2022-05-05, 16:30
Medlem
Tydelig at noen følger med på tråden her

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Kw8lr/loerenskog-saken-kryptomiljoe-hadde-moeter-ved-bunnpris-butikken
Citera
2022-05-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg begynner å ane at hele denne "kryptointeressen" til RU er en konstruksjon og et skalkeskjul.
Han har tilegnet seg nødvendig informasjon ved å oppsøke "miljøet" i form av nettfora, og også
denne Kasbah Hub. Jeg tror ikke på "kokt ris"-historien.
Det hadde vært interessant å vite hvorfor RU bestemte seg for å oppsøke TH. Var TH omtalt i noen avisartikler tidlig i 2017 eller i 2016 som RU kan ha lest?
Når ble RU kjent med THs sønn?

Var RU i kontakt med andre potensielle investorer?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-05 kl. 16:47.
Citera
2022-05-05, 16:55
Medlem
Ser ut til at RU kan ha bidratt med både «oppskrift» og «ingredienser» til dette.

Så spørs det da om guttungen fikk tilbud om å grise til henda eller om noen så sitt snitt i å helt og holdent mele sin egen kake.

I tilfelle sistnevnte, lurt, er det kanskje på tide at RU bestemmer seg for at nå skal det bli andre boller!
Senast redigerad av Kokadu 2022-05-05 kl. 16:57. Anledning: Endringer
Citera
2022-05-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"I politiavhør har «Kryptomannen» forklart at han deltok på to eller tre møter som ble holdt i kontorfellesskapet på Alexander Kiellands plass i 2017 – og muligens i 2018. Ifølge «Kryptomannen» dreide møtene seg om kryptovaluta, mining og strømforbruk.
I tillegg forklarte han at han nevnte sitt eget kryptoprosjekt og at han hadde en potensiell investor fra strømbransjen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Kw8lr/loerenskog-saken-kryptomiljoe-hadde-moeter-ved-bunnpris-butikken

Da kan det kanskje hende at ganske mange hadde kjennskap til RUs kryptoforretningsplaner med en potensiell investor fra strømbransjen.
Ja GM var nok en luring som bare lyttet på det RU fortalte i miljøet og så la sin egen plan.
Citera
2022-05-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Greit nok det at vi får svarer på noen av våre spørsmål via VG ellers blir det fort kjedelig og folk mister interessen.
Citera
2022-05-05, 17:12
Medlem
Kunne man kjøpe Bitcoin i denne minibanken anonymt ?

Hva med bilder og video fra møtene. Har man sjekket det ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-05-05 kl. 17:19.
Citera
2022-05-05, 17:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det hadde vært interessant å vite hvorfor RU bestemte seg for å oppsøke TH. Var TH omtalt i noen avisartikler tidlig i 2017 eller i 2016 som RU kan ha lest?

Hvem oppsøkte hvem? Det vet vi strengt tatt ikke.
Kan vi vite med sikkerhet at båtturen var avgjørende for "samarbeidet" mellom RU og TH?
Vi har kun de involvertes ord for det. For alt vi vet kan RU og TH ha møtt hverandre tidligere
og ved andre anledninger. Begge er med i pistolklubber, f.eks.

Hvor lenge har RU og TEH kjent hverandre? Hva er koblingen, og hvordan ble de kjent?
Citera
2022-05-05, 17:20
Medlem
Citat:

Godt spørsmål mtp når RU og TEH ble kjent. Før på FB var det mulig å søke på ett random vennskap, men tror ikke det er mulig. Usikker på om det er noen måte å finne ut når de ble venner på FB, før så tror jeg vennene sto i kronologisk rekkefølge fra nyeste til gammleste, usikker på om det er sånn nå.
Citera
2022-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Ja, som jeg nevnte for noen dager siden; det vil komme mer.

VG visste om dagens avsløring da jakten på SIM-kortet ble kjent.
Informasjonen posisjoneres ut. Det viser at man sier ikke alt.

Langt på vei bekreftes de opplysningene jeg kom med i mitt lengre innlegg for et par dager siden.

Spesielt dette med tilknytningen RU har hatt til området rett ved Bunnpris-butikken som er sporet opp.
Nærheten til et aktivt kryptomiljø som også RU deltok i. Foredragene jeg nevnte som VG skriver om nå.

Forumet fanget ikke opp informasjonen i nevneverdig grad, sikkert fordi innlegget mitt ble litt langt.
I stedet kokte tråden bort i nye spørretimer, avsporinger og andre runddanser om uvesentligheter.

Men det er greit at vi får det bekreftet offentlig gjennom VG.
Citera
2022-05-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, som jeg nevnte for noen dager siden; det vil komme mer.

VG visste om dagens avsløring da jakten på SIM-kortet ble kjent.
Informasjonen posisjoneres ut. Det viser at man sier ikke alt.

Langt på vei bekreftes de opplysningene jeg kom med i mitt lengre innlegg for et par dager siden.

Spesielt dette med tilknytningen RU har hatt til området rett ved Bunnpris-butikken som er sporet opp.
Nærheten til et aktivt kryptomiljø som også RU deltok i. Foredragene jeg nevnte som VG skriver om nå.

Forumet fanget ikke opp informasjonen i nevneverdig grad, sikkert fordi innlegget mitt ble litt langt.
I stedet kokte tråden bort i nye spørretimer, avsporinger og andre runddanser om uvesentligheter.

Men det er greit at vi får det bekreftet offentlig gjennom VG.
Vel, 15 minutter etter ditt innlegg, spurte jeg om RU hadde vært på disse møtene.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-05-05, 17:43
Medlem
Hvis det ikke var RU som kjøpte startpakken. Så må jo GM nå tenke, at det var bra han kjøpte startpakken akkurat der han fikk høre om krypto investoren TH av RU.
Citera
2022-05-05, 18:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis det ikke var RU som kjøpte startpakken. Så må jo GM nå tenke, at det var bra han kjøpte startpakken akkurat der han fikk høre om krypto investoren TH av RU.

Det har nok aldri vært noen plan om kryptoinvestering. RU har nok heller aldri hatt
noen reelle drømmer om å starte mining-fabrikk.

Nei, jeg tror RU er en ulv i fåreklær som nå er i ferd med å bli avslørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in