2022-05-05, 23:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Alla alternativ är dåliga för Ryssland.

1 Mobilisering - Kanske inte funkar och Putin förlorar kontrollen av vad som är en vinst

2 Ingen mobilisering - Svårt att fortsätta kriget.

Blir det mobilisering faller ryssland ner i ett bottenlöst ekonomiskt träsk.

USAs industriella muskler kommer snabbt att pumpas igån. Fy satan när USA luktar krig på riktigt kan vi räkna med ett monster som vaknar. Dom gick upp till 15% BNP under koreakriget, nu är det på 4%. Om USA går in på hel front finns ingenting kvar av Ryssland.

Vi snackar alltså en faktor 100:1 i styrka.
Citera
2022-05-05, 23:08
Medlem
Snapcounts avatar
Har vart på jobb i kväll, och det verkar ju inte ha skett så mycket vad jag fått med mig. En Ukrainsk motoffensiv.., javisst det är ju bra.

Men för mig är dagens goda händelse att Putin begärde den Israeliska statsministern om ursäkt. För tills nu har det inte funnits en tillstymmelse till att erkänna att man har fel, någonstans..,utan han har konstant "double down". Eskalerat dvs..

Första gången man inte skruvat upp på kokplattan..
Senast redigerad av Snapcount 2022-05-05 kl. 23:11.
Citera
2022-05-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Varför skulle ryssarna mörda sin egna?
Fråga Lenin, Stalin, Beria, Brezjnev och gänget. Att mörda ryssar i drivor är en gammal rysk paradgren.

Och i fallet med barnamördare V.puttin så är det hans invasion av Donbas 2014 som orsakat eländet för lokalbefolkningen, rysktalande eller ej.
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har vart på jobb i kväll, och det verkar ju inte ha skett så mycket vad jag fått med mig. En Ukrainsk motoffensiv.., javisst det är ju bra.

Men för mig är dagens goda händelse att Putin begärde den Israeliska statsministern om ursäkt. För tills nu har det inte funnits en tillstymmelse till att erkänna att man har fel, någonstans..,utan han har konstant "double down". Eskalerat dvs..

Jag håller med. En antydan om ödmjukhet. Och att han har någon sorts koll.
Citera
2022-05-05, 23:12
Medlem
Att känna medlidande för människor i Mariupol är inte svårt..
Hur länge ska Zelensky och Biden låta den här Masakern fortgå ?
Citera
2022-05-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirgerJarl1990
Tom Påven verkar ha vaknat och kan inte längre blunda för det uppenbara. Snart kommer det inte råda några tvivel även hos den mest hjärntvättade att NATO provocerade fram detta krig.
Sluta hitta på. Påven sa inte det du påstår.

Faktum kvarstår, den skabbiga lilla råttan Puttler beordrade en invasion av Ukraina och allt blod är på hans händer. Det är ingen annans fel att idioten tog det mest korkade beslut någon diktator tagit på årtionden. Och som vanligt är det ryska folket som får lida, inte Puttler och hans miljadärskompisar.
Citera
2022-05-05, 23:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Så stora hål gör ryska bomber och robotar. Helt sjukt att släppa sådant på människor.
https://twitter.com/DefenceU/status/1522263503905689600
Citera
2022-05-05, 23:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Inom en nation där övrig infrastruktur knappt duger för åsnetransporter så är järnvägen det självklara alternativet för trupptransporter av värnpliktig kanonmat. Utöver rena läckor inifrån Kreml så har underrättelsetjänster världen över sannolikt granskat satellitbilder över aktiviteten på detta nät tämligen noggrant inför 9:e maj för att se hur (eventuella) förberedelser rimmar med Kremls nekande utsagor angående allmän mobilisering.
Citera
2022-05-05, 23:16
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Hur länge ska Putin låta den här massakern fortgå?

Blir så jävla tröttsamt med den här begåvningshandikappade dyngan som konstans spammas i tråden av er ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är både ett konventionellt krig mellan Ukraina och Ryssland, samt ett Proxykrig mellan väst och Ryssland.

Håller med, men enligt vissa här inne så är det inte ett proxykrig..
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror Ryssland redan har sitt bästa folk och bästa krigsmateriel engagerat. Rysslands prestige står på spel. Nationellt och internationellt. Laget är redan toppat. Vad skulle en mobilisering tillföra? Det vore dessutom ett erkännande att den här diskreta specialoperationen inte var nog för att kuva Ukraina.

Det tror jag med. Rykten säger att 90 % (nia nolla) av VDV är elimerat i Ukraina. 90 % av vad kan man fråga sig? Av de som de försökt landsätta mot Ukraina eller totala VDV?

VDV var en av hörnstenarna i den första offensiven. Att 90 % av de som lansattes mot UA är eliminerade låter inte osannolikt.

Frågan blir hur mycket av stolta VDV finns kvar? Hur mycket har sparats hemma? Eller är det så jävligt att ryssarna lyckats förgöra 90 % av VDV totalt i Ukraina?
Citera
2022-05-05, 23:17
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19

Nu är du väl ändå ute och snedseglar rejält. Är Ryssland och bara Ryssland som orsakar lidandet vi nu ser i Ukraina. Patetiskt att lägga det ansvaret på ett land som försvarar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in