2022-05-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hva tenker du om at RU har forklart at TH var svært interessert i monero?

TH spurte så mye om monero at han på et tidspunkt så det nødvendig å advare milliardæren om farene for å bli offer for kriminelle aktører i kryptomarkedet siden denne valutaen er så populær blant de som driver med lyssky betalinger.
Hvis det er sant, så ville vel TH plassere litt penger i Monero.
Citera
2022-05-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Hvis det er sant, så ville vel TH plassere litt penger i Monero.

Hvorfor har TH glemt dette? Han sier han ikke husker å ha hørt noe om monero.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-05-05 kl. 13:58. Anledning: Tilføyelse
Citera
2022-05-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvorfor har TH glemt dette? Han sier han ikke husker å ha hørt noe om monero.
Jeg sa, hvis det er sant. Men la oss si det er sant. I så fall er årsaken til at han ville plassere penger i Monero, den at han ville skjule litt penger, og det er jo ikke noe man vil snakke med myndighetene om.

Å tro at han snakket med RU om Monero fordi han planla å drepe sin kone i en fiktiv kidnapping. Forutsetter at han er dum som et stykke brød, dvs. mindre intelligent, noen han ikke er.
Citera
2022-05-05, 14:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Å tro at han snakket med RU om Monero fordi han planla å drepe sin kone i en fiktiv kidnapping. Forutsetter at han er dum som et stykke brød, dvs. mindre intelligent, noen han ikke er.

TH er en bløff, og RU likeså. Kanskje derfor de fant sammen.
Citera
2022-05-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH er en bløff, og RU likeså. Kanskje derfor de fant sammen.
Hverken du eller jeg er milliardærer. Mens han snart er mange milliardær.
Citera
2022-05-05, 14:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hverken du eller jeg er milliardærer. Mens han snart er mange milliardær.

Penger gir ingen troverdighet. Man må ha integritet. En bløff er en bløff.
Citera
2022-05-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det är ordentligt graverande för mannen om han opåkallat börjar snacka om krypto i ett förhör långt innan krypto blivit allmänt känt i utredningen.

Antingen så är mannen extremt intresserad av kryptovaluta och bygger riggar själv och det är då därför naturligt för han att snacka med allt och alla om hans specialintresse.

Eller så är han inblandad i saken.

Ja. Og han snakker ikke bare om monero. Han snakker også om kidnapping.

RU forklarer i avhøret at monero har vært brukt i internasjonale kidnappingssaker, noe som sannsynligvis skyldes at han har misforstått begrepet “ransomware”.

Avslører han seg her som opphavsmannen til det håbløse opplegget “monero + kidnapping”?

Har ikke hørt om andre monero-kidnappinger i hvert fall. Har dere?
Citera
2022-05-05, 15:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Ja. Og han snakker ikke bare om monero. Han snakker også om kidnapping.

RU forklarer i avhøret at monero har vært brukt i internasjonale kidnappingssaker, noe som sannsynligvis skyldes at han har misforstått begrepet “ransomware”.

Like sannsynlig at han later som om han har misforstått, for å fremstå dummere (og dermed mer uskyldig) enn han er.

Citat:
Avslører han seg her som opphavsmannen til det håbløse opplegget “monero + kidnapping”?

Har ikke hørt om andre monero-kidnappinger i hvert fall. Har dere?

Googler man de to stikkordene får man mange treff, men de fleste leder til denne saken.

Undres på om RU er like fascinert av krypto nå som for 4-5 år siden.
Eller om han prøver å se for seg hvordan han kan begrense soningstiden mest mulig.
Tenker han bør ta en telefon til Svensson snart.
Citera
2022-05-05, 16:10
Medlem
Da antyder VG ar RU er kjøper av kontantkortet på St Hanshaugen...

Jeg håper denne saken kan få hvile snart...

Jeg kommer tilbake når saken er løst. Forhåpentligvis i år.
Citera
2022-05-05, 16:14
Medlem
[quote=Svartediket|80131116]Like sannsynlig at han later som om han har misforstått, for å fremstå dummere (og dermed mer uskyldig) enn han er.

Googler man de to stikkordene får man mange treff, men de fleste leder til denne saken.

Ikke sikker på jeg forstår hva du mener her.

RU begynner uoppfordret å snakke om monero og kidnappinger. Det er vel ikke ett tegn på uskyld, men heller motsatt og veldig avslørende.

Litt a la: “Er det du som har slår Per i hodet med en spade?” “Nei, absolutt ikke og det var for øvrig en hammer”

Opplegget monero og kidnapping er en misforståelse. Denne misforståelsen står det RUs navn på(så mye for den høye IQ). Det er det som etter min mening sannsynliggjør han som brevskriver. Alternativt inspirator for brevskriveren
Citera
2022-05-05, 16:16
Medlem
"I politiavhør har «Kryptomannen» forklart at han deltok på to eller tre møter som ble holdt i kontorfellesskapet på Alexander Kiellands plass i 2017 – og muligens i 2018. Ifølge «Kryptomannen» dreide møtene seg om kryptovaluta, mining og strømforbruk.
I tillegg forklarte han at han nevnte sitt eget kryptoprosjekt og at han hadde en potensiell investor fra strømbransjen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9Kw8lr/loerenskog-saken-kryptomiljoe-hadde-moeter-ved-bunnpris-butikken

Da kan det kanskje hende at ganske mange hadde kjennskap til RUs kryptoforretningsplaner med en potensiell investor fra strømbransjen.
Citera
2022-05-05, 16:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
"
Da kan det kanskje hende at ganske mange hadde kjennskap til RUs kryptoforretningsplaner med en potensiell investor fra strømbransjen.

Jeg begynner å ane at hele denne "kryptointeressen" til RU er en konstruksjon og et skalkeskjul.
Han har tilegnet seg nødvendig informasjon ved å oppsøke "miljøet" i form av nettfora, og også
denne Kasbah Hub. Jeg tror ikke på "kokt ris"-historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in