2022-05-03, 20:20
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Visserligen är mitt argument delvis känslomässigt förutom dina rena faktafel (finns forskning kring intelligens och kön, motbevisa mig gärna att det inte finns) - men vad bygger relationer på? Känslor. Så ifall män helt enkelt är dryga är det klart marknaden blir svårare för dem.

Finns inga faktafel. Kolla på de bästa människorna inom vilken disciplin som helst och de kommer vara män.
Kvinnor är bra på andra slags saker, komma ihåg födelsedagar och liknande sociala ting, ta hand om sjuka, hålla ordning i ett hem, vara mamma, de har en bättre naturlig intuition samt social instinkt för hur saker ligger till mellan människor medan män ofta måste resonera sig fram till samma slutsatser.

Det som är dåligt i dagens samhälle är att folk uppfostras till att män och kvinnor är jämlikar som sedan ska tävla mot varandra på arbetsplatser och liknande.
Då tror kvinnor att de måste vara bra på sådant som män är bra på för att vara en bra människa och självkänslan tar stryk.
Samma sak med män som tror att det räcker med att vilja ha det mysigt för att det räcker för en kvinna.

Dryga män har det ofta enklare är toffelmän. Kvinnor tycker det är spännande med lite motstånd. Det visar också att det finns något där och att mannen inte bara är en oformlig massa som tar vilken form man än häller honom i.

Citat:
Ursprungligen postat av Ellis08
Wow, du kammade just full pott i förutsägbara och bittra Flashback-mäns vokabulär. Grattis, du har vunnit en enkel resa till evig ensamhet på ålderdomshemmet!

Som sagt, det enda kvinnor har som hävstång är deras fitta och att hota med att man inte får tillgång till den om man agerar felaktigt.

Jag har aldrig haft problem med kvinnor och har varit tillsammans med min nuvarande i 11 år.
Citera
2022-05-03, 20:35
Medlem
Enmansdemos avatar
Tjitt-test

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har aldrig sagt att kvinnan ska vara beta och mannen alpha.
Det jag menar är att en stark kvinna behöver vanligtvis en man som är kompatibel med henne för att känna attraktion. En man som kan utmana en och ifrågasätta. Som stark kvinna själv kan jag inte attraheras av en man som jag upplever som "svagare". Det innefattar även mental styrka och intelligens.

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
"dryga" män får alla er kvinnor 😀
(talar till Lostworld) Dryga kvinnor får alla män, nej det går inte att jämföra, eftersom utfallet i beteendet blir totalt olikt, kvinnlig styrka är på samma sätt väsensskilt varav du uppfylls av en annan styrka du själv saknar och tyvärr inte vill ta efter, för då dör ju attraktionen istället, typ så, säg någon kvinna som inte vill bli utmanad och besegrad, för dom feminina tjejerna kommer ju istället att serveras utmaningen gratis eftersom dom maskulina männen tänder på att dom bara sitter passiva & väntar

Intelligensen tror jag inte ni kan få ur männen som utmanar och ifrågasätter, men vad vet jag, inte mycket
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Precis. Det är oftast så det funkar.
Sen finns det vissa avarter. Det finns t ex dominanta kvinnor (behöver dock ej vara alpha-kvinnor för det) som vill ha en svag toffel till man som de kan bestämma över. Utseendemässigt är dessa par dock relativt kompatibla.
Sen finns det en typ av alpha-man som är mer en "sken-alpha", dvs i grunden är han svag mentalt och klarar inte av att leva med en stark kvinna som kan komma att ifrågasätta honom. Därav att man kan se väldigt snygga män som lever med grå möss till kvinnor.
Det här går ju helt emot överstebroder Keus teorier, som förordar att manlig snygghet allena inte kan ge någon utdelning alls hos några kvinnogrupper

Bonus Level: lokalisera den allra första stiliga kevinnan på bild(en)
https://nojeslivet.newsner.com/wp-content/uploads/sites/3/2022/04/nya-deltagare-robinson.jpg

Det var absolut inte meningen att ha en desillusionerande effekt med detta inlägg
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 21:34.
Citera
2022-05-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det gjorde dom första säsongerna men sen verkar budgeten blivit tajtare.

Hallå? Covid-19?
Citera
2022-05-03, 20:41
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Efter att ha sett de fyra första avsnitten är jag ganska säker på att vi, precis som vanligt i slutändan, kommer att få se alla paren välja att skilja sig i sista avsnittet.

"precis som vanligt"

Det är väl åtminstone tre par så vitt jag vet som fortsatt vara gifta och som sedermera skaffat barn till och med.

PK-killen och asiattjejen
Flintis och Maxime (hette hon så?)
Tacoparet

Ingen bra ratio förvisso, men ändå.
Citera
2022-05-03, 21:09
Medlem
summergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
"precis som vanligt"

Det är väl åtminstone tre par så vitt jag vet som fortsatt vara gifta och som sedermera skaffat barn till och med.

