2022-05-05, 00:35
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nekmennit
Ok, ingen handelsaktivitet på 12 månader, och 100 kr i avgift, det låter helt rimligt.

Trodde inaktivitetsstatus aktiverades redan efter en månad. Men bra, låter som sagt rimligt.

Ok visst rapporterar CMC automatiskt vinst och förlust till skatteverket så man inte själv behöver bry sig?

I såfall låter detta intressant
Ja, det gör dom. IG, Skilling och CMC gör alla det, tror väl dom är dom enda CFD-brokers som gör det.
Citera
2022-05-05, 09:49
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Ja, det gör dom. IG, Skilling och CMC gör alla det, tror väl dom är dom enda CFD-brokers som gör det.

Aha, bra. Då blir det att prova CMC.

Har du någon erfarenhet av Skilling?
Senast redigerad av nekmennit 2022-05-05 kl. 10:04.
Citera
2022-05-05, 10:02
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Aha, bra. Då blir det att prova CMC.

Har du någon erfarenhet av Skilling?
Lite. Testade demokonto för nån månad sen bara för att kolla hur mycket dom hade att välja på, det var inte jättemycket jämfört med IG/CMC så jag sket i det. Avgifterna har jag ingen koll på, såg att dom inte har courtage på t.ex. aktier, men att dom istället lägger till spread, så antagligen är det väl ungefär samma kostnader.
Citera
2022-05-05, 10:05
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Lite. Testade demokonto för nån månad sen bara för att kolla hur mycket dom hade att välja på, det var inte jättemycket jämfört med IG/CMC så jag sket i det. Avgifterna har jag ingen koll på, såg att dom inte har courtage på t.ex. aktier, men att dom istället lägger till spread, så antagligen är det väl ungefär samma kostnader.

ok, tack

Hur är det med demokonto på CMC, stämmer det att det bara är en begränsad tid?

Finns det någon summa som man minst måste sätta in för att börja trejda?
Citera
2022-05-05, 10:17
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
ok, tack

Hur är det med demokonto på CMC, stämmer det att det bara är en begränsad tid?

Finns det någon summa som man minst måste sätta in för att börja trejda?
https://www.cmcmarkets.com/sv-se/support/faq/kontoansokningar/live-konton
https://www.cmcmarkets.com/sv-se/support/faq/kontoansokningar/demokonton

Ja, stämmer, om du inte har live-konto. Då är det obegränsat. Verkar inte som att du behöver sätta in några pengar för att starta live-konto.
Citera
2022-05-05, 11:14
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
https://www.cmcmarkets.com/sv-se/support/faq/kontoansokningar/live-konton
https://www.cmcmarkets.com/sv-se/support/faq/kontoansokningar/demokonton

Ja, stämmer, om du inte har live-konto. Då är det obegränsat. Verkar inte som att du behöver sätta in några pengar för att starta live-konto.

Tack!
Citera
2022-05-05, 11:17
Medlem
nekmennits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Har egentligen inga speciella rekommendationer om vilken mäklare du ska använda men info-rutan över chart kan man ta bort genom att högerklicka grafen och bocka av "HLOC-data" under "visa"-menyn.

Du verkar ju ha bra koll på IG, stämmer det att man inte kan sätta sin stopp loss själv, utan att man blir tvingad att ha en minimi-distans så att säga?
Citera
2022-05-07, 21:58
Medlem
Jag kör IC markets och är nöjd, vevar dock bara index.
Citera
2023-01-24, 10:49
Medlem
JustZlatans avatar
Jag använder demokonto på CMC och där kan man inte skala av sin position. Men jag antar att man kan skala av sin position på ett riktigt konto?
Citera
2023-01-25, 12:12
Medlem
JustZlatans avatar
Ingen som vet?
Citera
2023-01-25, 13:18
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ingen som vet?

Hur menar du skala av? Stänga en del av possen menar du?
Prova att slå på nettning och se om det uppnår det du vill, då stängs delar positionen om du köper/kortar i motsatt riktning av nettopositionen.
Om nettning däremot är avslagen kan du ligga lika många kontrakt kort och lång samtidigt.
Citera
2023-01-25, 13:22
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Hur menar du skala av? Stänga en del av possen menar du?
Prova att slå på nettning och se om det uppnår det du vill, då stängs delar positionen om du köper/kortar i motsatt riktning av nettopositionen.
Om nettning däremot är avslagen kan du ligga lika många kontrakt kort och lång samtidigt.

Ja stänga en del av positionen, en del av kontrakten.

Alltså om jag har 10 kontrakt och vill stänga 5 kontrakt när risk/reward står vid 1:5. Sen väntar jag att stänga resterande kontrakt när risk/reward är 1:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in