2022-05-05, 21:09
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Erik Birger Nordin död 28/9
Hans Söderström död 29/9

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hans S dör 29/7 1988, på årsdagen av BNs död

Nej det är inte RÄTT på någon punkt.
Det är FEL!

Citera
2022-05-05, 21:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Nej det är inte RÄTT på någon punkt.
Det är FEL!

Ja fan jag råkade skriva fel månad på båda
Citera
2022-05-05, 21:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Eva's far och GN's far har hårfint nära dödsdatum, det handlar uppenbarligen om timmar:
Erik Birger Nordin död 28/7
Hans Söderström död 29/7
Det är nästan så märkligt att man skulle kunna få för sig något...

Men en ren slump givetvis!
Året har ju endast 365 dagar

Info. om dödsorsak finns tillgängligt på Landsarkivet. Kostar förvisso en slant men lite nyfiken blir man allt...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-05-05 kl. 21:16.
Citera
2022-05-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ja fan jag råkade skriva fel månad på båda
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-05-05 kl. 21:41.
Citera
2022-05-06, 00:19
Medlem
Motivet till mordet på Eva Söderström utspelades i tidsomfånget från 1985, 1986 till 1987 (beroendes på hur man räknar åren 28 och 29 baklänges från DEN 16 OKTOBER 2014).

Se två efter varandra uppladdade bilder på GN:s Instagram från DEN 16 OKTOBER 2014.

LÄNK
(Instagram-bild på GN klädd i svart tanga som snickrar)
https://www.instagram.com/p/uNPqXlqyOU/
11 gilla-markeringar

gudfaderen Kunde jag återvända till en enda tid i mitt liv vore det exakt den tidpunkten. 29 år

DEN 16 OKTOBER 2014
Sol, grönt gräs och GN:s svarta tanga på bilden påvisar vår, sommar eller höst åren 1985 eller 1986.

LÄNK
(Instagram-bild på GN:s Förgör du mig ’ Förgör jag dig)
https://www.instagram.com/p/uOoE6EKyL7/
11 gilla-markeringar

gudfaderen En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

Visa alla 11 kommentarer

DEN 16 OKTOBER 2014
Åren tordes vara 1986 eller 1987.

Vilka TRE stora livshändelser inträffade i GN:s liv under åren 1986 och 1987, om 1985 räknas bort som ett bekymmerslöst år.

1. Husköpet 1986-11-27
Citat:
LÄNK
17 januari 2014 kl. 22:12
https://m.facebook.com/547504080/posts/10151979020289081/?d=n
Köpte hus
27 november 1986

2. Yngsta dotterns födsel 1987-06-09

3. Faderns bortgång 1987-07-28
Citat:

Mordet på Eva Söderström 1987-09-25 triggades förmodligen igång av faderns bortgång endast två månader tidigare.

LÄNK
https://www.vimil.se/om-sorg/sorgens-olika-faser/
Chockfasen
När man råkar ut för det mest hemska och det man minst kan ha kontroll på, nämligen att någon dör.
Reaktionsfasen
Man kan fly krisen som man drabbat av på många sätt, dels genom mediciner, alkohol, tystnad, våld eller dels att alltid konstant upptagen av annat.
Bearbetningsfasen
Det är nu som händelsen och tankarna inte upptar ens hela vardag.
Nyorienteringsfasen
Det är nu som accepterat sitt öde. Det är nu man ser en djupare kunskap i varför just det här har drabbat mig. Meningen med livet finner sitt svar. Man önskar aldrig det inträffade, men man ifrågasätter den inte längre. Den är en del av mitt liv. Jag är en del av alltet. Det är nu man ser en framtid, en framtid av ljus, kärlek och hopp. Minnen av den man älskade är just det som fyller mig med glädje och inte sorg. Man känner sig helad och hel.
Motivet är förmodligen en själslig obehandlad sorg i kombination med intag av substanser.

Tidsmässigt passar det nog väldigt bra in.

Förgör du mig ’ Förgör jag dig.

Förgör Gud mig ’ Förgör jag Gud.

Gud förgjorde GN:s fader ’ Gudfadern förgjorde Eva som upprättelse.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-05-06 kl. 01:17.
Citera
2022-05-06, 10:56
Avslutad
Citat:
Motivet till mordet på Eva Söderström utspelades i tidsomfånget från 1985, 1986 till 1987 (beroendes på hur man räknar åren 28 och 29 baklänges från DEN 16 OKTOBER 2014).

Se två efter varandra uppladdade bilder på GN:s Instagram från DEN 16 OKTOBER 2014.

LÄNK
11 gilla-markeringar

gudfaderen Kunde jag återvända till en enda tid i mitt liv vore det exakt den tidpunkten. 29 år

DEN 16 OKTOBER 2014
Sol, grönt gräs och GN:s svarta tanga på bilden påvisar vår, sommar eller höst åren 1985 eller 1986.