PK-killen och asiattjejen
Flintis och Maxime (hette hon så?)
Tacoparet

Ingen bra ratio förvisso, men ändå.
Var det inte nån brandman från Uppsala också, som fortfarande håller ihop/är gift med sin tjej? Minns inte vilket år det var men det var några år sen. Kan ju hända att de har skilt sig nu.
Citera
2022-05-03, 21:13
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summergirl
Var det inte nån brandman från Uppsala också, som fortfarande håller ihop/är gift med sin tjej? Minns inte vilket år det var men det var några år sen. Kan ju hända att de har skilt sig nu.
Stämmer. Måste varit med bland de första säsongerna? Längesen i alla fall.

Vill ha det till att de fortsatte vara gifta, om de i dagsläget fortfarande håller ihop vet jag inte.
Citera
2022-05-03, 21:37
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Stämmer. Måste varit med bland de första säsongerna? Längesen i alla fall.

Vill ha det till att de fortsatte vara gifta, om de i dagsläget fortfarande håller ihop vet jag inte.

Hittade en artikel i Måbra från 2021, innan förra säsongen (som jag inte sett) gått och de listar att tre par fortfarande är gifta
*Sara & Johan säs 4
*Miha & Nicklas säs 5
*Maxine & Emil säs 6

https://www.mabra.com/senaste-nytt/gift-vid-forsta-ogonkastet-sa-gick-det-sen-for-tidigare-paren/6458104

Med "Tacoparet" från förra säsongen är det då alltså 4 av 21 par som fortfarande är gifta. Vad gäller det första paret vill de ju inte bekräfta om de lever ihop i en konventionell relation eller inte så egentligen kanske man ska säga att det är 3 av 21 par som det gick vägen för - de har väl dessutom barn nu allihopa?
Oavsett, 15-ish% hitratio skulle jag inte kalla bra, så vidhåller mitt "precis som vanligt" faktiskt.
Citera
2022-05-03, 21:51
Medlem
För övrigt tycker jag att Axels mesighet överanalyseras åt det grövsta både i programmet och här på Flashback. Han är en ung kille, verkar snäll - tror att om han får mer livserfarenhet och kanske får möjlighet att t.ex. träffa en tjej i sammanhang som exempelvis jobb så kommer det gå strålande bra för honom.[/quote]

Ja det är ett himla tjat. I mitt tycke är han inte mesig. Snälla killar är det finaste som finns. Der är Märthas förlust att hon inte förmår uppskatta det. Ge henne en riktig karlakarl så hon blir nöjd. Och Axel kan träffa en mjukare och mindre kritisk och missnöjd kvinna.
Citera
2022-05-03, 22:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Axel presenterar Dagens boktips
https://www.youtube.com/watch?v=bJXapKDe-xs

https://www.bildtagg.se/bild/0y8an4ot0pp1ha8jayuphirb

Jag for ner till bror
https://www.adlibris.com/se/bok/jag-for-ner-till-bror-9789177951322?gclid=Cj0KCQjwpcOTBhCZARIsAEAYLuX7Fq Zq3lqcAF6KLLQrQnh9nTUP5fAXV4 VIKvf5IrE_V4EOQt80yrwaAh26EALw_wcB av Karin Smirnoff, med pokémon Johto ligan bokmärke

Citat:
Smalånger är det mesta som vanligt. Maria har hittats död. Hennes bror håller på att supa ihjäl sig. Harmynte John har ögon som svarta hål i rymden och äldreomsorgen får en ny medarbetare, Janakippo, som stack sin far med en högaffel. Jag for ner till bror är en svart, rå, våldsam och from berättelse. Det är kärleksfullt, passionerat, varmt och tryggt. Svårast av allt är förlåtelsen.
Är detta verkligen feminist litteratur? har ni något tips? på annat litteratur som hade pot kunnat gjort Märtha våtare den där natten
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-05-03 kl. 23:05.
Citera
2022-05-03, 22:52
Medlem
Abelssuns avatar
Helvete, vad ni överanalyserar varenda deltagare och allt som sägs och görs. är ni psykologer eller? Har ni inga liv? Tycker det är modigt av de som ställer upp i detta program, skulle aldrig göra det själv. Håller med om att Axel kanske inte är en alfa-man, men alla måste inte vara det, finns nog någon som matchar honom också.
Citera
2022-05-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Helvete, vad ni överanalyserar varenda deltagare och allt som sägs och görs. är ni psykologer eller? Har ni inga liv? Tycker det är modigt av de som ställer upp i detta program, skulle aldrig göra det själv. Håller med om att Axel kanske inte är en alfa-man, men alla måste inte vara det, finns nog någon som matchar honom också.

Vi betalar ju tvångskatt och finansierar ju den här skilsmässo-såpan. Så varför skulle vi inte ha rätt att diskutera den och irritera oss på den? Hur skulle det gå med tittarsiffrorna om vi inte gjorde det?
Citera
2022-05-03, 23:12
Medlem
Gruvafghanens avatar
Kuddmuren var det roligaste hittills hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in