2022-05-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miha55
2022-05-05, 11:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

2022-05-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att det det är de som berättar vem du verkligen är. De där små formuleringarna som du kastar ur dig som den naturligaste sak i världen därför att de är naturliga för dig.
Hanna gav honom dock en möjlighet att förklara om det blivit missuppfattat -- han förstod inte utan cementerade sin sexism ytterligare.
Han förstod inte därför att det är hans syn på kvinna/man och den är naturlig för honom.
Det du och alla feminister aldrig kommer fatta är att du kommer aldrig kunna läsa andras tankar även om du hör vad en person säger högt. Bara för Tommie uttryckte sig som han gjorde inför alla och inför Hanna betyder inte att han ser ner på kvinnor eller att han inte är för jämställdhet. För det han sa behöver inte handla om jämställdhet. Det är bara det du och alla idioter vill få det till.

Tänk vilket äckligt samhälle vi lever i där folk ska tycka och döma varandra för såna detaljer. Översittare och narcissister tror sig veta vad alla menar hela tiden. Hanna är så säker på att Tommie inte fattar vad hon menar men hon har inte ens tänkt på att HON kanske inte fattar vad han menar trots att hon hör vad han säger.
Senast redigerad av david-taxi 2022-05-05 kl. 11:15.
2022-05-05, 11:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det du och alla feminister aldrig kommer fatta är att du kommer aldrig kunna läsa andras tankar även om du hör vad en person säger högt. Bara för Tommie uttryckte sig som han gjorde inför alla och inför Hanna betyder inte att han ser ner på kvinnor eller att han inte är för jämställdhet. För det han sa behöver inte handla om jämställdhet. Det är bara det du och alla idioter vill få det till.

Tänk vilket äckligt samhälle vi lever i där folk ska tycka och döma varandra för såna detaljer. Översittare och narcissister tror sig veta vad alla menar hela tiden. Hanna är så säker på att Tommie inte fattar vad hon menar men hon har inte ens tänkt på att HON kanske inte fattar vad hon menar trots att hon hör vad han säger.
Det gäller ju dig också i så fall. Du dömer ju Hanna för det hon sa och du försöker döma mig för det jag uttrycker.
*Klirr* -- sten i glashus.

Edit
Vad anser du att man skall utgå ifrån när man bedömer andra?
2022-05-05, 11:19
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Nej, inledningsvis talar han om någon kvinna och landar i Angela som enligt honom hade rätt kvalifikationer. I båda leden är han minst sagt grovt sexistisk.

Därför att det inte handlade om hur Angela mådde - utan om hur Hanna och andra uppfattade hans sexism.
Det Hanna gjorde var att ge honom en möjlighet att förtydliga om sig om det hade blivit en missuppfattning. Han förtydligade sig och gjorde sin sexism ännu mer tydlig istället för tvärtom.

Nej, hon sonderade terräng för att ta reda på var han befinner sig och hur han skall bedömas utifrån hennes perspektiv.
Hon gillar inte hans attityd och åsikt kring kvinnor och väljer därför att agera mot det hon inte gillar.
Det är rakt, ärligt och precis som man skall agera.

Det fetade
Jag är inte med i programmet och har ingenting med med situationen att göra.
Behöver du gråtmaterial får du hoppa på någon annan.

Totalt ointressant när det handlar om Tommies syn på kvinnor -- det enda man kan säga är väl att Peter tydligen inte delar den fullt ut och ansåg att han också skulle bidra.

Du får läsa lite om Hannah Bergwall på nätet. Det är liksom inte första gången hon agerar på detta viset. Hon h a r faktiskt ett hat mot män. Dessutom ser hon sjuk ut och med tanke på hennes historik med ätstörningar i kombination med ultramarathonlöpning, så borde hon inte varit med i årets Robinson.

Men hon är en person som vill synas och vara offer. Sådana personer får bara andra hatare att följa i hennes fotspår, och säkerligen är det massvis av kvinnor (det ser vi även i kommentarerna på Robinsons instagramkonto) som känner likadant som henne. De flesta av dessa kvinnor är allt för privilegierade för sitt eget bästa.

Om Angela själv inte tar illa vid sig av att kallas för omhändertagande och mammig så är det inget problem. Punkt.

Tänk om alla män skulle lipa för varje gång en kvinna i programmet skulle referera till en man som fysiskt stark. Det är också stereotypiskt, men fysiskt svaga män lipar inte för det, för de accepterar att det finns biologiska skillnader.

Kvinnor är i gemen mer omhändertagande. Men eftersom skelett-Hannah inte är det så känner hon sig kränkt när en man uttalar sig om en kvinna som omhändertagande. Punkt.
2022-05-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
2022-05-05, 11:24
Medlem
Citat:
Det gäller ju dig också i så fall. Du dömer ju Hanna för det hon sa och du försöker döma mig för det jag uttrycker.
*Klirr* -- sten i glashus.

Edit
Vad anser du att man skall utgå ifrån när man bedömer andra?
Jag "dömer" Hanna bara av det faktum att hon driver ett hat mot Tommie vilket triggar tittare att tycka samma sak. Jag dömer inte egentligen henne för hennes åsikter. Men när någon blir skadad av hennes åsikter så blir jag arg. Angela blev inte upprörd av det Tommie sa. Om hon hade blivit det hade jag förväntat mig att Tommie bad Angela om ursäkt.

