2022-05-05, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så stora hål gör ryska bomber och robotar. Helt sjukt att släppa sådant på människor.
https://twitter.com/DefenceU/status/1522263503905689600

Om man låter "hålen" vara i fred så syns de fortfarande om 100 år. Har vart i Verdun och Normandie.., och det syns än.
Citera
2022-05-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag litar mer på USA:s underrättelsetjänst. Dom har bevisat gång på gång att dom inte bara gissar.
Allt kan väl hända men varför skulle man deklarera krig mot Ukraina på sin älskade segerdag kan man undra. Ja, USA säkerhetstjänst är ofta tillförlitlig och dom berättar allt öppet, i alla fall då dom har en agenda som med massförstörelsevapen i Irak.

Sen borde överstelöjtnant Joakim Paasikivi läsa lite Sun Tzu för han har för många fel i allt han spottar ur sig. Hoppas inte svensk militär har för många av den usla klassen.
Citera
2022-05-05, 23:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Är dom inte lite uppgraderade då, har inte sett tornet flyga iväg som en champagnekork på en T90 än.

Jodå tornet popar fint på T90 med bara man får fyr på ammnutionskarusellen

https://i.postimg.cc/VsC0bQZ3/541.png
Citera
2022-05-05, 23:23
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Det lär ju i vart fall inte bli någon vidare vinst för Ryssland till den 9e?

Blir väl för några att gå i paraden och sedan direkt in i bussar för en tur till fronten...

Och vad skulle vinsten vara? 100% av Mariupol är nu certifierad boulebana? (Nazifri boulebana.)

Sedan vet jag inte om det är logiskt att Putin skulle tillkännage något som är negativt för folket/landet, som att man förklarar krig officiellt, eller kallar in reserver och värnpliktiga. Känns som att det borde göras någon annan dag, vilken annan dag som helst.
Citera
2022-05-05, 23:24
Medlem
Francois-Maries avatar
Another crocodile bites the dust. Flygande tank. Lever lika farligt som landlevande motsvarigheter.

https://www.youtube.com/watch?v=qVcjfui50MI

https://www.youtube.com/watch?v=hSMPZ-zlv6g
Citera
2022-05-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ge mig någon källa på hur mycket de använde då.

När jag ser bilder på Kiev ser jag inte att hela staden är sönderbombad.

Dom kom ju inte tillräckligt nära med sitt artilleri, svårt att skjuta sönder det som är utom räckvidd. Däremot lyckades dom ju träffa civila mål med sina oprecisions raketer.
Citera
2022-05-05, 23:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Att känna medlidande för människor i Mariupol är inte svårt..
Hur länge ska Zelensky och Biden låta den här Masakern fortgå ?
Du har rätt när det gäller Biden. Biden borde ge klartecken till att oskadliggöra Kreml en gång för alla.
Citera
2022-05-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
De ryska kackerlackorna har inte utrustning för att göra en stor mobilisering. Det finns bara på pappret och i Putlers lilla fantasivärld.
Självklart kan man mobilisera. Men det är inte till någon större nytta då man bara kan erbjuda dem en cykel med pyspunka till transport och ett handeldvapen från andra världskriget att kriga med. Allt modernt materiel är redan förbrukat och det skulle inte förvåna mig om till och med hjälmarna är sålda av genomkorrumperade generaler.

Men det klart, ett massanfall med 1 miljon man med handeldvapen varsomhelst längs fronten hade orsakat ett ryskt genombrott (och kanske en sexsiffrig mängd stupade ryssar på en dag). Men lyckan hade nog varit kortvarig för barnamördare V.Puttin.
Citera
2022-05-05, 23:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har vart på jobb i kväll, och det verkar ju inte ha skett så mycket vad jag fått med mig. En Ukrainsk motoffensiv.., javisst det är ju bra.
Men för mig är dagens goda händelse att Putin begärde den Israeliska statsministern om ursäkt. För tills nu har det inte funnits en tillstymmelse till att erkänna att man har fel, någonstans..,utan han har konstant "double down". Eskalerat dvs..
Första gången man inte skruvat upp på kokplattan..
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag håller med. En antydan om ödmjukhet. Och att han har någon sorts koll.

Hmm, vitryska presidenten visade också lite tveksamhet nyss, han sa att Rysslands "operation" inte gick bra, och att han inte ville ha krig med Ukraina.

Citat:

Vad ska de göra?
Citera
2022-05-05, 23:29
Medlem
Citat:

Förslagsvis kan ryssarna dra sig tillbaka till sitt eget land. Det är ingen utomstående som tvingar dem att kriga.
Citera
2022-05-05, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Kan nog vara sant att man inte kommer mobilisera för det lär knappast ge någon militärt övertag mer än att man får mer otränad trupp att kasta in bland de redan kraftigt förvirrade ryska trupperna. De flesta i ryska reserven har inte hållit i ett gevär på typ10 år enligt uppgifter.
Att Tass skriver att de inte ska mobilisera ökar onekligen risken för att de ska mobilisera. Ryska regeringen (med propagandaorgan) har hittills gjort tvärtemot vad man sagt varje gång.
Citera
2022-05-05, 23:31
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Dom gissade att irak hade massförstörelsevapen vilket visade sig vara heeeeelt fel.
Ja, för det var ju verkligen en gissning från USA.

Naturligtvis låg det en agenda bakom den s.k "gissningen" som du vill kalla det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in