2022-05-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo70
Växer kraftigt nu. Man köper upp sig till högre nivåer och får fler uppgifter (skapa likes på fb, tiktok …) Utlovas stora vinster om man placerar pengarna i hedgefond. Garanterar 400% vinst efter 6 månader. Så kombination av pyramidspel och ponziscam. Allt styrt med app och teams möten.

Synd att det växer kraftigt nu. Dom verkar ha slutat betala ut pengar till sina medlemmar.
Citera
2022-05-05, 16:12
Medlem
Uppgiften om att man slutat betala ut pengar? Hur säker är den uppgiften?

Jag vill tillägga att enligt upplägget får man tillbaka sin insats under månad 1. Dvs, det är liten vinst månad 1. De stora pengarna kommer från mån 2 och framåt. Lägg till att många säkert uppmuntras spara i deras ”fonder”. Vad jag kan se börjar detta florera i mars 2022, mitten av mars, vilket gör att många ska få sin ”lön” för månad 2 nu i mitten av maj.

Intressant uppgift tidigare i tråden att man hetsas värva bekanta osv.
Citera
2022-05-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalfaxen
Så är det alltid i pyramidspel. Inget ovanligt alltså.
Citera
2022-05-05, 18:44
Medlem
Citat:
Uppgiften om att man slutat betala ut pengar? Hur säker är den uppgiften?

Jag vill tillägga att enligt upplägget får man tillbaka sin insats under månad 1. Dvs, det är liten vinst månad 1. De stora pengarna kommer från mån 2 och framåt. Lägg till att många säkert uppmuntras spara i deras ”fonder”. Vad jag kan se börjar detta florera i mars 2022, mitten av mars, vilket gör att många ska få sin ”lön” för månad 2 nu i mitten av maj.

Vet inte mer än att senaste veckorna har utbetalningar till åtminstone en del av medlemmarna stoppats och medlemmarna har fått lite olika konstiga förklaringar till detta. Har en bekant som la in pengar i det här för ett tag sen, och nu stoppas utbetalningarna hon försöker göra, och fler verkar ha samma problem.

Det handlar inte om hur många månader du varit med, utan hur mycket pengar du satsat. Beroende på hur mycket du satsar så hamnar du på en viss nivå. Ju högre nivå, desto mer kan du tjäna (men det tar åtminstone en månad innan du fått tillbaka det du satsade).
Citera
2022-05-05, 21:29
Medlem
Tjena! Låt mig börja med att säga att jag inte jobbar för de här företaget och är inte här för att rekrytera någon med min kod haha. Men jag har använt mig utav detta sedan ett par veckor tillbaka, fick inbjudan via en kollega. Jag köpte VIP2 som det kallas för 300 dollar, har nu plockat ut cirka 150 till min Binance redan. Ska dock bli kul och se om jag kommer kunna fortsätta plocka ut efter att jag har tagit ut över 300 dollar som var det jag la in. Kollegan som fick in mig i det här har VIP5 som kostar 3000 dollar, han har personligen visat sina uttag till mig på sin mobil som ligger på över 7000 dollar. Dock vet jag inte om det beror på för att han bjuder in folk eller inte. Återkommer senare hur vida jag fortsätter att få utbetalningar eller inte efter att det gått över 300 dollar.
Citera
2022-05-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomguy313
Tjena! Låt mig börja med att säga att jag inte jobbar för de här företaget och är inte här för att rekrytera någon med min kod haha. Men jag har använt mig utav detta sedan ett par veckor tillbaka, fick inbjudan via en kollega. Jag köpte VIP2 som det kallas för 300 dollar, har nu plockat ut cirka 150 till min Binance redan. Ska dock bli kul och se om jag kommer kunna fortsätta plocka ut efter att jag har tagit ut över 300 dollar som var det jag la in. Kollegan som fick in mig i det här har VIP5 som kostar 3000 dollar, han har personligen visat sina uttag till mig på sin mobil som ligger på över 7000 dollar. Dock vet jag inte om det beror på för att han bjuder in folk eller inte. Återkommer senare hur vida jag fortsätter att få utbetalningar eller inte efter att det gått över 300 dollar.

Har du fått någon logisk förklaring till varför man ska betala insats för att ”klicka”?

