2022-05-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det har nok aldri vært noen plan om kryptoinvestering. RU har nok heller aldri hatt
noen reelle drømmer om å starte mining-fabrikk.

Nei, jeg tror RU er en ulv i fåreklær som nå er i ferd med å bli avslørt.
Som du ser på Facebook snakker han om å starte med mining allerede 20. juni 2017. Å tro at alt dette er en dekkoperasjon for å skjule et fremtidig drap, blir for drøyt.
Citera
2022-05-05, 18:20
Medlem
Veldig interessant artikkel i VG i dag.

Det minner meg på at noen i tråden for lenge siden har nevnt at THs kompanjong FS skal ha vist stor interesse for, og investert i, kryptovaluta. Om det er som privatperson, eller som proff investor i ett eller to av de selskapene han er daglig leder i, og som han eier (45%) sammen med TH (45%) og avismann BB og sopran (10%), at FS skal ha investert i kryptovaluta, er uvisst. Eierforholdene i investeringsselskapene er sanne.

Men, er det sant at FS har investert i kryptovaluta?

I så fall, jeg kan vanskelig se for meg at TH ville ha akseptert at FS investerte midler i F1Funds og eller F2Funds, uten at TH hadde satt seg inn i kryptovaluta selv, og godkjent investeringene. Alternativt har FS investert som privatperson, men, det ville like fullt ikke være usannsynlig om TH har hentet kunnskap og knowhow fra FS. Dersom dette er sant da.

Men, om det er noe sannhet i dette, så er det ganske åpenbart at TH under planleggingen hadde behov for en kryptokontakt som kunne ofres, og hives under bussen når den tid kom. Og fungere som syndebukk. Og lynavleder.

Jeg synes RU passer godt inn i et slikt tenkt scenario.

Og passer egentlig nesten enda bedre som syndebukk, etter info i VG i dag. Fra RU kan det gå både åpne og skjulte forbindelser til et mye større kryptomiljø. Som politiet kan etterforske og trøye seg med i årevis. Antar jeg.
Senast redigerad av kornblomst 2022-05-05 kl. 18:22.
Citera
2022-05-05, 18:28
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, som jeg nevnte for noen dager siden; det vil komme mer.

VG visste om dagens avsløring da jakten på SIM-kortet ble kjent.
Informasjonen posisjoneres ut. Det viser at man sier ikke alt.

Langt på vei bekreftes de opplysningene jeg kom med i mitt lengre innlegg for et par dager siden.

Spesielt dette med tilknytningen RU har hatt til området rett ved Bunnpris-butikken som er sporet opp.
Nærheten til et aktivt kryptomiljø som også RU deltok i. Foredragene jeg nevnte som VG skriver om nå.

Forumet fanget ikke opp informasjonen i nevneverdig grad, sikkert fordi innlegget mitt ble litt langt.
I stedet kokte tråden bort i nye spørretimer, avsporinger og andre runddanser om uvesentligheter.

Men det er greit at vi får det bekreftet offentlig gjennom VG.

Tusen takk for innside-informasjon!!
Ligger det flere artikler/mer informasjon "på vent" den nærmeste tiden? 🙏🙏🤩
Citera
2022-05-05, 18:31
Medlem
Citat:

Langt på vei bekreftes de opplysningene jeg kom med i mitt lengre innlegg for et par dager siden.

Spesielt dette med tilknytningen RU har hatt til området rett ved Bunnpris-butikken som er sporet opp.
Nærheten til et aktivt kryptomiljø som også RU deltok i. Foredragene jeg nevnte som VG skriver om nå.

Forumet fanget ikke opp informasjonen i nevneverdig grad, sikkert fordi innlegget mitt ble litt langt.
I stedet kokte tråden bort i nye spørretimer, avsporinger og andre runddanser om uvesentligheter.

