2022-05-05, 06:42
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Men hon tänker! Viktigt för överlevnad i det här. Du tänker tänder????
Jag är inte med i Robinson, så jag kan tänka på vad fan jag vill.
Men fan vad onödigt att lägga ner tid att gråta över det Tommy sa. Han menade ju verkligen inget illa. Snällare person får man leta efter.
2022-05-05, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Hanna föll som en sten i mina ögon idag. Varför haka upp sig på små formuleringar? Löjligt!

Varför är Angela så hatisk mot Linn?
Man har ju aldrig sett Linn tala illa om Angela, bara tvärtom.
Angela kommer från ett land (Brasilien) med ett nationellt IQ på strax under 84, ungerfär som Afghanistan. Det går inte att föra några djupare diskussioner med det relativt sett låga intellektuella kapitalet. Abstrakta diskussioner fungerar inte alls. Pakter går då inte att göra upp med Angela.
2022-05-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Angela kan knappt prata svenska. Skulle inte ens säga att hon pratar flytande.

Uppenbarligen förstår hon svenska och kan prata det till en viss del.
2022-05-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror dock Mattis känslor är äkta. Att han är känslor, övertolkar Hayes, och blir ledsen/rädd för Hayes beteende. Men med Anders så var det uppenbart skådespel.

Jag är beredd att hålla med dig.
2022-05-05, 10:27
Medlem

ELIN! ♥
2022-05-05, 10:43
Medlem
Är Angela från Brasilien?
Tycks höra lite Brasiliansk dialekt i henne.

Brasilianare är tuffa människor, de ger sig aldrig. Är hon det så kommer hon garanterat vinna. De vet hur man överlever i de mest galna situationerna. Och de har uthållighet som bara den. Svenskar kan inte vinna över brasilianare.

Vai Angie!!!
Senast redigerad av Yiputi 2022-05-05 kl. 10:47.
2022-05-05, 10:45
Medlem
Jonipoons avatar
Shevin kan vara den mest unlikeable deltagaren någonsin i Robinsons historia. Jag trodde delar av La Familia från förra året var värst, men Shevin tar nog priset.
2022-05-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yiputi
Är Angela från Brasilien?
Tycks höra lite Brasiliansk dialekt i henne.

Brasilianare är tuffa människor, de ger sig aldrig. Är hon det så kommer hon garanterat vinna. De vet hur man överlever i de mest galna situationerna. Och de har uthållighet som bara den. Svenskar kan inte vinna över brasilianare.

Vai Angie!!!

Det stämmer, hon är från Brasilien!
2022-05-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Det stämmer, hon är från Brasilien!

Då är det slaget i sten... Angie vinner hela Robinson! Riktig kämpe är hon.

Vai brasil!!!
2022-05-05, 10:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Han pratade om Angela INTE om alla kvinnor.
Nej, inledningsvis talar han om någon kvinna och landar i Angela som enligt honom hade rätt kvalifikationer. I båda leden är han minst sagt grovt sexistisk.

Citat:
Varför gick inte Hanna och frågade Angela hur hon tolkade det?
Varför inte fråga om Angela tog illa upp?
Blev Hanna kränkt för att Tommie sa något till Angela?
Därför att det inte handlade om hur Angela mådde - utan om hur Hanna och andra uppfattade hans sexism.
Det Hanna gjorde var att ge honom en möjlighet att förtydliga om sig om det hade blivit en missuppfattning. Han förtydligade sig och gjorde sin sexism ännu mer tydlig istället för tvärtom.

Citat:
Hon bryr sig inte om Angela! Hon bryr sig bara om att låtsas vara en "fin" och "stark" kvinna som står upp för kvinnors rättigheter när det inte ens handlade om det. Tommie sa det han sa för att det STÄMMER på Angela. Hon är duktig på att ta hand om sig själv och andra. Hon gillar det. Hon kan stå upp för sig själv ditt mongo. Om hon inte gillar det så säger hon det. Hon är en stark kvinna som kan tala för sig själv. Bara för du är en bitterfitta så är inte alla kvinnor det.
Nej, hon sonderade terräng för att ta reda på var han befinner sig och hur han skall bedömas utifrån hennes perspektiv.
Hon gillar inte hans attityd och åsikt kring kvinnor och väljer därför att agera mot det hon inte gillar.
Det är rakt, ärligt och precis som man skall agera.

Det fetade
Jag är inte med i programmet och har ingenting med med situationen att göra.
Behöver du gråtmaterial får du hoppa på någon annan.

Citat:
Peter sa till och med att Angela insisterade på att göra allt trots att han försökte hjälpa till.
Totalt ointressant när det handlar om Tommies syn på kvinnor -- det enda man kan säga är väl att Peter tydligen inte delar den fullt ut och ansåg att han också skulle bidra.
Senast redigerad av micro113 2022-05-05 kl. 11:00.
2022-05-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Shevin kan vara den mest unlikeable deltagaren någonsin i Robinsons historia. Jag trodde delar av La Familia från förra året var värst, men Shevin tar nog priset.

Utan tvekan! Och att hon nu ska göra sig till offer för att hon får stå ut med "näthat" på hemmaplan.

2022-05-05, 11:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Hanna föll som en sten i mina ögon idag. Varför haka upp sig på små formuleringar? Löjligt!

Varför är Angela så hatisk mot Linn?
Man har ju aldrig sett Linn tala illa om Angela, bara tvärtom.
Därför att det är de som berättar vem du verkligen är. De där små formuleringarna som du kastar ur dig som den naturligaste sak i världen därför att de är naturliga för dig.
Hanna gav honom dock en möjlighet att förklara om det blivit missuppfattat -- han förstod inte utan cementerade sin sexism ytterligare.
Han förstod inte därför att det är hans syn på kvinna/man och den är naturlig för honom.
Senast redigerad av micro113 2022-05-05 kl. 11:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in