Vad jag förstår får man procent på den insats den man rekryterar betalar.
Citera
2022-05-05, 22:03
Medlem
Citat:
Har du fått någon logisk förklaring till varför man ska betala insats för att ”klicka”?

Vad jag förstår får man procent på den insats den man rekryterar betalar.

Enligt deras beskrivning så behövs insatsen för att se att man har "trogna" uppgiftstagare. För att de har gjort till sig ett avtal för att leverera ett visst antal likes. Men när kollegan visade sina uttag på flera tusen dollar så kunde jag inte motstå att pröva haha.. men förmodligen har han kunnat det för att han bjudit in flera personer som köpt den högsta VIP-nivån.

Man får en en slags provision direkt när den man bjudit in köper VIP. Sedan får man några dollar per dag för dens uppgifter också. Allt detta beroende på vilken VIP de har köpt (1-5).
Citera
2022-05-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomguy313
Enligt deras beskrivning så behövs insatsen för att se att man har "trogna" uppgiftstagare. För att de har gjort till sig ett avtal för att leverera ett visst antal likes. Men när kollegan visade sina uttag på flera tusen dollar så kunde jag inte motstå att pröva haha.. men förmodligen har han kunnat det för att han bjudit in flera personer som köpt den högsta VIP-nivån.

Man får en en slags provision direkt när den man bjudit in köper VIP. Sedan får man några dollar per dag för dens uppgifter också. Allt detta beroende på vilken VIP de har köpt (1-5).

Tack för informationen! Intressant! Jag har bekanta som gett sig in i detta, men jag har varit skeptisk. Räknar man på det över tid är det ju enorma summor som ska utbetalas i ”lön” framöver. Antar de som kom in tidigt kan göra sig en hacka. Sen får de väl stänga av mobilen när allt rasar och de vänner de rekryterat börjar ringa.

Ska bli intressant att se hur det går för dig! Du har ju fått tillbaka en del iaf.
Citera
2022-05-06, 16:23
Medlem
pazookens avatar
Gick med i slutet av februari, gick in med vip2 för 300 dollar. Idag har jag tagit ut över 900 dollar.

Det är ju uppenbarligen ett pyramidschema, men det fungerar som det ska hitills.
Citera
2022-05-06, 17:29
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Pyramiden funkar bra för dem som är tidiga in. Min källa gick in på VIP5 vilket kostade närmare 30 lax, men han har plockat ut nånstans mellan 70 och 80 lax hittills utan att värva någon alls. Dock är ju allt oskattat, och som någon nämnde ovan ska det troligen betalas arbetsgivaravgifter också.

Men som sagt, finns inte ett jävla företag som skulle betala 25 spänn per klick när du kan få en indier att göra 1000 klick för en dollar.

Klickandet ser jag bara som fernissa, man måste ju få det att framstå som att man gör ett jobb. De som kommer stå med ägg i ansiktet är de som kommer in nu och framåt, och de vänner som värvat in hela familjen.
Citera
2022-05-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Pyramiden funkar bra för dem som är tidiga in. Min källa gick in på VIP5 vilket kostade närmare 30 lax, men han har plockat ut nånstans mellan 70 och 80 lax hittills utan att värva någon alls. Dock är ju allt oskattat, och som någon nämnde ovan ska det troligen betalas arbetsgivaravgifter också.

Men som sagt, finns inte ett jävla företag som skulle betala 25 spänn per klick när du kan få en indier att göra 1000 klick för en dollar.

Klickandet ser jag bara som fernissa, man måste ju få det att framstå som att man gör ett jobb. De som kommer stå med ägg i ansiktet är de som kommer in nu och framåt, och de vänner som värvat in hela familjen.

Precis, verkar vara en kombination utav pyramidspel och ponzibedrägeri. Jag har snart gått +-0, ser hela tiden till att ta ut till min Binance ifall det crashar. Har inte vågat gå högre än VIP2 än. Skatten finns det väl dock kryphål till? Jag har använt de pengar jag tagit ut, via Binance egna VISA kort när jag handlar i butiker, men ja, lagligt sett så är det ju en vinst som ska skattas. Plattformen är ju dock relativt ny så det kanske håller i några månader till innan de kraschar.
Citera
2022-05-06, 22:06
Medlem
det är legit

skickat från min koenigsegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in