2022-05-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucia2020
Godt sett

“Hun er dø” - i hvilket univers vil en ekte kidnapper føle behov for å sende en slik kode?

Kun hos Walt Disney

En slik beskjed blir like meningsløs å sende, samme om det er en ekte eller en fingert kidnapping. "Jeg ville bare orientere om at nå er dette en drapssak, og ikke en kidnappingssak."
Citera
2022-05-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En slik beskjed blir like meningsløs å sende, samme om det er en ekte eller en fingert kidnapping. "Jeg ville bare orientere om at nå er dette en drapssak, og ikke en kidnappingssak."

Ja. Men ingen ekte kidnappere er så dumme
Citera
2022-05-04, 13:16
Medlem
Citat:

“Hun er dø” - i hvilket univers vil en ekte kidnapper føle behov for å sende en slik kode?
Kidnapperen hadde kanskje ikke behov for å sende en slik kodemelding, men denne kodemeldingen kan ha vært skrevet i brevet for å skremme TH til å betale.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-04 kl. 13:24.
Citera
2022-05-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ja. Men ingen ekte kidnappere er så dumme

Nei vel.
Citera
2022-05-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hva tenker du var grunnen til at RU løy om at Monero var tema i møtene med TH? For meg virker det som han enten har beskyttet TH i de første avhørene, og da vet han at TH står bak. Eller at han i de siste avhørene forsøker å peke på TH, selv om han vet noen andre står bak.
Det som er absolutt helt sikkert er at en eller begge av de er skyldig.
Citera
2022-05-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Enig i at det er spinnvilt at DT skulle ha noe med dette å gjøre.
Ingen som slipper ut av fengsel etter så lang tid går vel rett i gang med noe sånt. Han har nok lært og lagt den kriminielle løpebane på hylla, har jobb og familie, er sjakk-ekspert mm.
Dt er ikke med på et slikt opplegg. Passer ikke.
Citera
2022-05-04, 15:51
Medlem
]
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men jeg tror at hvis RU var involvert, samme hvor dypt han hadde hatt fingrene sine i kryptoopplegget, innen nå burde ha skjønt hva han var med på, og med mindre han drepte dama selv så ville han forstått at han måtte legge alle kortene på bordet.

Jeg ser bare ikke for meg at han skal være involvert på noe vis, uten å ha kollapset totalt for lenge siden.
Enig. Tror ikke RU er kald nok eller taktiker nok til å holde i flere politiavhør.
Han kan ha trodd han var med på et hvitvaskingsprosjekt, som kunne bli enda større.
RU undersøkte det med Monero fordi TH ville vite mer om det.
Jeg tror fremdeles at RU misforstod uttrykket ransomware, og derfor trodde Monero var vanlig å bruke i kidnappinger. Jeg har mine tvil om den høye IQen til RU.
TH kan derfor ha fått en ide ang Monero.
Nå er det en gang slik at det var TH som viste svært stor interesse for den usporbare Monero. Virker som det blir helt glemt av enkelte her.
Hvis det er slik at RU ikke forteller hele sannheten, kan det være at frykten for å forsvinne er større enn frykten for rettsforfølgelse. Det er ingen garanti at TH får mange år i fengsel, selv om RU snakker.
Citera
2022-05-04, 16:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
]
Enig. Tror ikke RU er kald nok eller taktiker nok til å holde i flere politiavhør.
Han kan ha trodd han var med på et hvitvaskingsprosjekt, som kunne bli enda større.
Jeg tror fremdeles at RU misforstod uttrykket ransomware, og derfor trodde Monero var vanlig å bruke i kidnappinger. Jeg har mine tvil om den høye IQen til RU.
Nå er det en gang slik at det var TH som viste svært stor interesse for den usporbare Monero. Virker som det blir helt glemt av enkelte her.
Hvis det er slik at RU ikke forteller hele sannheten, kan det være at frykten for å forsvinne er større enn frykten for rettsforfølgelse. Det er ingen garanti at TH får mange år i fengsel, selv om RU snakker.

Jeg tror han er mer kald og mer taktisk enn 17.-mai-smilet hans gir inntrykk av.

Uten å skulle spekulere i "graden av skyld eller uskyld" som politiet så fint uttaler det, så
tror jeg han er i en hard skvis nå. Han har løyet i avhør tidligere. Neste gang han ryker inn, vil
nok ikke politiet være like mildt stemt, og han vil nok ikke ha sjansen til å snakke seg ut denne gangen.

Satt på spissen kan det hende han må velge mellom å sitte i fengsel, eller, som du sier, "forsvinne".
Citera
2022-05-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
]

At det var akkurat slik, har vi kun RUs ord på
Citera
2022-05-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
At det var akkurat slik, har vi kun RUs ord på

Uansett skurrer det, i likhet med flere ting.
Citera
2022-05-04, 16:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Uansett skurrer det, i likhet med flere ting.

Skuta er lekk, og begynner å ta inn mer vann en øsekarene kan ta unna.
Citera
2022-05-04, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Skuta er lekk, og begynner å ta inn mer vann en øsekarene kan ta unna.

Ettersom tiden går blir det også stadig vanskeligere å holde tunga rett i munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in