2022-05-04, 07:23
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
En bra frågeställning. Risken är ju att det blir kontraproduktivt när en arbetslös gädda får ännu mer tid över till att runka och chatta.

Edit: Med ett viktigt tillägg - när det gäller anställningar bland barn och ungdomar så är det naturligtvis av högsta prioritet att gäddan elimineras från arbetet med omedelbar verkan.

Tar tillbaka en tredjedel av alla förolämpningar jag gett dig... Det är rätt mycket!

Nu tror jag de flesta gäddor är vanliga män som bara mår dåligt av saken. Blir deprimerade. Kanske kommer de tillbaka. Men inte alla Gäddor fungerar så.

Jag har inte våldtagit några barn, men andra tjejer (preskiberat). Jag fantiserar fortfarande om den saken. Det som primärt hindrar mig nu är inte dåligt samvete. Utan att jag har något att förlora.

Är inte säker på att att bästa approachen på sådant är att ta bort spärren och gå därifrån.

Men det är ju vad Dumpen gör. I några fall tror jag att det varit ganska korkat. Kent och militärkillen är två fall där jag tror Dumpens agerande riskerar att få motsatt effekt som den avsedda.
Citera
2022-05-04, 08:04
Medlem
N0IItoleranss avatar
Arbetsdiskussionen
När gäddorna jobbar med barn eller ungdomar är det av hög prioritet att dessa kontaktytor försvinner

I övrigt hoppas jag arbetsgivaren tar sitt ansvar. Ett sexmissbruk ska precis som vid drog o alkoholmissbruk adresseras som ett potentiellt problem för att sköta jobbet o därför ska en seriös arbetsköpare gå in med vårdinsatser o göra det möjligt för gäddan att ta tag i sina problem som förr eller senare kommer gå ut över jobbet.
Tycker jsg
Tror facket tycker likadant och även de flesta arbetsköparorganisationer.
Citera
2022-05-04, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Arbetsdiskussionen
När gäddorna jobbar med barn eller ungdomar är det av hög prioritet att dessa kontaktytor försvinner

I övrigt hoppas jag arbetsgivaren tar sitt ansvar. Ett sexmissbruk ska precis som vid drog o alkoholmissbruk adresseras som ett potentiellt problem för att sköta jobbet o därför ska en seriös arbetsköpare gå in med vårdinsatser o göra det möjligt för gäddan att ta tag i sina problem som förr eller senare kommer gå ut över jobbet.
Tycker jsg
Du har troligen helt rätt. Problemet är väl att arbetsgivare inte vill ha med de att göra, precis som alla andra... även om en arbetsgivare tvingas till rehabansvar, så blir det ju ingen trevlig arbetsplats efter det...
Citera
2022-05-04, 08:44
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Arbetsdiskussionen

Tycker jsg

Jag har svårt att se hur ett eventuellt sexmissbruk måste delges arbetsgivaren i alla fallen. Så länge det inte har med jobbet att göra spelar det väl ingen roll? Att vara berusad eller narkotikapåverkad på arbetsplatsen är dock en helt annan sak.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-05-04 kl. 08:47.
Citera
2022-05-04, 08:57
Medlem
goofers avatar
Den här tråden har ju helt tappat greppet.

Antingen är du för dumpen eller emot, är du emot är man en pedofil.

Polariseringen är total och inga argument biter på motparten.

Men jag säger så här, om ett år är dumpen borta, glömd och allt fortsätter som förut.
De barn "som räddats" är det ingen som vet vilka de är men de är återigen i farozonen för gamla gäddor....ironi
Citera
2022-05-04, 09:32
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Kruxet är väl, om man ska upprepa samma argument som ältats tidigare i tråden, att precis samma "preventions-argument" kan tillämpas på precis vad som helst.

- Vi skjuter alla rattfyllon på plats (eller i alla fall efter blodprovet).

- Gillar man inte att bli skjuten så är lösningen otroligt enkel: Kör inte rattfull!

- Om anhöriga har invändningar så kan de rikta sin vrede mot rattfyllot. Dessutom ska de vara tacksamma att de slipper bo tillsammans med en tickande bomb som kan lemlästa tredje person när som helst.

- Dessutom kommer inte så många att bli skjutna i slutändan. Folk anpassar sig så fort de fattat vad som gäller.

Skjuter = Skjuta med vapen?

Du får nog variera din frågeställning med, vad bör en rättsstat göra? Vad bör en rebellisk privat finansierad internetsida göra? Två olika saker. En kan i förlängningen skriva om lagen, den senare att agera i fronten med lagen stoppmärke.
Citera
2022-05-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Det var inte ren information, i inlägget innan det så frågar han om namnet på fotbollsklubben som barnet spelar i. Det var efter det att jag skrev att jag inte ger ut det på Flashback bland anonyma, och speciellt inte när ni menar att det finns pedofiler som läser tråden, och det var då han skrev att han kan hitta barnet på 5 minuter om han vill.
Nu har det öppnats en sluten grupp på Facebook för anhöriga till utsatta barn , där kan du nog få lite stöd och hjälp att stötta familjen
Citera
2022-05-04, 09:55
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Den här tråden har ju helt tappat greppet.

Antingen är du för dumpen eller emot, är du emot är man en pedofil.

Polariseringen är total och inga argument biter på motparten.

Men jag säger så här, om ett år är dumpen borta, glömd och allt fortsätter som förut.
De barn "som räddats" är det ingen som vet vilka de är men de är återigen i farozonen för gamla gäddor....ironi

Själv är jag både för- och emot Dumpen, så följaktligen är jag med den logiken både pedofil och inte-pedofil. 😂
Citera
2022-05-04, 10:01
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu har det öppnats en sluten grupp på Facebook för anhöriga till utsatta barn , där kan du nog få lite stöd och hjälp att stötta familjen

Är det en sida som främst rör utsatta barn på grund av Dumpens uthängningar?
Citera
2022-05-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Är det en sida som främst rör utsatta barn på grund av Dumpens uthängningar?
Står bara att den är till för utsatta och anhöriga till utsatta så det kanske också är fel ställe för anhöriga till de som utsätter
Citera
2022-05-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Som Dumpen ligger bakom?
Ingen som seriöst jobbar med jobbar med detta är på samma sida som Dumpen, att du rekommenderar mig att gå in i en Facebook-grupp som Dumpen (om det nu är Dumpen du syftar på) ligger bakom får mig att vilja kräkas.
Citera
2022-05-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Du verkar ha vaknat och gått upp med fel fot först. 😁

Nej, det är bara du som inte förstår att det går att vara emot sexuella övergrepp samtidigt som man är kritisk mot Dumpen. Din reptilhjärna har uppenbarligen inte kapacitet att kunna se det besvärliga med Dumpen vilket alla andra gör. Det finns en anledning varför inga vill seriösa organ som bedriver ett seriöst arbete mot sexuella övergrepp mot barn vill ha samarbeten eller veta av Dumpen. Dem klarar inte ens av att öppna ett bankkonto om jag har förstått det rätt.

I era reptilhjärnor blir alla som är kritiska mot Dumpen automatiskt "peddos". Ni är tyvärr inte vidare smarta. Det spelar ingen roll hur många gånger jag i denna forumsdel skriver att pedofili och personer som begår sexuella övergrepp mot barn är jordens avskum, ni målar upp en bild av att alla som är kritiska mot Dumpen faktiskt är för sexuella övergrepp mot barn eller någon annan vilket säger mycket om er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in