Man kan inte bli kränkt när ingen blivit drabbad. Hanna skapar en konflikt med något som inte handlar om henne.

Om Tommie sagt "Jag väljer Peter för han är stor och stark så han kan jaga mat åt oss". Tror du alla män blir upprörda då? NEJ.
2022-05-05, 11:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Du får läsa lite om Hannah Bergwall på nätet. Det är liksom inte första gången hon agerar på detta viset. Hon h a r faktiskt ett hat mot män. Dessutom ser hon sjuk ut och med tanke på hennes historik med ätstörningar i kombination med ultramarathonlöpning, så borde hon inte varit med i årets Robinson.
Jag behöver inte "läsa på", jag vet mycket väl vem hon är och vilken väldigt skicklig jurist hon är, samt hur bra hon är på att analysera och hitta essensen i olika frågor.
Nej, hon hatar inte män. Inte ett dugg faktiskt. Hon ställer däremot krav på att män och kvinnor behandlas lika och alltså tvärtemot det som Tommy gav uttryck för.

Citat:
Men hon är en person som vill synas och vara offer. Sådana personer får bara andra hatare att följa i hennes fotspår, och säkerligen är det massvis av kvinnor (det ser vi även i kommentarerna på Robinsons instagramkonto) som känner likadant som henne. De flesta av dessa kvinnor är allt för privilegierade för sitt eget bästa
.
Hon är så långt ifrån ett offer som du kan bara drömma om att nå upp till hennes nivå.

Citat:
Om Angela själv inte tar illa vid sig av att kallas för omhändertagande och mammig så är det inget problem. Punkt.
Det handlade inte om Angela. Det handlade om Tommys -- hur svårt skall det vara att förstå det?

Citat:
Tänk om alla män skulle lipa för varje gång en kvinna i programmet skulle referera till en man som fysiskt stark. Det är också stereotypiskt, men fysiskt svaga män lipar inte för det, för de accepterar att det finns biologiska skillnader.
Fast sanningen är ju att just den referensen görs hela tiden ... Sanningen är väl att gråten och lipandet kommer som ett brev på posten så fort e kvinna kritiserar en man .. Då blir det fart i tråden och ni låtsas att ni har rätten att dissekera kvinnan och tillskriva henne all sköns skit hon aldrig gett uttryck för .. En man som ifrågasätts FÖR det han uttrycker .. så är snorandet och gråten igång.
Ni beter er som en gungfly av känslomässig gegga.

Citat:
Kvinnor är i gemen mer omhändertagande. Men eftersom skelett-Hannah inte är det så känner hon sig kränkt när en man uttalar sig om en kvinna som omhändertagande. Punkt.
Ok .. Troligen har du rätt .. man får ju lätt uppfattningen att män har stora svårigheter att hitta ut ur sin egen navel ...
2022-05-05, 11:27
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Höger om Peter. Sexa från vänster.
2022-05-05, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag "dömer" Hanna bara av det faktum att hon driver ett hat mot Tommie vilket triggar tittare att tycka samma sak. Jag dömer inte egentligen henne för hennes åsikter. Men när någon blir skadad av hennes åsikter så blir jag arg. Angela blev inte upprörd av det Tommie sa. Om hon hade blivit det hade jag förväntat mig att Tommie bad Angela om ursäkt.

Man kan inte bli kränkt när ingen blivit drabbad. Hanna skapar en konflikt med något som inte handlar om henne.

Om Tommie sagt "Jag väljer Peter för han är stor och stark så han kan jaga mat åt oss". Tror du alla män blir upprörda då? NEJ.
Hon driver inget hat. Hon gjorde ett rättmätigt ifrågasättande av det han uttalade - och hon bildar sig en åsikt om honom baserat på det han själv förmedlar att han är.

Nu sa inte Tommie det - och att vara "stor och stark" och lämpat p g a det är skilt ifrån att tillskrivas egenskaper och uppgifter baserat på kön.
Du liksom Tommie verkar inte förstå den skillnaden.
2022-05-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Höger om Peter. Sexa från vänster.
2022-05-05, 11:35
Medlem
Citat:
Hon driver inget hat. Hon gjorde ett rättmätigt ifrågasättande av det han uttalade - och hon bildar sig en åsikt om honom baserat på det han själv förmedlar att han är.

Nu sa inte Tommie det - och att vara "stor och stark" och lämpat p g a det är skilt ifrån att tillskrivas egenskaper och uppgifter baserat på kön.
Du liksom Tommie verkar inte förstå den skillnaden.
Hon driver ett hat! Hon kallar honom "mansgris" och hävdar att han har en dålig kvinnosyn. Det säger även Dessire. Hon fattar INTE vad han menar. Men hon tror att hon fattar allt han säger. Precis samma som du. Stor brist på ödmjukhet. Det är Tommie som blir anklagad, inte Hanna.

Nej, du tror dig fortfarande veta exakt vad Tommie tycker och tänker bara för du hört honom prata. Det skulle vara så lätt för honom att trolla skiten ur Hanna för hon går igång på minsta lilla. Lite som när man bränner en koran och folk börjar kasta stenar på polisen. Krävs inte mycket för att folk ska få psykos.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in