2022-05-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Jag tror inte de får sälja med högre halt än 0.2 procent THC , men om du råkar känna någon med gröna fingrar så kan du be dom odla en runda ACDC till dig , det är typ 18 procent CBD har jag för mig och en till två procent THC , du kan läsa om den och många andra hög haltiga CBD strains på leafly , den här fått bra recensioner .

Rörde nog ihop det nu 0.2% stämmer bra. Vet du någon av strainsen som säljs på upgrade som ligger så högt som möjligt i thc som du kan tipsa om?

Känner tyvärr ingen som vågar odla. Är därför jag röker CBD-buds då och då. Saknar THC, men vill som sagt inte köpa på gatan eller beblanda mig med sånt folk.
Citera
2022-05-06, 00:26
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Rörde nog ihop det nu 0.2% stämmer bra. Vet du någon av strainsen som säljs på upgrade som ligger så högt som möjligt i thc som du kan tipsa om?

Känner tyvärr ingen som vågar odla. Är därför jag röker CBD-buds då och då. Saknar THC, men vill som sagt inte köpa på gatan eller beblanda mig med sånt folk.

Har tyvär ingen koll , jag tror inte det är någon större skillnad heller när det är så små mängder , CBD hämmar THC et redan mycket som det är . Har du provat någon med hög CBG halt ?
Citera
2022-05-06, 17:53
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Nöjet är på min sida Herr Aber !

Låter riktigt härligt ! På tala om joints, vad är det för rullpapper du kör med ? Jag passade på att prova det svenska märket GEML , hampa papper och hampa roaches utvecklat av studenter från Lund står det på förpackningen, dom brann långsamt och fint , är mer av en vapare ,men var nöjd med dom .

Jag vill även passa på att visa ett ganska coolt tillbehör för er som funderar på köpa en vape , storz and bickel har sjuka tillbehör för påfyllning av deras hylsor och grinders , Tyskt hantverk där de verkligen tänkt på allt , kommer lätt skaffa en storz grinder.

https://m.youtube.com/watch?v=zTp9lu_ubXw

Ha en trevlig kväll !

G-Rollz heter dom. Bra kvalitet enligt mig. Färdigrullade blunts man bara stoppar i grindad bud i. Följer med stoppningspinne och plaströr som gör det enkelt att stoppa in i som man sedan drar ur.
Mysigt smaksatta är bluntsen också

Köpte även Cyclones men blev jättebesviken, de var så torra så de gick sönder bara av att stoppa in lite bud i dom.

Nu blev jag sugen på ett par bloss

Hoppas ni får en riktigt skön helg!
Citera
2022-05-06, 18:03
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:

Jag vill även passa på att visa ett ganska coolt tillbehör för er som funderar på köpa en vape , storz and bickel har sjuka tillbehör för påfyllning av deras hylsor och grinders , Tyskt hantverk där de verkligen tänkt på allt , kommer lätt skaffa en storz grinder.

https://m.youtube.com/watch?v=zTp9lu_ubXw

Ha en trevlig kväll !

Oh det där såg smidigt ut.

Hade du en vape som klarade grindad bud? Var det pax 3? Är det smidig rengöring? Har du provat cbd hasch i den? Har läst att det kan rinna in i maskinen och paja den i vissa fall.

Klarar din vape både bud och juice? Skulle du rekommendera den du har eller gå på storz och bickel eller någon annan om pengarna inte spelar roll

Vill ha en som klarar både bud och juice och även hasch om det går. Portabel med batteri.

Kikar på att köpa en men är en liten jungel så blir yr
Citera
2022-05-06, 18:48
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Oh det där såg smidigt ut.

Hade du en vape som klarade grindad bud? Var det pax 3? Är det smidig rengöring? Har du provat cbd hasch i den? Har läst att det kan rinna in i maskinen och paja den i vissa fall.

Klarar din vape både bud och juice? Skulle du rekommendera den du har eller gå på storz och bickel eller någon annan om pengarna inte spelar roll

Vill ha en som klarar både bud och juice och även hasch om det går. Portabel med batteri.