Jo jo, fanget det opp 👍 Bra innlegg. Tror ikke det hjelper å sitte stille i båten lenger. Det lureste RU kan gjøre nå er å endre forklaring igjen. Denne gang for å si sannheten
Citera
2022-05-05, 19:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Som du ser på Facebook snakker han om å starte med mining allerede 20. juni 2017. Å tro at alt dette er en dekkoperasjon for å skjule et fremtidig drap, blir for drøyt.

Hvorfor er det drøyere enn f.eks. å forkle et drap som en kidnapping?

RUs troverdighet har falt som en stein.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Men, er det sant at FS har investert i kryptovaluta?

I så fall, jeg kan vanskelig se for meg at TH ville ha akseptert at FS investerte midler i F1Funds og eller F2Funds, uten at TH hadde satt seg inn i kryptovaluta selv, og godkjent investeringene. Alternativt har FS investert som privatperson, men, det ville like fullt ikke være usannsynlig om TH har hentet kunnskap og knowhow fra FS. Dersom dette er sant da.

Det er ikke helt utenkelig at FS har en finger i kryptoverden.
Det er heller ikke utenkelig at TH har "godkjent" noe slikt, da han ifølge
FS kun er "passiv eier" i Financial Funds.
Senast redigerad av Svartediket 2022-05-05 kl. 19:23.
Citera
2022-05-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tydelig at noen følger med på tråden her

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Kw8lr/loerenskog-saken-kryptomiljoe-hadde-moeter-ved-bunnpris-butikken
Ja, det var den butikken det var så veldig styrete å dra til, i følge noen.
Citera
2022-05-05, 19:42
Medlem
Citat:

Jeg noterte meg hvert ord, der var et rigtig godt innlegg. Slett ikke for langt. Keep it coming👍
Senast redigerad av Ittno 2022-05-05 kl. 19:54.
Citera
2022-05-05, 19:51
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Litt morsomt.

Hvis man opponerer mot den gjeldende troen på politiet og VG, så omtales man som et troll.

Det stemmer ganske bra med hvordan jeg tenker om verden og tastaturkrigere spesielt, de kan veldig lite, men de tror veldig mye, de tror faktisk så mye at overtror.

Folkens! Snart dukker solen opp, den vil avsløre at politiet knapt etterforsket Lørenskogsaken.

De brukte i stedet tiden på å lete etter beviser på at TH er skyldig.

De er gode på sånt, ref Bertheussen-saken, men de kan dessverre svært lite om hvordan man agerer når man virkelig etterforsker.

Hei. Takk for at du står i mot rævslekeriet man ser 98% driver med her inne.

Det de driver med her er favoritt sport nr 1 i Norge. Nemlig å endevende andres privatliv.

Det er et trist syn å lese her inne, hvorpå nær samtlige tror bli dt på politi og vg. Da snakkrr vi seriøst historieløse TV tittere, som under påskudd av å "etterforske", får utløp for Norsk smålighet, dyneløfting og utløp mot de som fikk til og har noe, i mottsettning til crewet her.

Med bakgrunn i en annen sak, der publikum gjorde politiets arbeide, kan jeg med sikkerhet si st her inne gjøres det ikke ett forsøk engang.

Det er kun etteraping av vg og snuten med stort sett null egne tanker.

Jeg blir slått ut av rævsleikeri og historiløse folk, fordi de simpelt hen GIDDER IKKE eller EVNER IKKE, å lese mellom linjene og se ssken for det den er, nrmlig full av vg og og politi piss frs stsrten og frem til den dag i dag.

Den hjerneløse massen som driver her inne stiller ingeb kritiske spørsmål og det felles inntrykket gjør meg bekymret for den nssjonale mentale tilstanden.

Endte "typisk norsk å være god", med å skape "kunstig intelligens'?

Slik at "alt går" feks i saker som dette? Bare å hive ut det ene dummere en det andre til stor applaus, fra norges mest tragiske "dokumentar" om "etterforskning"?

Det er jo bare å lese tråden og se selv.

