2022-05-05, 11:32
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Tja varför inte, Sverige har som tradition att apa efter USA.
Sedan har Sverige sedan länge haft en mer restriktiv abortlagstiftning än flera amerikanska delstater.
Citera
2022-05-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej. I Sverige och EU kommer det fortfarande att vara tillåtet att utföra aborter och därmed kan EU-kvinnor fortfarande vara dekadenta knulldockor och slampor.
Vilket är positivt. Man vill ju inte att det ska vara svårt att ligga.

När tackade du senast nej till sex av en relativt snygg tjej?

Det sagt har du rätt i att aborter kommer fortsätta vara lagliga i EU
Citera
2022-05-05, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Så kvinnor får ta ansvar och se till att dem inte har oskyddat sex. Kvinnor vill inte ta ansvar för någonting. Dom vill helst fortsätta vara sperma-påsar och blir dom gravida, ja då är det bara göra abort.
Min kropp säger dom när dom tar livet av bebisar. Bebisens kropp då?

Visst bör det finnas undantag som för våldtäktsoffer men hur vanligt är det att bli gravid vid våldtäkt?
Dessutom är det babbar som våldtar, och vi vet ju att dom flesta kvinnorna älskar invandring.

Det bör finnas en gräns för när man får göra abort, alltså hur långt graviditeten gått. Dock finns det risk för mammans liv eller om bebisen dör ska man tillåta abort oavsett. Allt detta pro-life tramset kommer från kristna fundemantalister. Som dessutom vill förbjuda vissa böcker och ditten och datten. De har inte ens koll på att deras egen bok innehåller intruktioner för hur en abort ska gå till, incest, mord och diverse andra saker de säger sig vara emot och som en synd. Det mest komiska är att bibeln specifikt säger att liv inte uppstår förrän man tar andetag. Gud blåste liv i Adam och Eva t.ex. Så alla religiösa fundamentalister som vill styra andras liv utifrån vad dom tror och tycker kan dra åt helvete och leva efter bibeln eller koranen eller vad fan dom nu tror bäst fan dom vill men de ska inte pracka på lagstiftningar utifrån deras skeva världssyn på oss andra.

Dessutom tycker jag om kvinnor som vill vara spermapåsar. Det betyder att jag får fylla dessa påsar och eftersom jag är en heterosexuell man så gillar jag det. Vet inte vad du gillar göra men knulla kvinnor kan det inte vara i alla fall.
Citera
2022-05-05, 11:41
Medlem
Citat:
Så kvinnor får ta ansvar och se till att dem inte har oskyddat sex. Kvinnor vill inte ta ansvar för någonting. Dom vill helst fortsätta vara sperma-påsar och blir dom gravida, ja då är det bara göra abort.

Visst bör det finnas undantag som för våldtäktsoffer men hur vanligt är det att bli gravid vid våldtäkt?
Dessutom är det babbar som våldtar, och vi vet ju att dom flesta kvinnorna älskar invandring.

Så din logik är att man får döda någon ifall dennes förälder är ett asshole?
Citera
2022-05-05, 11:49
Bannlyst
Vi brukar följa USA men jag tror inte det.
Citera
2022-05-05, 12:14
Medlem
Hoppas ni är redo att betala underhåll samt mer skattepengar till barnbidrag redan fem dagar efter implantation i livmodern eftersom ett embyo = barn enligt er logik.
Absolut förbjud abort men inför då child support baserat på inkomst som i USA, futtiga 1000 kr räcker inte långt för att ta hand om ett barn
(JA kvinnan borde ha tagit ansvar o förhindrat att bli gravid men likaväl borde mannen ha förhindrat det om han ej ville ta ansvar)
Citera
2022-05-05, 12:22
Medlem
Citat:

Varför är det plötsligt okej att "döda bebisen" bara för att befruktningen skett genom våldtäkt? Det kan väl inte "bebisen" rå för?
Citera
2022-05-05, 12:24
Medlem
Amors avatar
Man kan ju önska att abortfrågan kommer upp på bordet igen. För den accepterande kultur som är idag är knappast bra varken för samhället eller för enskilda människor.

Vi blir inte lyckligare av ett hyperindividualistiskt samhälle där det enda som betyder något är att förverkliga oss själva och satsa på karriären-

Oerhört många kvinnor mår psykiskt dåligt av aborterna de gjort. Men de får ingen bekräftelse av samhället varför. Abort är så ju så fint och bra ska alla tycka.
Citera
2022-05-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Hur är det med ett "foster" som är 40 veckor då? Det är i vissa delstater lagligt att döda barnet även när det är delvis framfött, dvs under själva förlossningen.
6 v eller 40 v så är det för mig ett barn.
Att använda sig av "foster" är bara att komma undan sitt dåliga samvete.
Citera
2022-05-05, 12:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Hoppas ni är redo att betala underhåll samt mer skattepengar till barnbidrag redan fem dagar efter implantation i livmodern eftersom ett embyo = barn enligt er logik.
Absolut förbjud abort men inför då child support baserat på inkomst som i USA, futtiga 1000 kr räcker inte långt för att ta hand om ett barn
(JA kvinnan borde ha tagit ansvar o förhindrat att bli gravid men likaväl borde mannen ha förhindrat det om han ej ville ta ansvar)

Byt ut "barn" mot "liv", så låter det bättre. Det är ett liv som tas bort. Det är inte något 5-årigt barn som växer inom modern.
Citera
2022-05-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Såg på infowars att Scotus nu river upp Roe v Wade som gjorde aborträtten helig över hela USA. Men nu rivs den upp, så att "den satanistiska blodsritualen abort", mördandet av barn som offer till moloch, judarnas, enligt den babyloniska talmuden, gud. De har en till bok också, den satanistiska bibeln, den äldre. Här är länk till klippet by the way, ifrån infowars. https://www.bitchute.com/video/iYApGmPVQUd9/

Finns det risk att det smittar av sig hit, som allt annat som USA håller på med, som den lydstat vi varit länge därav tvingats besudlas med. Därför är det också så många som direkt sjunger i kör med USA idag. Hur många inom EU gjorde inte det här? 1 va? Där har du den som talar sanning.

Hur ser det ut juridiskt alltså?

Hade inte alls förvånat mig, vi apar efter i sann anda
Citera
2022-05-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Byt ut "barn" mot "liv", så låter det bättre. Det är ett liv som tas bort. Det är inte något 5-årigt barn som växer inom modern.
Nej, det är som regel mellan 0 och 40 veckor. Frågan är var gränsen för abort skall dras? Vid 0 veckor (totalförbud), vid 40 veckor (legaliserat mord på fullgånget barn), eller något däremellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in