tänkte överföra sin sjuka läggning till handlig som våldtäktsmän av barn. Ovsett brottsprovokations normala laglighet i Sverige (lagligt t.ex. i USA), så är dessa männen nästan omöjliga att fånga även om det finns riktiga offer. Därför är Dumpens arbete absolut rimligt för att skydda våra barn. Även om vissa partners till pedofilerna kan ha annan åsikt, det är oftast inte DERAS barn som Dumpen skyddar mot. Bara ibland,t.ex. av den som nu sitter häktad. Man kan ju undra hur många av trådens kommentatorer som är i riskzonen att bli uthängda själva... Bravo Dumpen! Barnens riddare!
Det finns mycket forskning som visar på hur man bäst skyddar barn och hur man förebygger övergrepp. Uthängningsmetoder visar sig ha motsatt effekt, så du behöver inte låtsas om att detta handlar om att skydda barn.
Senast redigerad av howdie11 2022-06-19 kl. 13:38.
Citera
2022-06-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Inte alls med andra ord. Om man använder ditt resonemang så finns det vara en person i hela världen som inte försvarar övergrepp på barn, och det är den person som har hårdast syn på saken. Alla andra förminskar allvaret ur den personens perspektiv.

Jag är helt öppen med att jag ser mindre allvarligt på sexbrott än samhället i stort, men det innebär inte ett försvar. För mig så handlar det snarare om en djupt rotad aversion mot allt som har med pöbelvälde, folkdomstolar, sekter, och häxjakt att göra.

Brottslingar generellt brukar försvara sitt beteende/brott och hävda att andra brott är minsann värre...
I detta fallet är kanske pöbelns jakt på förövarna det enda som faktiskt fungerar.
Kanske därför jag skrev som jag gjorde och det faktiskt finns fler boarderline sexualbrottslingar i denna tråden än i andra trådar?
Citera
2022-06-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Synd att denna känslodrivna människa egentligen förvärrar för barn.

Förvärrar hur?
Citera
2022-06-19, 13:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Angående skampåle-metoden som Dumpen utgör som vissa påstår. Då finns det en intressant kandidatuppsats som Sabina Nellberg skrivit vid Lunds Universitet. Den är läsvärd. Länkar den här till den som är intresserad.
https://docplayer.se/43021723-Regist...ottsdomda.html

Registreringen kan vara negativ inte bara för förövaren, utan också för hans familj, aktuelltbrottsoffer och brottsoffretsfamilj. Registrering ökar den dömdes skamkänslor och minskar socialt stöd, vilket kan vara en trigger till återfall i brott. Utredningen visar dock ingen skillnad gällande återfall i brott på de sexualbrottsdömda som varit registrerade och de som inte varit det (Levenson & Cotter2005).
Citera
2022-06-19, 13:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Brottslingar generellt brukar försvara sitt beteende/brott och hävda att andra brott är minsann värre...
I detta fallet är kanske pöbelns jakt på förövarna det enda som faktiskt fungerar.
Kanske därför jag skrev som jag gjorde och det faktiskt finns fler boarderline sexualbrottslingar i denna tråden än i andra trådar?
Med andra ord så bygger din argumentation på antaganden och personangrepp.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-06-19 kl. 13:45.
Citera
2022-06-19, 13:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Registreringen kan vara negativ inte bara för förövaren, utan också för hans familj, aktuelltbrottsoffer och brottsoffretsfamilj. Registrering ökar den dömdes skamkänslor och minskar socialt stöd, vilket kan vara en trigger till återfall i brott. Utredningen visar dock ingen skillnad gällande återfall i brott på de sexualbrottsdömda som varit registrerade och de som inte varit det (Levenson & Cotter2005).
Vad vill du ha sagt? Att ingen skillnad innebär att metoden fungerar?
Citera
2022-06-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Förvärrar hur?
Genom till exempel att tröskeln blir högre för pedofiler att söka hjälp vilket i realiteten betyder fler övergrepp.
Citera
2022-06-19, 13:46
Medlem
Citat:
Genom till exempel att tröskeln blir högre för pedofiler att söka hjälp vilket i realiteten betyder fler övergrepp.

Tror inte en enda av dom uthängda sökt hjälp för att dom vill ha det. Dom har sökt vård för att framställa sig i bättre ljus.
Citera
2022-06-19, 13:49
Jag brukar snuskchatta med bartjejer och dylikt och tro mig; det handlar verkligen inte om barn eller minderåriga och trots att vi videochattar och pratar så får jag upp Patrik Sjöberg i mitt sinne.

Jag ser Sjöberg framför mig istället för de dejter och tjejer jag chattar med (ofta är det väl nog prostituerade). Det har varit så ganska länge och verkar inte bli bättre.
Citera
2022-06-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolandGood80
Jag brukar snuskchatta med bartjejer och dylikt och tro mig; det handlar verkligen inte om barn eller minderåriga och trots att vi videochattar och pratar så får jag upp Patrik Sjöberg i mitt sinne.

Jag ser Sjöberg framför mig istället för de dejter och tjejer jag chattar med (ofta är det väl nog prostituerade). Det har varit så ganska länge och verkar inte bli bättre.

😄 Var någon som beskrev liknande upplevelser förut.
Citera
2022-06-19, 13:52
Medlem
Citat:
Statistik på att pedofiler faktiskt söker hjälp över huvud taget?
De har byggt upp ett begär utan gränser, tillfredställelsen är den enda hjälp de verkar vara nöjda med.
"Alla" i Dumpens avslöjanden säger "jag vet, barnen far illa" men ändå halar dom sig, ljuger och agerar ändå ut sin sammhällsfarliga perversion. Uthängningar är det enda som hjälper på brottslingar utan empati som drivs av egoism och kriminell sexualitet.
Så får samhället skydda sig mot dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in