2022-05-04, 00:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hallå? Covid-19?
Så är det. Men dom började med det tidigare
Citera
2022-05-04, 00:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
"precis som vanligt"

Det är väl åtminstone tre par så vitt jag vet som fortsatt vara gifta och som sedermera skaffat barn till och med.

PK-killen och asiattjejen
Flintis och Maxime (hette hon så?)
Tacoparet

Ingen bra ratio förvisso, men ändå.
Tycker ration är helt OK faktiskt. Sannolikheten måste ju trots allt bedömas rätt liten att lyckas para ihop folk sådär bara. Och alla teorier dom pysslar med är BS egentligen. Bra förutsättningar kan väl skapas men hur kemi slår går aldrig styra.
Citera
2022-05-04, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tycker ration är helt OK faktiskt. Sannolikheten måste ju trots allt bedömas rätt liten att lyckas para ihop folk sådär bara. Och alla teorier dom pysslar med är BS egentligen. Bra förutsättningar kan väl skapas men hur kemi slår går aldrig styra.
Vissa par ser man ju direkt inte ska gå som iran-kvinnan och den mjuke mannen med glasögon för en säsong sedan. Eller mjuke Axel och Märtha denna säsong där könsröllerna verkar vara direkt ombytta i praktiken.

Mannen ska ha mer maskulin energi än kvinnan är ett grundkrav för att det ska funka. Experten tycks vilja utmana detta och se hur illa det går. Eller är det en del av programmet att vi ska få se på förnedringen?
Citera
2022-05-04, 04:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
För övrigt tycker jag att Axels mesighet överanalyseras åt det grövsta både i programmet och här på Flashback. Han är en ung kille, verkar snäll - tror att om han får mer livserfarenhet och kanske får möjlighet att t.ex. träffa en tjej i sammanhang som exempelvis jobb så kommer det gå strålande bra för honom.

Ja det är ett himla tjat. I mitt tycke är han inte mesig. Snälla killar är det finaste som finns. Der är Märthas förlust att hon inte förmår uppskatta det. Ge henne en riktig karlakarl så hon blir nöjd. Och Axel kan träffa en mjukare och mindre kritisk och missnöjd kvinna.

Kan hålla med där. Ingen som känner honom har skrivit i tråden. Vi övriga har bildat oss en uppfattning på några minuters tillrättalagd TV-tid. Man ska ju också komma ihåg att detta är en onaturlig situation som han befinner sig i, men TV-team som filmar honom. Han kanske tänker på hur han kommer att framställas i det färdigklippta programmet och därför inte vill säga ifrån.
Senast redigerad av DeValera 2022-05-04 kl. 04:23.
Citera
2022-05-04, 04:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Problemet med Märtha är nog snarare att hon har väldigt svårt att passa ihop med någon i en parrelation. Är mannen för snäll kör hon över honom, men jag tror inte alls på teorin om att hon skulle funka tillsamman med en ”alfahanne”. Märtha och en självsäker man skulle bara bli en repris på Susanna och Johan från förra säsongen, hon skulle reta sig på det också, att de inte delar samma värderingar osv.

Kanske därför som hon lever tillsammans med en vovve?
Citera
2022-05-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Vissa par ser man ju direkt inte ska gå som iran-kvinnan och den mjuke mannen med glasögon för en säsong sedan. Eller mjuke Axel och Märtha denna säsong där könsröllerna verkar vara direkt ombytta i praktiken.

Mannen ska ha mer maskulin energi än kvinnan är ett grundkrav för att det ska funka. Experten tycks vilja utmana detta och se hur illa det går. Eller är det en del av programmet att vi ska få se på förnedringen?

Ja en del av deltagarnas förnedring har till syfte att svensk statlig Stasi televison ska lära oss svenskar hur vi hanterar relationer. I den här artikeln förklarar nazifrisyren-Kalle vad vi skulle lära oss av förra årets deltagare och öva på hemma:
https://www.motherhood.se/mammaliv/det-lar-vi-oss-av-gift-vid-forsta-ogonkastet/7416256
Citera
2022-05-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Problemet med Märtha är nog snarare att hon har väldigt svårt att passa ihop med någon i en parrelation. Är mannen för snäll kör hon över honom, men jag tror inte alls på teorin om att hon skulle funka tillsamman med en ”alfahanne”. Märtha och en självsäker man skulle bara bli en repris på Susanna och Johan från förra säsongen, hon skulle reta sig på det också, att de inte delar samma värderingar osv.

Ja, det är inte något större utbud av män hon har.
Rätt övertygad om att hon skulle passa bäst ihop i ett äktenskap med någon som är lugn, intellektuell men framgångsrik. I stil med Daniel Ek.

Att hon inte kan tänka sig barn gör att hennes utbud blir än mindre. Om hon kommer in i en långvarig relation igen är chansen stor att hon blir ihop med en liknande man som jag beskrev men som har barn från tidigare äktenskap.

Elina visade liknande tendenser ifjol då Albin inte var manlig nog för henne. Men Jakob var tydligen ok då han hade resurser.
Citera
2022-05-04, 09:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, det är inte något större utbud av män hon har.
Rätt övertygad om att hon skulle passa bäst ihop i ett äktenskap med någon som är lugn, intellektuell men framgångsrik. I stil med Daniel Ek.

Att hon inte kan tänka sig barn gör att hennes utbud blir än mindre. Om hon kommer in i en långvarig relation igen är chansen stor att hon blir ihop med en liknande man som jag beskrev men som har barn från tidigare äktenskap.

Elina visade liknande tendenser ifjol då Albin inte var manlig nog för henne. Men Jakob var tydligen ok då han hade resurser.
En lite äldre kille som lever ett stabilt liv och nöjd med sitt liv samt har barn sen tidigare är nog bäst för henne.
Citera
2022-05-04, 09:24
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvafghanen
Kuddmuren var det roligaste hittills hahaha
Det roligaste men också det jobbigaste att beskåda hittills….
Citera
2022-05-04, 09:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Det roligaste men också det jobbigaste att beskåda hittills….
Att Axel inte lämnade stället när kuddmuren dök upp är konstigt.
Citera
2022-05-04, 09:59
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att Axel inte lämnade stället när kuddmuren dök upp är konstigt.

Tror inte att det här ”äventyret” blev alls som Axel hade tänkt sig så tror att han är i fright-mode helt skräckslagen stackarn.

Hade någon gjort sådär mot mig hade jag inte heller vetat hur jag skulle bemöta det.
Citera
2022-05-04, 10:00
Medlem
Tervulls avatar
Jag tycker Martin är så fruktansvärt ego! Ingen får säga till honom vad han skall göra men han försöker bossa över Jonas hela tiden. Påstridig och otrevlig. Han låter sig hellre masseras av en kvinna än umgås med sin man första dagen på smekmånaden. Martin är en sån där pridebög som delar in människor i fack utefter sexuell läggning. Jonas bryr sig inte om vem folk ligger med. Jag gillar Jonas inställning. Jag har inget emot homosexuella men det är ofta dom som är mest fördomsfulla. Allt ska kretsa kring detta jäkla Pride oxå. Nä fy farao. Jag tycker genuint synd om Jonas som fick ett sånt bottennapp! Blir förvånad om dom fullföljer detta utan att klösa ögonen ur varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in