2022-05-05, 17:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror allt kommer att lulla på som vanligt. Ryssland har ingen ny plan eller nya metoder. De kan bara strida på ett sätt. På måndag kommer Ryssland att kontrollera mindre territorier än de gör idag. Och de kommer att ha förlorat ytterligare 1000 soldater.

Vad ska de då fira på måndag?
Citera
2022-05-05, 17:59
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, så är det inte.

Den censur som finns därvidlag finns i Sverige. Huruvida du har tillgång till ex vis RT eller Sputnik är upp till din internetleverantör.

Jag har Bredband2 och dom har valt att inte censurera internet.
Där ser man!

Tack för informationen.
Citera
2022-05-05, 17:59
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man anföll med allt man hade under under en månad. Men man misslyckades.

Ge mig någon källa på hur mycket de använde då.

När jag ser bilder på Kiev ser jag inte att hela staden är sönderbombad.
Citera
2022-05-05, 18:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Ryssarna agerar just nu mycket värre än några nazister, ...

Hur menar du då?
Citera
2022-05-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vid Izium ser det ju ut som de försöker skära av den stora reträttvägen, M03, och inser Ryssen det kan det bli panikflykt bakåt. Finns ju också en bred flod som spärrar rysk reträtt österut där och sprängs bron över floden och Ukraina tar väg M03, blir det tufft för Ryssen.

Har du några källor på M03.

Det ligger två ukrainska brigader väster om den vägen men framrycker dom?
Citera
2022-05-05, 18:01
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
Därtill har även sabotageförband och de klassiska ryska diversionsförbanden försökt att inta Kiev. Mer eller mindre en soppa av samtliga förbandstyper Ryssland förfogar över.

Jag har överhuvudtaget inte hört något om VDV efter första dagarna, de måste ha haft väldigt stora förluster. Att landsätta fallskärmsjägare/influgen trupp på fientligt område kostar. Fråga tyskarna efter Kreta 41 eller engelsmännen efter Arnhem 44.
Citera
2022-05-05, 18:02
Medlem
Reimers avatar
Beträffande det faktum att ryssarna kunde komma in i Azovstal så finns det en förklaring om detta nu är sant.

Nu kanske man inte ska bedöma för hårt, det kan ju mycket väl vara tortyr som fick medlemmen av Azov att berätta om ingångarna till tunnlarna.

Citat:
A staff member at #Azovstal betrayed 🇺🇦 and told russians about underground tunnels that lead to the plant. That's why they launched their attack yesterday and currently the russians are trying to force their way onto Azovstal territory. #Mariupol

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1521910170040901638
Citera
2022-05-05, 18:03
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Läste du ens dina länkar?

Ja, jag har läst dom.

Det är källor om både C-14 inne i ukrainas städer och om bl.a. Azov.

Såg du filmen med Azov?

https://www.youtube.com/watch?v=d7wvNO_FFPE
Citera
2022-05-05, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tre dagar kvar till segerdagen! Hur ska Putte vinna kriget i helgen?
Det målet har han fått ge upp. Putin får nu nöja sig med att påstå att de är på väg att segra, även då kriget går värdelöst för Rysslands del.
Citera
2022-05-05, 18:06
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har du några källor på M03.

Det ligger två ukrainska brigader väster om den vägen men framrycker dom?

Inga bra källor, mer än att man kan se på kartan att de har en utbuktning som är på väg dit, och så såg jag en video som visade att de nu har artilleri inom skjutavstånd från vägen. Kan bli en ny rue morte, som vid Verdun. Tror de brigaderna (är det brigader?) ligger still men är nog beredda. Vad har du för bra karta där du ser grupperingen så?
Citera
Medlem
Det känns som kriget i Ukraina långsamt eskalerar och bygger upp spänningar också utanför det nuvarande konfliktområdet med risk för en våldsam urladdning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför inte?

Perfekt, då tar vi dem samtliga igen.

Citat:
Och? USA, NATO, Ukraina och våra medier ljuger konstant om allt och allting. Läs fakta, gå till grundkällorna och läs på om militär strategi.

Vem anser du inte ljuger "konstant om allt och allting" då?
Vilka är dina "grundkällor"?
Vad är din kompetens inom militärstrategi?

Citat:
Putin sade bokstavligt att han inte var intresserad att ta över Ukraina. Ingenting tyder på att de har försökt göra det.

Anser du dig kompetentare än de flesta västerländska militärstrateger och analytiker som anser tvärt om; att Ryssland visst försökte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in