Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-06, 08:06
  #1
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
När det gäller Ebba Busch handlar det snarare om prioriteringar. Hon är partiledare och ensamstående med två yngre barn.

Hon har med andra ord ont om tid. Är det då Elle-galor med specialdesignade klänningar som hon ska prioritera?

Busch bestämmer såklart själv vad hon lägger tid på. Men det underliggande budskapet till väljarna är att det kanske inte är så roligt att vara partiledare. Det är skojigare med klänningar och fester.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-trivialiteter

Ny vecka, nytt snurrigt uttalande från Lena Mellin.
Denna gång gäller det vad ensamstående kvinnliga politiker gör på sin fritid.

Gäller Aftonbladets antifeminism alla kvinnor eller bara när man ständigt drevar mot Ebba Busch?
Citera
2022-05-06, 08:21
  #2
Medlem
tegelpanna123s avatar
Då förväntar jag mig att hon skriver liknande om politiker som gästar Nobelfesten och liknande arrangemang. Så jävla genomfalska människor som tar plats och tycker till🧐
Citera
2022-05-06, 09:07
  #3
Medlem
grungewhores avatar
Det är klassisk feminism: slå ner på de vackra och framgångsrika, för att påvisa hur grå bibliotekarier räddar liv, och kroppsaktivister är mer värda. Lena Melin är ökänd bag-in-box-slukare och är avundsjuk att hon skulle sett ut som kassler i samma dräkt.
Citera
2022-05-06, 09:30
  #4
Medlem
Hur kan en tidning gång på gång skriva negativa saker om högerpartierna men väldigt sällan om t.ex MP, S eller C?

Sverige är ett land som är på väg bort från allt som har med demokrati och yttrandefrihet att göra.
Citera
2022-05-06, 09:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-trivialiteter

Ny vecka, nytt snurrigt uttalande från Lena Mellin.
Denna gång gäller det vad ensamstående kvinnliga politiker gör på sin fritid.

Gäller Aftonbladets antifeminism alla kvinnor eller bara när man ständigt drevar mot Ebba Busch?

Så bara för att man är partiledare så får man inte ett par timmar en ledig dag ta på sig en fin klänning och roa sig? Vad är detta för nonsens? Alla är vi la fan människor som behöver roa sig någon gång. Om jag är busschafför så är jag fan inte det 24/7. Man är inte sitt yrke.
Citera
2022-05-06, 09:51
  #6
Medlem
AngieDs avatar
Vet inte vad jag stör mig mest på hennes röst eller utseende men hon verkar vara i personligt krig mot EBT, är det "Kakan" som sänt ut henne?
Citera
2022-05-06, 10:01
  #7
Medlem
Mikibus avatar
Kakan Hermansson och den där äckliga häxan på Aftonhoran borde skickas ut ur landet omedelbart.
Citera
2022-05-06, 10:05
  #8
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-trivialiteter

Ny vecka, nytt snurrigt uttalande från Lena Mellin.
Denna gång gäller det vad ensamstående kvinnliga politiker gör på sin fritid.

Gäller Aftonbladets antifeminism alla kvinnor eller bara när man ständigt drevar mot Ebba Busch?


Mellin demonstrerar en kvinnlig paradgren : Att förstöra rykte och vandel på någon som har gjort "fel" eller sagt något triggande. Käringen är helt befriat från det vi kallar sunt förnuft, men tyvärr säljer smörja som Mellin skriver
Citera
2022-05-06, 10:10
  #9
Medlem
När en viss kulturminister glassade runt, i svindyra kreationer, på diverse evenemang moraliserade inte Aftonbladets skribenter. Tvärtom, den kvinnan var ju miljöpartist.
Citera
2022-05-06, 10:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-trivialiteter

Ny vecka, nytt snurrigt uttalande från Lena Mellin.
Denna gång gäller det vad ensamstående kvinnliga politiker gör på sin fritid.

Gäller Aftonbladets antifeminism alla kvinnor eller bara när man ständigt drevar mot Ebba Busch?

Fattar inte riktigt. Det är okej att diskutera vem Fredrik Federlay väljer att knulla med, men det blir ett problem med att diskutera vilka sammanhang en förtroendevald väljer att visa sig i??

Det är inte så att den här tråden bygger på lite dubbelnugge för att man råkar gilla EBT just för tillfället??
Citera
2022-05-06, 10:15
  #11
Medlem
RedXs avatar
Det är något med Ebba som verkligen provocerar.

En smart och framgångsrik kvinnlig ledare… allt som feminismen hade kunnat önska. Om det inte vore för att hon inte är woke/vänster.

Ska man göra en idrottsanalogi så tror jag att de ser henne ungefär på samma sätt som man själv ser på en väldigt talangfull ung lirare som vuxit upp i ens eget lags upptagningsområde, men som valt att spela för de värsta rivalerna.

För att strö extra salt i såren är hon mer attraktiv än sina belackare, och sånt tenderar vara känsligt.
Citera
2022-05-06, 10:15
  #12
Medlem
CyberIngmars avatar
Så misogyni är nu acceptabelt från incel rödingar? Jag avskyr verkligen rödgröna med deras falska feminism, "flyktingvurmande", och antirasism. Rasism och hat mot kvinnor är helt 👌 om det riktas mot personer media anser är paria. Man låtsas vara för klimatet för att själv ta flyget till Spanien några gånger per år och den bensinslukande bilen genom Sverige på hemmaplan.

Jag ser framför mig slakten av Arpi om han ens tänkt tanken att skriva något liknande om exempelvis Lööf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback