2022-05-06, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag försvarar uthängningen av pappan, ja. Detaljerna kring våldtäkterna och chattloggarna hade de absolut kunnat avstå från.
På vilka grunder... Vems grunder... Du vill ha det som i USA med offentliga register för dömda brottslingar. Det kan diskuteras men tänk om pappan är 100% oskyldig. Vad säger personer av din sort då?
Citera
2022-05-06, 00:23
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1409vald
...
Men ni hade inte lagt upp videos helt utan förvarning till hela världens beskådan för att sedan utan kommentar skicka en länk till anhöriga. Ni hade använt ett precisionsvapen, inte en klusterbomb.

När jag fick den där länken skickad till mig en söndagseftermiddag skulle jag precis gå upp och tvätta håret på mitt äldsta barn. Maten var snart klar i köket. Jag öppnade helt oförberedd ett meddelande från en främling — och jag försvann. Ingen fanns där för att fånga mig, ingen var i närheten.
...
Om det var ansvariga för Dumpen som valde att informera på detta sätt så vittnar det ju om en sanslös arrogans och likgiltighet.
Citera
2022-05-06, 00:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag avskyr pedofiler, det är vidriga jävla as.
Det är ingen som säger att dom ska skyddas, men i detta fallet görs det på bekostnad av framförallt dottern och mamman. Jag kan inte ens föreställa mig om hur mamman mår i den här situation och speciellt inte när asen på Dumpen värnade så lite om barnets och mammans integritet att dom hängde ut mannen på detta vis och med så detaljerade chattloggar om vad han har fört upp i sin dotters underliv och så vidare, det är så djävulskt motbjudande och oseriöst.

Ingen har bett om anonymitet till mannen i fråga, utan anonymiteten bör gälla för hans offer. Det kunde ha stått en nära anhörig eller minderårig, brottet hade varit detsamma. Men att Dumpen i detalj publicerar vidriga chatten med så fruktansvärt innehåll som i detalj beskriver om vad han gör mot sin dotter är oförlåtligt.

Jag hade uppriktigt talat svårt att läsa den, fick en sån jävla klump i magen. Och det gjorde än mer ont när jag hittade mannen på sociala medier och såg den lilla dottern på hans sociala medier. Så jävla makabert.

Det är ju det som problemet, dumpen har ju uppstått som en följd av att rättssystemet inte ger barnen upprättelse och rättvisa. Vill inte samhället ha kvar dumpen så får samhället helt enkelt se till så att asen sitter inne. Länge.

Dumpen hade ju inte ens funnits om pedofilerna faktiskt satt inne, de som döms. Istället har vi ett system som i praktiken innebär att pedofilerna kan åka in och ut flera gånger om och återfalla i brott gång på gång. Grundproblemet är ju att man inte straffar dem hårt nog, vissa av dem får ju löjligt låga straff.

Att hänga ut dem är ju dumpens sätt att straffa dem där lagen sviker. Sedan kan man ifrågasätta varför de lägger upp detaljer och chattloggar i just detta fall, men det stora problemet är att dumpen ens ska behöva finnas.
Citera
2022-05-06, 00:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
På vilka grunder... Vems grunder... Du vill ha det som i USA med offentliga register för dömda brottslingar. Det kan diskuteras men tänk om pappan är 100% oskyldig. Vad säger personer av din sort då?

Ja, absolut. Mycket bra system.

Givet att någon faktiskt är dömd bortom tvivel. Hur menar du att pappan skulle vara oskyldig? Han har ju inte bara skrivit vad han gör med sin dotter, han har planerat träff med en vad han tror är en pedofilmamma för att få våldta barn. Han skrev även att pedofilmamman gärna får hålla i dottern så han kan våldta henne.

Om han bara snackar, så har han uppenbarligen pedofila fantasier till den grad att han aktivt bestämmer träff med pedofiler, och oavsett vad han själv gör handgripligen ska han ändå inte ha vårdnaden. Eller menar du att det är normalt?
Senast redigerad av -DaRude- 2022-05-06 kl. 00:33.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Om det var ansvariga för Dumpen som valde att informera på detta sätt så vittnar det ju om en sanslös arrogans och likgiltighet.
Nej det sanslösa ligger ligger i så fall att polis och socialtjänst vidtar åtgärder på inga andra grunder än journalistik. Det måste i så fall Aftonbladet vara goda att skriva om en gång till. Dvs om sig själva och hur polisen kunde gripa mannen. Jag vill veta varför.

"Han har ju inte bara skrivit vad han gör med sin dotter, han har planerat träff med en vad han tror är en pedofilmamma för att få våldta barn." Tyvärr. Du och jag kan inte diskutera saken.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag försvarar uthängningen av pappan, ja. Detaljerna kring våldtäkterna och chattloggarna hade de absolut kunnat avstå från. Jag är av den skolan att pedofiler aldrig ska komma undan rättvisan bara för att de ger sig på minderåriga och därför ska erhålla anonymitet per automatik, vilket du verkar föreslå. Det här är Sverige, där de redan får förmånliga påföljder. Att ge dessa människor ytterligare förmåner i form av frikort att hamna under radarn enbart pga deras val av offer är att dansa efter deras pipa ännu mer. Hade vi haft ett rättssystem som.satte dem bakom lås och bom livet ut hade detta inte varit ett problem, men nu vet vi ju att de alla är ute inom kort. Då krävs det ytterligare påföljder.

Det är bra att verkligheten visas upp.
Hur grymt och vidrigt det är när barn utsätts för övergrepp. När det ofattbara händer på riktigt. Mycket bra att detta uppdagades.
Tänk alla barn som lever i detta just nu utan att det uppmärksammas av någon.
Citera
2022-05-06, 00:33
Medlem
Citat:
Det är ju det som problemet, dumpen har ju uppstått som en följd av att rättssystemet inte ger barnen upprättelse och rättvisa. Vill inte samhället ha kvar dumpen så får samhället helt enkelt se till så att asen sitter inne. Länge.

Dumpen hade ju inte ens funnits om pedofilerna faktiskt satt inne, de som döms. Istället har vi ett system som i praktiken innebär att pedofilerna kan åka in och ut flera gånger om och återfalla i brott gång på gång. Grundproblemet är ju att man inte straffar dem hårt nog, vissa av dem får ju löjligt låga straff.

Att hänga ut dem är ju dumpens sätt att straffa dem där lagen sviker. Sedan kan man ifrågasätta varför de lägger upp detaljer och chattloggar i just detta fall, men det stora problemet är att dumpen ens ska behöva finnas.

Jag är för längre straff för pedofiler, väldigt mycket längre straff men inte på bekostnad av anhöriga, offer och oskyldiga. I USA är straffen extremt mycket hårdare men även där finns vigilantgrupper likt Dumpen så ditt resonemang om att det bara handlar om rättsystemet stämmer inte. Problemet är att Dumpen inte är förståndiga nog och dom saknar självinsikt.

Det är helt oförlåtligt att dom hängde ut den lilla utsatta flickan på det här sättet. Jag är övertygad om att du vill väl men det finns ingen instans i samhället där offer hängs ut på samma sätt som Dumpen har gjort med den lilla flickan. Det hade gott och väl räckt med att förklara om att det handlar om ett barn i mannens närhet men att dom dels avslöjar att det är just hans dotter samt i detalj beskriva hur hon har utsatts är bara hemskt.
Citera
2022-05-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är bra att verkligheten visas upp.
Hur grymt och vidrigt det är när barn utsätts för övergrepp. När det ofattbara händer på riktigt. Mycket bra att detta uppdagades.
Tänk alla barn som lever i detta just nu utan att det uppmärksammas av någon.

Ja, men inte att Dumpen är så jävla oskickliga och orimliga att Dumpen publicerar i detalj hur mannen förgriper sig på sitt egna barn eller att barnet i sig ens är hans, det hade inte gjort någon skillnad i storyn men just att dom frontar med att barnet är hans så exploaterar dom barnet någon ofantligt mycket.
Citera
2022-05-06, 00:39
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Nej det sanslösa ligger ligger i så fall att polis och socialtjänst vidtar åtgärder på inga andra grunder än journalistik. Det måste i så fall Aftonbladet vara goda att skriva om en gång till. Dvs om sig själva och hur polisen kunde gripa mannen. Jag vill veta varför.

"Han har ju inte bara skrivit vad han gör med sin dotter, han har planerat träff med en vad han tror är en pedofilmamma för att få våldta barn." Tyvärr. Du och jag kan inte diskutera saken.
Vad pratar du om? Inlägget jag citerade (från 1409vald) handlar ju om en äldre uthängning. Inte den senaste.
Citera
2022-05-06, 00:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Ja, men inte att Dumpen är så jävla oskickliga och orimliga att Dumpen publicerar i detalj hur mannen förgriper sig på sitt egna barn eller att barnet i sig ens är hans, det hade inte gjort någon skillnad i storyn men just att dom frontar med att barnet är hans så exploaterar dom barnet någon ofantligt mycket.

Ja barnet är hans och förutom övergrepp så handlar det även om incest.
Så såg verkligheten ut för detta stackars barn.
En verkligheten som inte ska sopas undan.
God natt.
Citera
2022-05-06, 00:55
Medlem
Vad gäller den senaste gäddan, så ser det ut som att han har tappat en del i vikt då hans ansikte är mycket smalare än de bilder på hans Facebook. Det som däremot gör det tydligt är att man ser ett födelsemärke på vänstra sidan av hans hals på senaste profilbilden, samma födelsemärke som syns i videon.
Citera
2022-05-06, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja barnet är hans och förutom övergrepp så handlar det även om incest.
Så såg verkligheten ut för detta stackars barn.
En verkligheten som inte ska sopas undan.
God natt.

En verklighet som inte ska sopas undan för främlingar menar du?
Dumpen hade all chans att sköta detta på ett snyggt sätt och rädda ett barn, istället hjälpte dom till att förvisso rädda det men även att exploatera henne och hennes mamma något ofantligt mycket för några ryggdunkningar.

Det fanns ingen anledning för Dumpen att publicera så vidriga meddelanden om dottern och hur han begår sexuella övergrepp mot henne och med vilka sexleksaker, det hade räckt med att skriva att barnet är en i hans närhet och sedan publicera saker som inte kan kopplas till just dottern. Men Dumpen sket fullständigt i detta och valde istället för att skriva ut alla detaljer och om barnets identitet. Det är så jävla fult. Noll respekt för offret och offrets mamma och deras integritet.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-05-06 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in