LÄNK
(Instagram-bild på GN:s Förgör du mig ’ Förgör jag dig)
https://www.instagram.com/p/uOoE6EKyL7/
11 gilla-markeringar

gudfaderen En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där. Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö. Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

Visa alla 11 kommentarer

DEN 16 OKTOBER 2014
Åren tordes vara 1986 eller 1987.

Vilka TRE stora livshändelser inträffade i GN:s liv under åren 1986 och 1987, om 1985 räknas bort som ett bekymmerslöst år.

1. Husköpet 1986-11-27

2. Yngsta dotterns födsel 1987-06-09

3. Faderns bortgång 1987-07-28

Mordet på Eva Söderström 1987-09-25 triggades förmodligen igång av faderns bortgång endast två månader tidigare.

LÄNK
https://www.vimil.se/om-sorg/sorgens-olika-faser/
Chockfasen
När man råkar ut för det mest hemska och det man minst kan ha kontroll på, nämligen att någon dör.
Reaktionsfasen
Man kan fly krisen som man drabbat av på många sätt, dels genom mediciner, alkohol, tystnad, våld eller dels att alltid konstant upptagen av annat.
Bearbetningsfasen
Det är nu som händelsen och tankarna inte upptar ens hela vardag.
Nyorienteringsfasen
Det är nu som accepterat sitt öde. Det är nu man ser en djupare kunskap i varför just det här har drabbat mig. Meningen med livet finner sitt svar. Man önskar aldrig det inträffade, men man ifrågasätter den inte längre. Den är en del av mitt liv. Jag är en del av alltet. Det är nu man ser en framtid, en framtid av ljus, kärlek och hopp. Minnen av den man älskade är just det som fyller mig med glädje och inte sorg. Man känner sig helad och hel.
Motivet är förmodligen en själslig obehandlad sorg i kombination med intag av substanser.

Tidsmässigt passar det nog väldigt bra in.

Förgör du mig ’ Förgör jag dig.

Förgör Gud mig ’ Förgör jag Gud.

Gud förgjorde GN:s fader ’ Gudfadern förgjorde Eva som upprättelse.

Siffran 23 leder oss.
Enligt religionen discordianism är nummer 23 basen för allting, och det kan man upptäcka om man bara studerar saker och ting på närmare håll.

Kritiker anser att nummer 23 syns på de flesta ställen på grund av hjärnans makt att se sanning inom i stort sett allting. Det kan vara alltifrån önsketänkande till tron om förbannelse – det vill säga 2 delat på 3 blir ungefär 0,666 - (666, vilddjurets tal).

Eva S mördas vid 23 tiden.
Kanske rent av 23.11.
Hon mördas med 11 knivhugg.
Laban mördas efter 23.15.
Eva och Laban läggs tillsammans ca 23.30.
GNs tatuering förgör du mig förgör jag dig, publiceras för allmänheten Oktober 2014, 28e året efter mordet på Eva S. En tatuering han velat göra i 28 år.
Tatueringen innehåller 23 bokstäver.
Inlägget läggs ut kl 23.30 på kvällen.

Ett altarskrank är ett räcke som avgränsar området framför altaret i en kyrka. Beroende på utformning kallas det även ibland altarring, altarrund eller (ålderdomligt) altardisk. På räckets utsida finns vanligtvis ett knäfall utformat som en låg stoppad något lutande bänk. Under mässan kan församlingen knäfalla där för att motta nattvarden.

Skulle Evas mördare dricka hennes blod! och motta nattvarden!

Var Eva placerad som i en altarring där hon hittades bredvid sin hund.

PAB monogrammet och Rosornas Ö skulle kunna vara en förlåtelse.
PAB = Per Arne, Anneli och Berith.
Dom 3 personerna som umgicks med Eva den sista kvällen.
Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö.
Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

Torsdag den 16e Oktober 2014: Denna dag är det Finn som har namnsdag.
Den 16e Oktober var också en FN dag.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-05-06 kl. 11:24.
Citera
2022-05-06, 12:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
I går 5/5 var det Eva's födelsedag, hon skulle ha fyllt 62 år.
Citera
2022-05-06, 15:24
Avslutad
Citat:
I går 5/5 var det Eva's födelsedag, hon skulle ha fyllt 62 år.

I nattvarden sker något heligt

Vid det tillfället sa Jesus till lärjungarna att lärjungarna skulle fortsätta att träffas för att minnas denna måltid även efter att han själv hade lämnat livet på jorden.

Jesus delade ett bröd som alla fick del av och skickade runt en bägare med vin. Och så jämförde han brödet och vinet med sig själv - hans kropp och blod. Lärjungarna fick del av honom själv.
De första kristna fortsatte att träffas och minnas

Precis som Jesus hade uppmanat dem, fortsatte de första kristna att träffas och äta en måltid till minne av Jesu sista måltid med lärjungarna. Än i dag samlas vi för att minnas den sista måltiden. Det är en högtid och vi kallar den för nattvard.

