2022-05-04, 07:25
  #13
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
De neuroleptikabiverkningar som du beskriver kommer av dopaminblockaden i Haldol. I och med detta så går nog alla första generationens neuroleptika bort - de verkar generellt genom dopaminblockad. Alltså Haldol, Fluanxol, Cisordinol, Trilafon m.fl. Risperiron/paliperidon får inte ges i för hög dos.

Olanzapin kan funka. Men då har vi viktuppgångsproblemet... Ziprasidon är ju bra ur just den synvinkeln om du får tillräcklig effekt av läkemedlet.

Jag blir lite bekymrad när jag hör om biverkningarna. Skakningar vid fina rörelser låter eventuellt som en begynnande tardiv dyskinesi. I det läget kan man börja fundera på klozapin. Oavsett vad så är det bra att du har läkarbesök på gång. Lycka till.
Tack för tipsen.

Clozapine har jag testat, inte fått som behandling men har kompisar som får den o ibland byter vi lite mediciner för att testa varandras... Men på Clozapine blir jag också rädd o paranoid, så den verkar på helt fel håll.

Är beredd att ge Ziprasidon en chans till, då den är mild mot vikten.
Citera
2022-05-04, 07:51
  #14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Bipolär sjukdom existerar inte. Du har gjort/gör något fel. Bara du själv vet vad och innerst inne vet du egentligen. Enkla saker som sömnbrist, stress, porr (PMO) och koffein kan trigga en full mani/psykos och dra igång allt. När man väl har hamnat på psyk en gång kan allt vara kört.

Okej. Vilka fler psykiska åkommor och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar existerar inte?
Citera
2022-05-04, 08:24
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej. Vilka fler psykiska åkommor och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar existerar inte?

Allt är egentligen symptom på skador eller beteende och tankemönster.
Det är ur balans och kan försvinna om man gör rätt vilket majoriteten inte gör.

Jag läkte mig från insomnia, depression, autism, adhd, bipolär sjukdom, OCD. Eftersom jag och många andra har lyckats bli helt friska och fria så rasar ju egentligen all typ av ”vetenskap” kring detta ihop fullständigt. Man kan ju inte ha en permanent diagnos och sedan har man den inte eller hur?
Gör man rätt svarar kroppens celler och gener och återställer sig.
Jag använde mig av Joe dispenzas tekniker och forskningsunderlag och blev helt frisk. Med andra ord rasar som sagt hela psykiatrin ihop och allt vi känner till om den har ingen funktion egentligen. Möjligtvis som akut medicinsk hjälp tillfälligt om man är riktigt illa däran. Det gäller att inte hamna där från början och det är det som är problemet. Vi gör oss själva sjuka i onödan.
Citera
2022-05-04, 08:25
  #16
Medlem
Muppetys avatar
Jag började må dåligt som 16-åring redan. Fick ångest, depression, sömnstörningar o social fobi. Efter några år utvecklades social fobin till ren paranoia, så jag gick knappt ut alls. Men den kunde effektivt medicineras bort med Haldol. Så nu ska jag iväg om ett par timmar o hålla föredrag om psykisk ohälsa, något jag brukar göra, tycker det nu är roligt att prata inför grupp. Jag vill gärna att det ska fortsätta så. I skolan skolkade jag så fort det var redovisning inför klassen.

Tog ingen Haldol igår kväll, o hade ingen stelhet imorse. Sov väl lite sämre, men det kan ha berott på annat. Snart kommer jag dock att bli lite orolig när jag slutat med Haldolen. Får se om jag klara en vecka utan, när jag har tid hos läkaren nästa onsdag o ev. får nått nytt.
Citera
2022-05-04, 15:45
  #17
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Allt är egentligen symptom på skador eller beteende och tankemönster.
Det är ur balans och kan försvinna om man gör rätt vilket majoriteten inte gör.

Jag läkte mig från insomnia, depression, autism, adhd, bipolär sjukdom, OCD. Eftersom jag och många andra har lyckats bli helt friska och fria så rasar ju egentligen all typ av ”vetenskap” kring detta ihop fullständigt. Man kan ju inte ha en permanent diagnos och sedan har man den inte eller hur?
Gör man rätt svarar kroppens celler och gener och återställer sig.
Jag använde mig av Joe dispenzas tekniker och forskningsunderlag och blev helt frisk. Med andra ord rasar som sagt hela psykiatrin ihop och allt vi känner till om den har ingen funktion egentligen. Möjligtvis som akut medicinsk hjälp tillfälligt om man är riktigt illa däran. Det gäller att inte hamna där från början och det är det som är problemet. Vi gör oss själva sjuka i onödan.
Menar du han? https://nesslabs.com/the-rise-of-fake-scientists
Citera
2022-05-04, 16:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Menar du han? https://nesslabs.com/the-rise-of-fake-scientists

Enkelt att avfärda något man inte förstår sig på. Miljoner människor läker sig själva med principen han lär ut, jag inkluderat. Yrkestitlar är egentligen bara en stämpel på att man läst en skolbok i några år. Att fysisk kropp, sinne och själ hänger ihop finns inga tvivel om. Allt är energi.
Citera
2022-05-05, 08:43
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Tack för tipsen.

