Citat:
Jeg antar at politiet har fulgt nøye med på reaksjonene til ihvertfall de to siktede, og eventuelle andre mistenkte, når de har frigitt informasjon underveis i etterforskningen. Om det har vært mistenkelige reaksjoner.
Når politiet skryter av at publikum er velvillige og bidrar med tips, kan det kanskje ha en negativ psykologisk effekt på siktede og eventuelle mistenkte. De siktede får ikke anledning til "å glemme" siktelsene mot dem.
AE er borte. Å være under drapsetterforskning er ikke som en ubehagelig og langvarig influensa som omsider til slutt vil gå over. Dette vil aldri gå over. Vil aldri bli tilbakelagt. Drap blir ikke foreldet.
Dette vil fortsette og fortsette, til drapet blir oppklart.
Når politiet skryter av at publikum er velvillige og bidrar med tips, kan det kanskje ha en negativ psykologisk effekt på siktede og eventuelle mistenkte. De siktede får ikke anledning til "å glemme" siktelsene mot dem.
AE er borte. Å være under drapsetterforskning er ikke som en ubehagelig og langvarig influensa som omsider til slutt vil gå over. Dette vil aldri gå over. Vil aldri bli tilbakelagt. Drap blir ikke foreldet.
Dette vil fortsette og fortsette, til drapet blir oppklart.
Det kan fort være at Riksadvokaten hjelper dem å glemme siktelse dersom det ikke skjer noen reell progresjon i etterforskningen for de to siktedes del. Når lagmannsretten mener det ikke er sannsynlighets overvekt nok til å varetektsfengsels TH, så vil det heller ikke være nok bevis til å ta ut en tiltale. For TH sin del, har det i løpet av to år ikke fremkommet noe nytt vi kjenner til i offentligheten. Husk av mediehusene har gode kilder innad i politiet, men de også står like blanke som oss. Skulle dette liksom være den eneste saken i historien der politiet klarer å holde tett i egne rekker? Neppe.
Igjen, jeg håper at saken blir oppklart, men jeg tviler sterkt på det den står nå. Politiet virker desperate og de klamrer seg fast i åpenbare dead ends for å holde liv i etterforskningen. Politiet må gjerne holde saken åpen, men de kan faktisk ikke forsvare å opprettholde siktelsene særlig mye lengre uten å fremlegge noen bevis for Riksadvokaten.