Citat:
Ursprungligen postat av
Lakritsfabriken
Det handlar om kvinnans rätt att bestämma över sin egen kropp, oavsett hur graviditeten har uppstått. Antivaxxarna hade den rätten, även om du inte verkar kunna ta in det. Och förövrigt, varför ska det vara okej att abortera bort ett foster som uppstått genom våldtäkt? Fostret kan ju inte rå för att det tillkommit på det sättet, varför är det plötsligt okej med mord?
Att du inte verkar kunna ta in att många tog vaccinet för att dom kände sig tvingade har vi redan förstått.
Sen att du applicerar åsikter på mig och antar jag anser abort vara mord säger mer om din svart-vita världsbild än mig.
Så du ser ingen skillnad att göra abort vid en våldtäkt och att använda abort som ett generellt preventivmedel?
Det finns ingen skillnad i grad av frivilligthet och tvång mellan dom olika situationerna? Dom är enligt dig alltså helt jämförbara och likvärdiga?
Jag tror din åsikt i sånt fall är ganska unik, och dom flesta skulle nog inte hålla med dig om det, men vad vet jag?
Tror jag avslutar här, för vi kommer nog inte längre, men väl bemött, tack för diskussionen och ta hand om dig!