Clozapine har jag testat, inte fått som behandling men har kompisar som får den o ibland byter vi lite mediciner för att testa varandras... Men på Clozapine blir jag också rädd o paranoid, så den verkar på helt fel håll.

Clozapin ska upptitreras försiktigt över flera veckor och dessutom under övervakning med blodprover varje vecka. Effektiv dos börjar nånstans på 3-400 mg/d men ibland upp till 1000 mg. Fick du så många tabletter att du kom upp i 1000 mg dagligen? Eller upplevde du egentligen bara att det du gått på tidigare gick ur kroppen?
Citera
2022-05-05, 11:53
  #20
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
Clozapin ska upptitreras försiktigt över flera veckor och dessutom under övervakning med blodprover varje vecka. Effektiv dos börjar nånstans på 3-400 mg/d men ibland upp till 1000 mg. Fick du så många tabletter att du kom upp i 1000 mg dagligen? Eller upplevde du egentligen bara att det du gått på tidigare gick ur kroppen?
Jag vill minnas att jag tog 400 mg som en engångsdos, o på det blev jag sned, rädd o paranoid. Alltså precis det som det ska motverka.

Men idag har det gått 3 dagar utan Haldol, o det är ganska lugnt nu. Igår kväll var jag lite orolig men lite extra Theralen hjälpte, samt Imovane (som jag inte brukar använda) till natten, så sov jag bra.

Tänk om det kanske går över helt efter ett tag, så man slipper neuroleptika överhuvudtaget!?
Citera
2022-05-05, 13:21
  #21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Enkelt att avfärda något man inte förstår sig på. Miljoner människor läker sig själva med principen han lär ut, jag inkluderat. Yrkestitlar är egentligen bara en stämpel på att man läst en skolbok i några år. Att fysisk kropp, sinne och själ hänger ihop finns inga tvivel om. Allt är energi.


"How did Dispenza heal himself?

He visualized each vertebrae healing and reconstructed his spine in his mind. In just ten and a half weeks, Dr. Joe was back on his feet, and in twelve weeks, he was training again and back at work at his chiropractic clinic. He fully healed himself with just his mind."

Sounds legit.
Citera
2022-05-05, 14:53
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoHansson
"How did Dispenza heal himself?

He visualized each vertebrae healing and reconstructed his spine in his mind. In just ten and a half weeks, Dr. Joe was back on his feet, and in twelve weeks, he was training again and back at work at his chiropractic clinic. He fully healed himself with just his mind."

Sounds legit.

Bara för att du har en instängd perception av verkligheten betyder det inte att det ÄR verkligheten.
Finns mängder av evidens för spontanläkning av långt gången cancer också. Problemet är att människor inte vet om vad kraftiga de är och att kroppen kan självläka otroligt mycket. Man har tex tidigare trott att främre korsband i knän inte kan läka vid full ruptur men det stämmer inte alls.
Hjärna och kropp är programmerat till att återställa en balans och alla kroppens celler svarar efter hur vi tänker och lever. Det räcker med att studera placebo och noceboeffekt. Man ser att hjärnan skapar nya nervbanor av sockerpiller och man vet att kroppen kan bli sjuk av sockerpiller. Vi vet även att sockerflickor har rätt.
Citera
2022-05-05, 17:35
  #23
Medlem
Muppetys avatar
Nu börjar jag uppleva ljud o musik på ett annat sätt. Till det bättre faktiskt. Men fick ta extra Theralen igen, då jag var lite orolig.
Citera
2022-05-05, 22:44
  #24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Allt är egentligen symptom på skador eller beteende och tankemönster.
Det är ur balans och kan försvinna om man gör rätt vilket majoriteten inte gör.

Jag läkte mig från insomnia, depression, autism, adhd, bipolär sjukdom, OCD. Eftersom jag och många andra har lyckats bli helt friska och fria så rasar ju egentligen all typ av ”vetenskap” kring detta ihop fullständigt. Man kan ju inte ha en permanent diagnos och sedan har man den inte eller hur?
Gör man rätt svarar kroppens celler och gener och återställer sig.
Jag använde mig av Joe dispenzas tekniker och forskningsunderlag och blev helt frisk. Med andra ord rasar som sagt hela psykiatrin ihop och allt vi känner till om den har ingen funktion egentligen. Möjligtvis som akut medicinsk hjälp tillfälligt om man är riktigt illa däran. Det gäller att inte hamna där från början och det är det som är problemet. Vi gör oss själva sjuka i onödan.
Att man vet att till exempel OCD beror på obalans eller brist av ämnet serotonin gör inte psykiatrin onödig. Det finns människor som är så illa däran att de inte är i stånd att hjälpa sig själv.
Jag tror att du tänker alldeles för svart och vitt. Om det bara vore att "göra rätt" hade fler gjort det.
Det finns ju även de mer allvarliga tillstånden som schizofreni, paranoia och akut psykotiska tillstånd.
Att påstå att det bara är att leva rätt är en grov förenkling och personligen tror jag inte att det stämmer heller. Inte för alla människor och inte för alla sjukdomar.
De som bara kan "leva rätt" kanske inte hade ett så allvarligt problem till att börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in