Så takk for at EN våger være kritisk til juge VG og frimurer politi- banden.
Citera
2022-05-05, 20:04
Medlem
Så takk for at EN våger være kritisk til juge VG og frimurer politi- banden.[/quote]

Hm… Trodde det var TH som var logebror
Citera
2022-05-05, 20:44
Medlem
Det er nå et år siden Politiet gikk ut med at:

"De mener det er få som hadde så avansert kryptokompetanse i 2018 kombinert med vilje til å bruke vold."

Nå et år senere peker de på hvor disse få sannsynligvis har vanket og kjøpt sim-kort brukt i forbrytelsen.

Hva blir det neste tro?
Citera
2022-05-05, 20:49
Medlem
En omtrentlig liste

juni 2017 kommer for å se/prøve Norges første bitcoin minibank
juli 2017 kjøper kontantkort +47 40 74 56 68
27 november 2017 innhenter informasjon om hvordan kjøpe mye Monero
7. juni 2018 kjøper en kopi av Ole Henrik Golfs pass
28 juni 2018 oppretter en pasted.co dokument med passord "anne"
7 juli 2018 oppretter E-postadressen ohgolf@mail.com
7 juli 2018 oppretter brukerkontoer hos KuCoin og Binance
9 juli 2018 oppretter brukerkonto hos Huobi
10 juli 2018 overfører Dash til Huobi-kontoen
august 2018 kjøper sko på Spar Kjøp og Strips på Biltema
september 2018 forfatter kidnappings brevet
oktober 2018 kjøper brevpapir og konvolutt fra Clas Ohlson
31. oktober 2018 presenterer kidnappings brevet
Citera
2022-05-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Hei. Takk for at du står i mot rævslekeriet man ser 98% driver med her inne.

Det de driver med her er favoritt sport nr 1 i Norge. Nemlig å endevende andres privatliv.

Det er et trist syn å lese her inne, hvorpå nær samtlige tror bli dt på politi og vg. Da snakkrr vi seriøst historieløse TV tittere, som under påskudd av å "etterforske", får utløp for Norsk smålighet, dyneløfting og utløp mot de som fikk til og har noe, i mottsettning til crewet her.

Med bakgrunn i en annen sak, der publikum gjorde politiets arbeide, kan jeg med sikkerhet si st her inne gjøres det ikke ett forsøk engang.

Det er kun etteraping av vg og snuten med stort sett null egne tanker.

Jeg blir slått ut av rævsleikeri og historiløse folk, fordi de simpelt hen GIDDER IKKE eller EVNER IKKE, å lese mellom linjene og se ssken for det den er, nrmlig full av vg og og politi piss frs stsrten og frem til den dag i dag.

Den hjerneløse massen som driver her inne stiller ingeb kritiske spørsmål og det felles inntrykket gjør meg bekymret for den nssjonale mentale tilstanden.

Endte "typisk norsk å være god", med å skape "kunstig intelligens'?

Slik at "alt går" feks i saker som dette? Bare å hive ut det ene dummere en det andre til stor applaus, fra norges mest tragiske "dokumentar" om "etterforskning"?

Det er jo bare å lese tråden og se selv.

Så takk for at EN våger være kritisk til juge VG og frimurer politi- banden.
Citat:
Nå er tiden inne for en ekstern granskning av knytningene mellom politiansatte og såkalte «hemmelige brorskap».

Disse medlemskapene utfordrer nemlig rettssikkerheten, og er i strid med viktige etiske retningslinjer i politiet som integritet, habilitet og åpenhet. Det må kartlegges hvor stort omfang dette er, og dernest vurdere å lage et regelverk som forbyr slike medlemskap.

Viktigheten av dette ble underbygd i medias fremstilling fra nevnte historie i Oslo politidistrikt hvor det kom frem at kameratskapet mellom losjemedlemmer innebærer en «forpliktelse» om å hjelpe sine «edsvorne brødre».
https://www.politiforum.no/debattinnlegg/forby-medlemskap-i-losjer-for-politiansatte/225736
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in