Kikar på att köpa en men är en liten jungel så blir yr

Har en storz and bickel crafty+ det är en ört vape som klarar av örter och hasch , jag kan starkt rekommendera den , den förbränner i princip hela laddningen på samma gång så det räcker med ett bloss , vill du däremot ha en riktigt bra vape man kan gå att blossa på som inte värmer upp hela laddningen direkt så kan jag rekommendera den stilrena ört vapen firefly v2, något diskretare än storzen och mycket lätt att göra rent . Jag vet inte vilka vapes som klarar av juicer och örter , jag är dunder nöjd med storz . Min vän som är en cannabis älskare av rang var svin nöjd med sin firefly vet , enligt honom så märkte inte ens vakterna på olika krogar att det var en gräs vape , ser ut som ett större usb minne typ .

Ha en trevlig kväll !
Citera
2022-05-06, 19:56
Medlem
Citat:
Har tyvär ingen koll , jag tror inte det är någon större skillnad heller när det är så små mängder , CBD hämmar THC et redan mycket som det är . Har du provat någon med hög CBG halt ?

Nej, tips på strain?
Inne på cherry diesel eller purple ak47.
Citera
2022-05-06, 21:18
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Har en storz and bickel crafty+ det är en ört vape som klarar av örter och hasch , jag kan starkt rekommendera den , den förbränner i princip hela laddningen på samma gång så det räcker med ett bloss , vill du däremot ha en riktigt bra vape man kan gå att blossa på som inte värmer upp hela laddningen direkt så kan jag rekommendera den stilrena ört vapen firefly v2, något diskretare än storzen och mycket lätt att göra rent . Jag vet inte vilka vapes som klarar av juicer och örter , jag är dunder nöjd med storz . Min vän som är en cannabis älskare av rang var svin nöjd med sin firefly vet , enligt honom så märkte inte ens vakterna på olika krogar att det var en gräs vape , ser ut som ett större usb minne typ .

Ha en trevlig kväll !

Tack så mycket för svaret!
Citera
2022-05-07, 06:28
Medlem
Citat:
Ingen fara ! Jag hatar också att skriva på mobilen . Jag kände samma första gången jag använde CBD , nästan alla av dagens THC strains har för lite CBD , gillar inte känslan av att bara bli svin hög , för mig räcker det att kunna varva ner , tackar givetvis inte nej till någon hemodlad strain med en 1:1 ratio någon gång ibland men som du säger så är jag också positivt överraskad över CBD.

Är förövrigt principiellt emot att köpa gatu gräs , så CBD är perfekt för oss som bara vill varva ner och komma åt de medicinska anti inflammatoriska effekterna . Hoppas det går bra i fortsättningen med din nykterhet också .

En strain på 1:1 är just perfekt för dom som inte vill bli svinhöga med dom medicinska effekterna. Tror du menar en 1:20 strain.
Citera
2022-05-07, 09:43
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
En strain på 1:1 är just perfekt för dom som inte vill bli svinhöga med dom medicinska effekterna. Tror du menar en 1:20 strain.

Nej jag menade faktiskt en 50/50 ratio , tycker inte om dagens svin starka strains .
Citera
2022-05-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Nej, tips på strain?
Inne på cherry diesel eller purple ak47.
Skulle nog tippa på Sour AK47 från NaturalU.
Inte den mest kompakta budden, men fullt med Terpener och trikomer, smakar och luktar ljuvligt.
Det bästa med denna sort är dock nog inte varken smaken eller lukten utan dess effekt, vilket du kommer märka av efter bara ett par bloss!
Citera
2022-05-09, 14:02
Medlem
Hej! En fråga till er CB-experter. Jag går just nu på fotboja vilket inkluderar urinprov regelbundet. Har rökt gräs dagligen i många år. Beställde nu 15g från generalens hampa, vilket är under 0,2%THC. Men min fråga är om detta kommer ge utslag på mina UP? Jag är ju givetvis redan positiv men min tanke är att min thc halt borde sänkas även om jag röker CBD?

Mvh
Citera
2022-05-09, 21:07
Medlem
Galdars avatar
Herre jösses vad cherry diesel budsen var store från upgrade sidan , skojar inte om vissa vägde runt 6 gram , har bara sett större buds en gång tidigare , fat banana buds som vägde runt 8 gå styck. Imponerande .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in