Evas sista kväll med PAB gänget.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-05-06 kl. 15:31.
Citera
2022-05-06, 15:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
LÄNK
11 gilla-markeringar

DEN 16 OKTOBER 2014

Om GN fick möjligheten att kunna återvända skulle han alltså välja att komma tillbaka till tiden som var ca. 1 år före mordet.

Betyder det att han ångrar mordet måntro?
Citera
2022-05-06, 16:33
Avslutad
Citat:
Om GN fick möjligheten att kunna återvända skulle han alltså välja att komma tillbaka till tiden som var ca. 1 år före mordet.

Betyder det att han ångrar mordet måntro?

Eller för att återuppleva det?
Citera
2022-05-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Siffran 23 leder oss.
Enligt religionen discordianism är nummer 23 basen för allting, och det kan man upptäcka om man bara studerar saker och ting på närmare håll.

Kritiker anser att nummer 23 syns på de flesta ställen på grund av hjärnans makt att se sanning inom i stort sett allting. Det kan vara alltifrån önsketänkande till tron om förbannelse – det vill säga 2 delat på 3 blir ungefär 0,666 - (666, vilddjurets tal).

Eva S mördas vid 23 tiden.
Kanske rent av 23.11.
Hon mördas med 11 knivhugg.
Laban mördas efter 23.15.
Eva och Laban läggs tillsammans ca 23.30.
GNs tatuering förgör du mig förgör jag dig, publiceras för allmänheten Oktober 2014, 28e året efter mordet på Eva S. En tatuering han velat göra i 28 år.
Tatueringen innehåller 23 bokstäver.
Inlägget läggs ut kl 23.30 på kvällen.

Ett altarskrank är ett räcke som avgränsar området framför altaret i en kyrka. Beroende på utformning kallas det även ibland altarring, altarrund eller (ålderdomligt) altardisk. På räckets utsida finns vanligtvis ett knäfall utformat som en låg stoppad något lutande bänk. Under mässan kan församlingen knäfalla där för att motta nattvarden.

Skulle Evas mördare dricka hennes blod! och motta nattvarden!

Var Eva placerad som i en altarring där hon hittades bredvid sin hund.

PAB monogrammet och Rosornas Ö skulle kunna vara en förlåtelse.
PAB = Per Arne, Anneli och Berith.
Dom 3 personerna som umgicks med Eva den sista kvällen.
Och med den gör jag en speciell hälsning till rosornas ö.
Monogrammet PAB borde mina kusiner minnas.

Torsdag den 16e Oktober 2014: Denna dag är det Finn som har namnsdag.
Den 16e Oktober var också en FN dag.

Om man vill spinna vidare på det här med siffror så hade ju GN ett inlägg på facebook eller instagram där han slagit upp en gammal bibel på sidan 666. Vad är sannolikheten att man väljer just den sidan av en slump? 1-2 promilles chans? Eva kanske blev mördad som en del av en ritual, det skulle förklara valet av mordvapnet isåfall. Du kanske är på rätt spår med numerologin, primtal och dom binära talen och symboliken. Tur att det är någon som orkar spåna
Citera
2022-05-06, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Om man vill spinna vidare på det här med siffror så hade ju GN ett inlägg på facebook eller instagram där han slagit upp en gammal bibel på sidan 666. Vad är sannolikheten att man väljer just den sidan av en slump? 1-2 promilles chans? Eva kanske blev mördad som en del av en ritual, det skulle förklara valet av mordvapnet isåfall. Du kanske är på rätt spår med numerologin, primtal och dom binära talen och symboliken. Tur att det är någon som orkar spåna

Kan Eva ha blivit utvald enbart på grund av sitt namn ?
Eva är ett kvinnonamn, med innebörden (det hebreiska ordet) chawa, som betecknar den bibliska urmodern, livgivaren. Motsvarande ord i arabiskan är hava. Ordet är inte ett namn utan betyder helt enkelt att ge liv dvs. mänsklighetens livmoder.

Om det var ett ritualmord så kan Eva ha varit utvald.

Eva fick verkligen ge sitt liv, hon offrades av Gudfadern ?

Annelis ord om Evas mördare.
Det måste ha varit en galning!

Eva mördas på Tryggve dagen den 25e September.

– Jag var trygg i Kramfors. Jag tyckte det var den bästa platsen över huvud taget att vara på. Jag trivdes jättebra i Kramfors. Men med det där förstördes ju allting. Det var som om det var ett grått täcke över hela stan. Och jag var inte säker någonstans, berättar Anneli Söderström.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hela-marken-forsvann

Vart försvann allt blod från Eva, lite vatten löser inte upp blodet.
Blod är tjockare än vatten.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-05-06 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in